bensaa palaa 20 - 25l / 100 km normaaliajossa 1200l
bensaa palaa 20 - 25l / 100 km normaaliajossa 1200l
Kuten otsikko kuuluu on bensankulutus noussut "jenkkiautoluokkaan".
Tavallisia korjaus toimenpiteitä on tehty ( vaihdettu ilmansuodatin kärjet ym. tarkistelua) mutta vikaa ei ole löytynyt. Käy ja kukkuu hyvin eikä pode voiman puutetta ( voiko 1200 moottori olla voimakas ? ).
Taustatietona vielä että vaihtaa päräytyin kesällä kaasuttimen korjaussarjan, kourallisen suuttimia ja muita pikku härveleitä. Polttoaineen kulutus kasvoi hieman aikaisemmasta mutta pysyi selvästi alle 10l/100 km. Nyt kulutus on siis lompakolle hupaa touhua.
Mikä nyt neuvoksi ??
Tavallisia korjaus toimenpiteitä on tehty ( vaihdettu ilmansuodatin kärjet ym. tarkistelua) mutta vikaa ei ole löytynyt. Käy ja kukkuu hyvin eikä pode voiman puutetta ( voiko 1200 moottori olla voimakas ? ).
Taustatietona vielä että vaihtaa päräytyin kesällä kaasuttimen korjaussarjan, kourallisen suuttimia ja muita pikku härveleitä. Polttoaineen kulutus kasvoi hieman aikaisemmasta mutta pysyi selvästi alle 10l/100 km. Nyt kulutus on siis lompakolle hupaa touhua.
Mikä nyt neuvoksi ??
- Lada_Racing
- Viestit: 176
- Liittynyt: 24.9.2003 11:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
Normaali käynti?
En kyllä ymmärä noita oireita jos käy ja kulkee normaalisti. Haiseeko bensa pahasti kun käy? Tarkista nyt aluksi ettei bensaputket vuoda jostakin, joskus kaasareista irtoaa se liityntä mihin letku tulee ja vuotaa bensaa aika hyvin ulos.
Sitten voi tarkistaa uimurin neulaventtiilin, jos se vuotaa kulutus nousee. Pura kaasaria niin että se osa missä uimuri on kiinni on kädessäsi ja paina sitä ylöspäin eli kuten se venttiili olisi kiinni ja pumppaa sitten toisella kädellä bensapupusta bensaa. Jos vuotaa niin korjaamaan, tietysti tarkasta sen uimurin väli kaasarin kannesta pitäisi olla kait 8-9mm (muistista vetäsin voi olla muutakin).
Onhan se lämpimän ilman imuletku paikallaan ettei ole jäätynyt puoliksi?
Sitten voi tarkistaa uimurin neulaventtiilin, jos se vuotaa kulutus nousee. Pura kaasaria niin että se osa missä uimuri on kiinni on kädessäsi ja paina sitä ylöspäin eli kuten se venttiili olisi kiinni ja pumppaa sitten toisella kädellä bensapupusta bensaa. Jos vuotaa niin korjaamaan, tietysti tarkasta sen uimurin väli kaasarin kannesta pitäisi olla kait 8-9mm (muistista vetäsin voi olla muutakin).
Onhan se lämpimän ilman imuletku paikallaan ettei ole jäätynyt puoliksi?
Mulla oli toissa syksynä sama ongelma. Ja pelasi kyllä hyvin mullakin. Oli hirveen voimakkaan (?) oloinen se kone... Tai siis ainakin normaalia virkumpi... Mäkin tein vaikka ja mitä tuolle... Syttyä säätelin vaihtelin suodatinta ja kaikkee... Mutta siinä on kaasuttimesta ilma puoli tukossa... Eli kannattaa ottaa kaasari kauniiseen käteen ja purkaa ja pudistaa täysin. Puhallella kaikki kanavat sun muut paine ilmalla.. Sen jälkiiin ku ite tein tuon toimen piteen niin ei oo syöny enää ku vain 10L/100km.... Ja kannattaa varoa ettet sitten sekoita niitä kahta suutinta mitkä on kohokammiossa... Jos ne laittaa väärin päin niin ei välttämättä toimi kovin hyvin... Itellä nimittäin kävi tuolleen... Mutta kannattaa harkita sen kaasarin puhdistamista... Ja siinä ku samalla ku sen purkaa niin kannattaa ostaa se kaasarin korjaus sarja mikä sisältää tiivisteet sun muut siihen... Nin ei tarvii olla kohta tekemässä uutta kaasari remonttia... Ja seos ruuvin ainakin ku sitten laittaa paikoilleen niin hyvä esisäätö ois semmoset 2-3 kierrosta auki... Ite laitoin 2 kierrosta kumpaakin ruuvia auki niin kävi kuulemma vähän laihalla ku kävin säädättään sitten kaasuttimen.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Joo mulla oli sama ongelma omassa 1200S mallissa. Bensaa palo noin 12-16 litraa/100 km mutta voimaa oli kuin pienessä kylässä. No hankin siihen kaasuttimen korajussarjan ja lopputulos oli +-0.
Lopulta ostin siihen tuolta Venäjältä uuden kaasuttimen (myyn niitä tavallisia 50 Eur/kpl). Jopa putosi bensankulutus noin 8 litraan sadalle mutta kyllä tehotkin hävisi jonnekkin. Kyllä sillä kuitenkin 140 km/h silti pääsi kun jaksoi odotella.
Lopulta ostin siihen tuolta Venäjältä uuden kaasuttimen (myyn niitä tavallisia 50 Eur/kpl). Jopa putosi bensankulutus noin 8 litraan sadalle mutta kyllä tehotkin hävisi jonnekkin. Kyllä sillä kuitenkin 140 km/h silti pääsi kun jaksoi odotella.
Lada rules
Mulla oli alkuunsa kanssa tommonen 15 litraa satasella kulutus, mutta sitten kun vedin uudet jarruputket, uuden jarrupaineensäätimen, uudet liinat, palat, sylinterit, niin johan alko homma luistamaan x) kai sitä kannattaa toikin tsekata. jos jarrus laahaa niin ajon jälkeen vanteet on aivan perkeleen lämpimät 

Hyvä pointti Masse-setä.
Ainakin kolmesti on bensatankki keventynyt yön aikana. Ensimmäisen kerran jälkeen hankin lukollisen tankin korkin. Muutaman yön kuluttua käveleskelin LADALLE ja huomasin muovia maassa.. Siinähän se lukollinen korkki sitten oli, murrettuna
Opetus jos pidät lukollista korkkia niin jätä sen lukko auki. Tarpeeksi bensantarpeessa oleva murtaa kuitenkin lukon. Menee sekä bensat että korkki. Parilla seuraavalla rosvojen vierailulla on mennyt vain bensaa. Mutta alkuperäiseen kysymykseen. Polttoainetta tosiaa häviää ajaessa noin 20 l satasella. Lompakkoa palelee. Tarttis huomenna aukoa kaasaria..
Huhuu !! onko se vika täällä ! Missä se vika on !!
-Ratikkakuski
Ainakin kolmesti on bensatankki keventynyt yön aikana. Ensimmäisen kerran jälkeen hankin lukollisen tankin korkin. Muutaman yön kuluttua käveleskelin LADALLE ja huomasin muovia maassa.. Siinähän se lukollinen korkki sitten oli, murrettuna

Opetus jos pidät lukollista korkkia niin jätä sen lukko auki. Tarpeeksi bensantarpeessa oleva murtaa kuitenkin lukon. Menee sekä bensat että korkki. Parilla seuraavalla rosvojen vierailulla on mennyt vain bensaa. Mutta alkuperäiseen kysymykseen. Polttoainetta tosiaa häviää ajaessa noin 20 l satasella. Lompakkoa palelee. Tarttis huomenna aukoa kaasaria..
Huhuu !! onko se vika täällä ! Missä se vika on !!

-Ratikkakuski
Kaasari on aukaistu. Neulaventtiilihän se siellä vuoti.
Tosin kulutus kiihtyi niin että viimeisin pätkä vei 10 l / 20 km. Tasaluvuissa 50 l / 100 km. Kuorma-autoluokkaa siis. Ymmärtäisin jos kulkupelinä olisi KAZ V8 bensakoneella mutta nyt on vain ärhäkkä 1200 cm3 moottori.
Vaihdoin takaisin alkuperäisen Neuvostoliittolaisen osan ja tulviminen lakkasi. Ladailun ihmeellinen maailma näytti taas puolensa...
Tosin kulutus kiihtyi niin että viimeisin pätkä vei 10 l / 20 km. Tasaluvuissa 50 l / 100 km. Kuorma-autoluokkaa siis. Ymmärtäisin jos kulkupelinä olisi KAZ V8 bensakoneella mutta nyt on vain ärhäkkä 1200 cm3 moottori.
Vaihdoin takaisin alkuperäisen Neuvostoliittolaisen osan ja tulviminen lakkasi. Ladailun ihmeellinen maailma näytti taas puolensa...
tyhjäkäynnin nopeudensäätö rikki
jos kaasutin varustettu tyhjäkännin säätimellä,missä on alipainekalvo, on se useimmiten puhki. tilalle kannattaa hankkia ns.mekaaninen säätö.
puhkinainen kalvo aiheuttaa ilmavuodon kaasuttimeen ja laihentaa seoksen, joka kierrosalueella. pidemmän päälle voi pakoventtiili palaa.
Aiheuttaa kulutuksen kasvun ja huonon tyhjäkäynnin.
puhkinainen kalvo aiheuttaa ilmavuodon kaasuttimeen ja laihentaa seoksen, joka kierrosalueella. pidemmän päälle voi pakoventtiili palaa.
Aiheuttaa kulutuksen kasvun ja huonon tyhjäkäynnin.