samara 1500i ei lähde (enää) käyntiin

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
rkuustie

samara 1500i ei lähde (enää) käyntiin

Viesti Kirjoittaja rkuustie »

toimi aiemmin kuin kello, muutama päivä sitten kone alko käydä huonosti + alkoi savuttamaan mustaa, tulpat tosi nokiset. lähti käyntiin vain jos painoi kaasun pohjaan ja starttasi samalla. tänään ei sitten enää lähtenyt käyntiin (itseasiassa akku loppui ja laitoin latinkiin :)

tähän mennessä vaihdettu/kokeiltu toista osaa:

- ilmamäärämittari
- sytkäyksikkö
- tulpat
- tulpanjohdot
- ECU
- nakutusanturi
- ruiskusuuttimet
- läppäkotelo
- lambda

Jos jollain tulee vielä mieleen mitä voisi vaihtaa/kokeilla, kertokaa ihmeessä....
Avatar
pressa
Viestit: 10534
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tuleeko tulppaan kipinä??
tuleeko polttoainetta??
onko öljyt vähentyneet??
rkuustie

Viesti Kirjoittaja rkuustie »

bensaa tulee ja antaa kipinää. puristukset mitattu, koneen pitäisi olla kunnossa. ECU ei anna vikakoodia.
Avatar
pressa
Viestit: 10534
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

jos kipinä tulee ajallaan ja polttoainetta myös niin konehan käy
me emme vain ilmeisesti kuule sitä
mystistä mystistä nyt loppui minulta neuvot
viisaammat saa jatkaa
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Jompakumpa lämpötila-anturi antaa väärää lämpötilaa eli reilusti pakkasta. Veikkaisin moottorinlämpötilaa.

Mittaa yleismittarilla molemmat anturit ja niiden pitäisi näyttää 1-10 kohm ulkoilman lämpöisenä. Sekin saattaa auttaa kun irroitat moottorin lämpötila anturin liittimen.

Bensaahan se selvästi saa liikaa ja tuo kylmä lämpötila tekee lisärikastuksen.
rotsi4

Ilmamäärämittari?

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Missä siinä on ilmamäärämittari?
tuo kolmijohtoinen verkolla suojattu putkenpätkä ilmanputsarin jälkeen?
Bensanpaineen voisi mitata, ja suuttimien toiminnan voisi selvittää jotenkin..hankalaa ilman oskilloskooppia.
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Samaroissa on olemassa kampiakselin hihnapyöriä, joissa on kumivaimennus. Joskus käy niin, että kumiosa murtuu ja sisä- ja ulkokehän suhde muuttuu. Tällöin tietysti kipinä tulee ihan väärään aikaan.
Silloin kertomasi oireet ovat mahdollisia.
rkuustie

Viesti Kirjoittaja rkuustie »

mittasin lämpötila-anturin ja näytti n. 200 kilo ohmia, eli ilmeisesti sökö. Saatiin kone käyntiin ottamalla anturista piuha pois ja starttaamalla kaasu pohjassa.

ilmeisesti seokset on tarkkoja siitä anturista
Avatar
pressa
Viestit: 10534
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eli systeemi toimii
mutta vain anturin antama tieto virheellinen
anturi vaihtoon ja taas elämä ja kuski hymyilee
Vastaa Viestiin