2105:n itsepalautuva ajovalon korkeuden säätönuppi
2105:n itsepalautuva ajovalon korkeuden säätönuppi
Mikähän ajovalon säätimen nuppia vaivaa? Kun kiertää sitä niin se käyttäytyy kuin jousi olisi nupin sisällä.Nuppi räpsähtää takaisin alkuperäiseen asentoonsa.
Re: 2105:n itsepalautuva ajovalon korkeuden säätönuppi
niin siellä säätimessä on jousi. Jousen tarkoitus on ilmeisesti juuri helpottaa "palauttamista". Ilmesesti mekanismi on kulunut, jos se ei pysy asennossa. Säädin toimii myös ilman sitä jousta, itse jätin sen kerran säätimen kasauksessa pois (helpottaa kasausta huomattavasti). Muuten 05:n ja 08:n säätimissä ei ole muuta eroa, kuin että 08:n putket ovat pitemmät.Jaska HKI kirjoitti:Mikähän ajovalon säätimen nuppia vaivaa? Kun kiertää sitä niin se käyttäytyy kuin jousi olisi nupin sisällä.Nuppi räpsähtää takaisin alkuperäiseen asentoonsa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jarrunesteellähän tuo säätö toimii ja siellä umpion päässä on kuulapäinen mäntä joka painaa umpiota kun kiertomäntää siellä sisällä kääntää...ainakin näin se on 2107 muista ei ole kokemusta
Ja jos neste on loppu niin se ei pysy enää siellä toisessa asennossa juuri tuon jousen takia.....
Viisaat korjatkoon kun enempi tietävät

Viisaat korjatkoon kun enempi tietävät

- larssi21074
Itse korjasin tuon säätimen, laitoin kans jäähdytinnestettä. Se ei syö maalipintoja kun se ei kuitenkaan kestä kauan siellä..
Se nupin räpsähtäminen toiseen laitaan johtuu juuri siitä että järjestelmässä on ilmaa tai nesteet hävinny.
Tuota säätöjärjestelmää toimitetaan muuten täydellisenä paketti letkuineen kaikkineen, muistaakseni hinta jotai 80€..
Ei kannata siis käydä korjaamaan koska ei ole helppo homma.
Se nupin räpsähtäminen toiseen laitaan johtuu juuri siitä että järjestelmässä on ilmaa tai nesteet hävinny.
Tuota säätöjärjestelmää toimitetaan muuten täydellisenä paketti letkuineen kaikkineen, muistaakseni hinta jotai 80€..
Ei kannata siis käydä korjaamaan koska ei ole helppo homma.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
joo, kyllä niitä on purettu montakin kertaa. Kansi pitää meisselin kanssa vääntää pikkasen väkivalloin irti, muuten se onkin helppo purkaa. Nesteenä olen käyttänyt tosiaan pakkasnestettä vaikka joku väittikin, ettei se toimi kuin hydrauliikkaöljyllä- sitä ei tarvita.pressa kirjoitti:oletko samarai purkanut tuon säätimen ja sieltä lisännyt nestettä??
ja ilmeisesti sait toimimaan
käytitkö jäähdytinnestettä vai mitä
Koko systeemi irrotettuna autosta. Toi nesteen laitto/ilmaus ei oikein onnistu laite kiinni. Injektioruiskulla ei onnistu- on kokeiltu.
Nestettä olen lisännyt säätimen sylintereihin (irrottanut myös lamppujen työsylinterit putkien päistä) ja nestettä niin kauan, että putkien päistä juoksee neste. Työsylinterit kiinni ja säädin kasaan. Laitteen voi testata heti. Toimii varmasti jos säätimen mäntien kumit on kiinni ja ehjät.
Ja tämä kaikki 10:n euron (koko systeemin hinta Virossa) ja virkaintoisen katsastusmiehen takia(merkintä toimimattomuudesta rekisteriotteessa). No nyt on Virosta hommattu säädin varalle.

Se takaisin palauttaminen ei mielestäni todellakaan johdu siitä, että on ilmaa/nesteet poissa. Tässä tapauksessa ei vain tapahdu mitään lampun työsylintereissä (kuten itsellä) kääntäessä vipua.
PS: Mulla on ylimääräisenä uusi säädin 2105:een (täydellinen paketti letkuineen), jonka ostin vahingossa Virosta (on muuten sama kuin 08 mutta putket lyhemmät ). Jos joku tarvii, niin hinta on se 10 euroa minkä itsekin siitä maksoin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.