Pavlovits kirjoitti:Minä olisin veikannut tuon Zilin Gaziksi, mutta kait muisti pätkii.
GAZiksi minäkin veikkaisin!
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Katoavaa NL-historiaa alkaa olla viimeiset ajat tallentaa.
Jasu, toi pikkutraktori ei ole venäläinen, vaan tsekkoslovakialaisten "kommunistien" tekemä TZ-4K-14. Tsekki-kapitalistit ovat jatkaneet tämän pikkutraktorin tekemistä tosin eri mallilla. Koneena tossa vanhassa on muuten 1-syl. 2-tahti diesel.
esittely löytyi tuolta DDR- traktorisivulta: (puolivälissä)
Joo,kyllä toi kuorkki saattoi tosiaan ollakkin GAZ,ei tua minun tietämys noista "piikki"nokista niin hyvä ole. Ja tosiaan se pikkutraktori oli tzekki valmisteinen. :oops:Mutta on se hienoa kun kerhostamme löytyy yhteensä todella paljon tietoa niin kaikille vehkeille löydetään oikea merkki.
Pavlovits kirjoitti:Minä olisin veikannut tuon Zilin Gaziksi, mutta kait muisti pätkii.
Ei tarvitse veikata, siinähän se lukee konekopan kyljessä! Ensimmäisestä sanasta tosin ei saa selvää (Горьковского), mutta kun alapuolella lukee Aвтозавод, niin A3(AZ)-loppuinen merkkihän on kyseessä. Siis ГA3 (GAZ). ЗиЛ (ZIL) taas muodostuu sanoista Завод имени Лихачёва...
Ei tarvitse veikata, siinähän se lukee konekopan kyljessä! Ensimmäisestä sanasta tosin ei saa selvää (Горьковского), mutta kun alapuolella lukee Aвтозавод, niin A3(AZ)-loppuinen merkkihän on kyseessä. Siis ГA3 (GAZ). ЗиЛ (ZIL) taas muodostuu sanoista Завод имени Лихачёва...
tekstistä en selvää saanut mutta kyseisen tekstin sijainti tuossa etusivussa paljastaa auton GAZiksi, ZILissä ei ollut vastaavaa ja siis eihän se avtosavodiin päättyiskään silloin, noissa GAZ kuormureissa on vaan joskus (vanhemmissa?) lukenut sivussa Gorkovij Zavod imeni molotota eli periaatteessa ZIM, johonkin väliin toi GAZ tehdas kantoi Molotovin nimeä. ZILin vastaava piikkinokka eli ZIL-164 on jonkin verran erinäköinenkin, joku UralZIS-355M tais olla nokaltaan lähempänä GAZia....
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)