Nl aiheisia kuvia virosta kesällä 2005

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
jasu35

Nl aiheisia kuvia virosta kesällä 2005

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Eli tässäpä halukkaiden iloksi ja silmän ruuaksi neuvosto ajan kalustoa ja arkkitehtuuria tämänpäivän virosta. :lol:

http://fi.msnusers.com/lada/nlaiheisiak ... snw?Page=1
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Minä olisin veikannut tuon Zilin Gaziksi, mutta kait muisti pätkii.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Pavlovits kirjoitti:Minä olisin veikannut tuon Zilin Gaziksi, mutta kait muisti pätkii.
GAZiksi minäkin veikkaisin!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Katoavaa NL-historiaa alkaa olla viimeiset ajat tallentaa.

Jasu, toi pikkutraktori ei ole venäläinen, vaan tsekkoslovakialaisten "kommunistien" tekemä TZ-4K-14. Tsekki-kapitalistit ovat jatkaneet tämän pikkutraktorin tekemistä tosin eri mallilla. Koneena tossa vanhassa on muuten 1-syl. 2-tahti diesel.

esittely löytyi tuolta DDR- traktorisivulta: (puolivälissä)

http://www.ddr-landmaschinen.de/traktoren.htm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Joo,kyllä toi kuorkki saattoi tosiaan ollakkin GAZ,ei tua minun tietämys noista "piikki"nokista niin hyvä ole. :oops: Ja tosiaan se pikkutraktori oli tzekki valmisteinen. :oops:Mutta on se hienoa kun kerhostamme löytyy yhteensä todella paljon tietoa niin kaikille vehkeille löydetään oikea merkki. :D
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
André

Viesti Kirjoittaja André »

Lada-Jussi kirjoitti:
Pavlovits kirjoitti:Minä olisin veikannut tuon Zilin Gaziksi, mutta kait muisti pätkii.
Ei tarvitse veikata, siinähän se lukee konekopan kyljessä! Ensimmäisestä sanasta tosin ei saa selvää (Горьковского), mutta kun alapuolella lukee Aвтозавод, niin A3(AZ)-loppuinen merkkihän on kyseessä. Siis ГA3 (GAZ). ЗиЛ (ZIL) taas muodostuu sanoista Завод имени Лихачёва... :wink:
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

André kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
Ei tarvitse veikata, siinähän se lukee konekopan kyljessä! Ensimmäisestä sanasta tosin ei saa selvää (Горьковского), mutta kun alapuolella lukee Aвтозавод, niin A3(AZ)-loppuinen merkkihän on kyseessä. Siis ГA3 (GAZ). ЗиЛ (ZIL) taas muodostuu sanoista Завод имени Лихачёва... :wink:
tekstistä en selvää saanut mutta kyseisen tekstin sijainti tuossa etusivussa paljastaa auton GAZiksi, ZILissä ei ollut vastaavaa ja siis eihän se avtosavodiin päättyiskään silloin, noissa GAZ kuormureissa on vaan joskus (vanhemmissa?) lukenut sivussa Gorkovij Zavod imeni molotota eli periaatteessa ZIM, johonkin väliin toi GAZ tehdas kantoi Molotovin nimeä. ZILin vastaava piikkinokka eli ZIL-164 on jonkin verran erinäköinenkin, joku UralZIS-355M tais olla nokaltaan lähempänä GAZia....
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tuon näköinen GAZ oli vielä 50-luvulla yleinen kuorma-auto Suomessakin. Oli niitä vielä jonkin verran 60-luvullakin käytössä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Niinpä. Olen 60-luvulla huoltsikalla kesätöissä ollessani peruuttanut tuollaisen huoltohallista ulos.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin