Kohta joutuu luopumaan ladoista
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kohta joutuu luopumaan ladoista
Voi voi... omistan kaksi 2104 kombia, joista toinen joutui elinten luovuttajaksi jarrujen petettyä. Ajattelin, että toisen pidän niin kauan kun pystyn itse sitä fiksailemaan pihatiellä. Nyt siitäkin petti jarrut. Metsätiellä sieniretkellä pohja kolahti kiveen ja sen jälkeen alkoi jarrupoljin painumaan pohjaan melko reippaasti. Kokeilin jarrunestettä laittaa, niin vasemman eturenkaan kylkeä pitkin se valui maahan. Kun ei ole paikkaa eikä kauheasti taitoakaan hankalampiin remontteihin, niin menee varmaan kaksi kombia sitten romumetalliksi. On nimittäin liian kallista viedä satasen arvoista autoa korjaamolle jarruremonttiin. 

Kuule rohkeasti vaan härkää sarvista,eli älä jarrujen takia lihoiksi pistä.
Itse juuri pariviikkoa sitten uusin parkkipaikalla 2104 ladaan kaikki jarru putket, letkut ja palat,osat maksoi motonetissä yhteensä noin 80e.ja työhön meni noin 6 tuntia ja nyt on ladassa kaikki jarrut uutta vastaavassa kunnossa,enkä minäkään noin isoa jarru remonttia ennen ollut tehnyt.
Eli ei se niin vaikeeta ole kun rupeaa vaan tekemään,työ tekiäänsä opettaa.
Ja todennäköisesti sinun ei tarvitse vaihtaa kuin se yksi putki. 

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Jaa, kai se sit pitää vielä kokeilla. Kiire vaan tulee kun katsastaakin pitäisi... Osaatko antaa työohjeita yhtään? Mulla on se Ladan korjausopas, mut siinä ei monesti kerrota niitä käytännön ongelmia, joita tulee vastaan kun jotain korjaa. Vai varaanko vaan ison rullan jeesus-teippiä ja paljon nippusiteitä käsille? 

No,vuotokohta viittais siihen että sulla on pettänyt joko se jarrusatulassa männältä toiselle menevä putki tai sitten jarru letku(voi olla tietysti myös satulan tiiviste),ota ensin pyörä pois ja pyyhi jollain vähän likaa pois ja katso mistä neste vuotaa,kun olet paikallistanut vuoto kohdan niin sitten pystyn neuvomaan lisää.
äläkä missään nimessä korjaa jeesusteipillä äläkä nippusiteillä,saattais katsastus setä suuttua. 

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Re: Kohta joutuu luopumaan ladoista
Milläs sinne sieniretkelle sitten, jos ladasta luovut?Slapa kirjoitti:Voi voi... omistan kaksi 2104 kombia, joista toinen joutui elinten luovuttajaksi jarrujen petettyä. Ajattelin, että toisen pidän niin kauan kun pystyn itse sitä fiksailemaan pihatiellä. Nyt siitäkin petti jarrut. Metsätiellä sieniretkellä pohja kolahti kiveen ja sen jälkeen alkoi jarrupoljin painumaan pohjaan melko reippaasti. Kokeilin jarrunestettä laittaa, niin vasemman eturenkaan kylkeä pitkin se valui maahan. Kun ei ole paikkaa eikä kauheasti taitoakaan hankalampiin remontteihin, niin menee varmaan kaksi kombia sitten romumetalliksi. On nimittäin liian kallista viedä satasen arvoista autoa korjaamolle jarruremonttiin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Niinhän se on... vaimokin niin ylpeänä esittelee meidän sieniautoa sieni-foorumilla. Harmi vaan, että juuri tuolla reissulla ne jarrutkin hajos.
Sienilartsa
Sienilartsa
- Lada-Jussi
tai ainakin sitten myydä korjattavaksi jollekin osaavalle edullisesti ja ostaa uusi sieniauto jossa ei suurempia vikoja. ei kannata välttämättä osiksi laittaa, ei niillä purkuosilla monesti juuri arvoa ole kun uudetkin maksaa niin vähän. mutta joka tapauksessa jarruhommat on vielä melko helppoja, minäkin olen ihan merkonomin koulutuksella noita korjaillut