110-sarjaan vihdoin ohjaustehostin suomeen!!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Aika surkea on kyllä hyvityshinta,minun autosta tuo olisi lähempänä oikeaa.2000 malli ja ajettu 62000 km.Taitaa olla viisainta ajella vanhalla vielä muutama vuosi.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Eipä ois kannattanu moista "vaihtohyvitystä" ees mainita ääneen. Menee jo niin alas, että on siinä ja siinä, käykö edes vitsistä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
pressa
Viestit: 10528
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse kävin alkuvuodesta hakemassa kahvipaketin ja pahan mielen
omasta 110 sedan vm. -00 aj. 74tkm
sai uuteen samat varusteet mitä vanhassa oli (poislukien ajotietokone)
eli talvirenkaat, roiskeläpät, muovimatot, stereot, lohkolämmitin ja koukku
välirahaa olisi pitänyt antaa 9900
Ronkoteus

Viesti Kirjoittaja Ronkoteus »

Ääh...

Hiirenkuljettaja sukupolvella ei ole enää ruista ranteissa,
niimpä auto-insinöörit on tullut apuun kehittämällä ohjaus-
tehostimen :) .

Mielestäni 110 ohjaus on tarpeeksi kevyt ilman sitäkin, ainakin
vauhdissa.

Olisivatpa auto-insinöörit kehittäneet ennemmin itse ohjautuvan
auton, niin saataisiin se epävarma olento sieltä ratin ja penkin
välistä pois häiritsemästä liikennettä :) .

Rattijuopotkin tykkäis.

Ronkoteus, myös hiirikuski
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tein tänään Lada kierroksen uudellamaalla. Tarkoituksena löytää jostain 1,6 tehostettu Lada.

1) Konala Helsinki: "ei ole vielä saatu", uusia Ladoja ei näkynyt, vaihtoauto puolella oli yksi 110 Sedan ja Samara 3-ov
2) Malmi Helsinki: Löysin uuden Ladan sisältä, mutta se oli 1,5 16v STW, eli vielä löytyy 1,5 mallejakin, pihalla oli joitain Samaroita ja 110:jä mutta ne oli kai huollon asiakkaita
3) Järvenpää: sisällä yksi käytetty 2004 STW 1,5 8-venttiilinen, ulkona paljon vanhempiakin ruisku-samaroita, missään ei hintalappuja, joko huollon asiakkaiden tai paaliin menossa
4) Hyvinkää: pari Ladaa jonottamassa huoltoon

pari viikkoa sitten tuli mainos ja viikko siitä ei Hämeenlinnaan vielä ollut tullut, ajattelin että kai uudeltamaalta jo sentään löytyis, mutta ei :(
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Voi jussi parkaa.. :cry:
Tilanne näyttää jo nyt valoisammalta! Tänään tuli ainakin mikkeliin tehostettu 110 hb 1.6 16v. Vielä oikein linssivaloilla, ihme jota en ole nähnyt vielä yhdessäkään 1.6 mallissa! Huomenna on todennäköisesti jo esittelykäytössä..
Auto tuli vasta illalla pihalle joten en pystynyt ihailemaan tehostinta kuin lokasuojan raosta mutta huomenna pitää heti kun menee töihin niin vilkaista pellin alle ja tutkia tarkemmin. Kyseessä on siis hydraulinen tehostin. Kuulostaa hyvältä..
Uskon että lähiaikoina myös muut pisteet saavat ladansa elleivät ole jo saaneet jo tänä iltana. :D :D
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

larssi21074 kirjoitti:Voi jussi parkaa.. :cry:
Tilanne näyttää jo nyt valoisammalta! Tänään tuli ainakin mikkeliin tehostettu 110 hb 1.6 16v. Vielä oikein linssivaloilla, ihme jota en ole nähnyt vielä yhdessäkään 1.6 mallissa! Huomenna on todennäköisesti jo esittelykäytössä..
Auto tuli vasta illalla pihalle joten en pystynyt ihailemaan tehostinta kuin lokasuojan raosta mutta huomenna pitää heti kun menee töihin niin vilkaista pellin alle ja tutkia tarkemmin. Kyseessä on siis hydraulinen tehostin. Kuulostaa hyvältä..
Uskon että lähiaikoina myös muut pisteet saavat ladansa elleivät ole jo saaneet jo tänä iltana. :D :D
katteletko niiden tyyppikilpiä, kun pääset paremmin lähietäisyydeltä tutkimaan? Onko nämä jo seuraavan vuoden mallistoa esim. 21124061234567 ja onko edelleen T01 130 variaatio ja varustekoodit? Nämä on mallistohistoriallisesti tärkeitä asioita :D

Neukkulan aikaan oli helppoa kun mallit pysyi koko ajan samoina, nykyisellään joka vuodelle on aina jotain pientä uutta eikä pysy perässä.

linssivalot! oliskohan nämä nyt kuitenkin vähän parempia Lux versioita näihin vanhoihin nähden eli ohjaustehostimen lisäksi on muutakin. Olikohan noissa vanhoissa 1,5 malleissakaa linssivaloja muuta kuin GM ruiskuisessa 133 versiossa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Onkohan tuossa tehostetussa versiossa muut ohjauslaitteet(nivelet, raidetangot yms.) samat kuin tehostamattomassa? Voi alkaa niveliä paukkuun jos näin on.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Itselläni on 2000 mallin 110 STW ja siinä on linssivalot.
Tyyppi kilvessä P 00 110.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Nyt on otettu ensituntuma tehostettuun!! 8)
Ohjaus tuntui ainakin pihapyörityksessä todella hyvältä, ei ole mikään fiatmaisen ylitehostettu. Huomenna kun pääsee ajamaan isommalle tielle niin sitten näkee paremmin kuinka onnistunut tehostus on.
Tehostin on asiallisen näköinen, pumppu on laturin alapuolella ja samalla hihnalla toimii kuin laturi. Nivelistä en osaa sanoa, en usko että ovat sen vahvempia kuin tehostamattoman. Ei ne raidetangonpäät ole ladaa järeämpiä edes ducatossa, puhumattakaan pienemmissä autoissa. En usko että oikein käytettynä tehostettu kuluttaa sen enempää niveliä, eihän se tehostus sitävarten ole että paikallaan käännellään!!
Muuten varustelu näyttää samalta kuin perus 1.6 ladat, ulkoisesti tehostinta ei huomaa muuten kuin kurkkaamalla lokasuojan välistä hammastankoa.
Nuo valot ovat mielenkiintoinen juttu muuten.. Tuntuu olevan täysin sattumaa kummat valot autoon tulee, kaikkia malleja olen nähnyt niin linssi kuin heijastimella toteutettuina. Ensimmäisissä satakympeissä n.2002 vuoteen oli Boschin valoja, sen jälkeen ovat ryssän omia. Eivät vissiin halua maksaa turhia lisenssimaksuja.
Palaan huomenna tyyppikilven salaiseen maailmaan..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Niinhän ne autolehdissä aikoinaan kirjoittelivat, että satakymppejä saa sekä "tavallisilla" että linssivaloilla. Kehottivat valitsemaan linssivalot. Vaan eipä niitä(kään) ole päässyt valitsemaan. Ovat tulleet sellaisilla valoilla, kun milloinkin ovat sattuneet tulemaan.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Aika masentava kyllä että mallisarjan elämän loppuvaiheessa tulee vihdoin tuo joidenkin mielestä olennainen lisävaruste.

Ladoja myytäisiin varmaan muutenkin enemmän jos varusteluvaihtoehdot olisi paremmat. Köyhä varmaan mielellään ostaisi täyteen ladatun ladan kuin karvalakkimallin jostain kalliimmasta.

Automaattiakin kaipaisi, onneksi Calina (mikäli niitä täälläpäin ikinä nähdään) on sillai kunnollinen.

Ja kaipa tääkin tulee jossain vaiheessa:

Kuva
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Sori nyt Misha mutta ei automaattia kaipaa kuin jenkit :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no voisi automaatti olla kiva, mä en paljon jaksa vaihdella. ei tosin ole automaateista kokemusta, kuullut vaan että ovat laiskoja ja voihan sitä kuvitellakin ettei sellaisella lähetä kovin hurjasti kun ei saa ite käyttää kierroksia.

mm. saksassa on jo varmaan pari vuotta ollu ohjaustehostimet ja muutenkin parempia malleja 110 Ladasta, olisko täällä verotus ja hintakilpailu noitten korealaisten kanssa aiheuttanut sen että tänne tuodaan karvalakkimalleja?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Lada-Jussi kirjoitti:no voisi automaatti olla kiva, mä en paljon jaksa vaihdella. ei tosin ole automaateista kokemusta, kuullut vaan että ovat laiskoja ja voihan sitä kuvitellakin ettei sellaisella lähetä kovin hurjasti kun ei saa ite käyttää kierroksia.
Eipä automaatit mitään erityisen laiskoja oo, se ero on aika marginaalinen ja korkeempi bensankulutuskin taitaa tulla lähinnä siinä ettei se käytä aina matalimpia kierroksia.

Eniten ehkä ärsyttää se kun pitäisi ohittaessa päästä eteenpäin ja boksi jää miettimään ja kelailemaan vaihteita, mut sekin taitaa olla eilispäivää kun nykyään niissä on tietokone kertomassa millon pitää vaihtaa, tiä sit millanen vehje latuskaan tulis. Foordilla on kiva ku sillä on napin alla ylivaihde niin saa aina pelkällä sormenpainauksella heitettyy vaihdetta alemmas ohituksis.

Automaatti on ihan jees, mut yleensä se ei oo niin pal enemmän jees et viittis maksaa sitä merkittävää hintaa mitä niistä yleensä joutuu pulittamaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin