Lada-Jussi kirjoitti:Tappari kirjoitti:Harva on varmaan kuullutkaan Borewiczistä. En minä ainakaan ja tuskimpa romuttajakaan siitä sen enempää tiesi ja vaikka olisi tiennytkin ja laittanut myyntiin ja pyytänyt 100 euroa, niin empä usko että ostajaa olis löytynyt mistään.
Itse olen sen kokenut asian kyllä, kun olen yrittänyt myydä hintaan 100 euroa katsastamatonta ladaa niin ei ole mennyt kaupaksi (vain yksi farkku joskus meni, toinen meni sitten kaverille romuralliin, kun kukaan ei tarjonnut mitään)
tietämättömyys on pahinta, itse luokittelisin kaikki FSO:t harvinaisiksi, ihan malliin katsomatta, sillä en ole niitä elävänä nähnyt muutamaan vuoteen yhtään.
jos joku myy 100 eurolla vaikka tuplalammpuista Ladaa, ei katsastettua, niin varmasti löytyy ostajia, kanttilamppusia on niin paljon että ei välttämättä saa ihmisiä liikkeelle, mutta sielläkin voi sitten olla joukossa sellaisia malleja jotka on harvinaisia, mutta sen tietää vain jos on asiaan perehtynyt.
No eipä FSO taida mennä kaupaksi satasella, lähinnä johtunee harrastajien puutteesta. FSO-kanta tarvitsisi kipeästi jotain "FSO-Jussia" jolla olisi "FSO-farmi". Tiedän muutaman FSO-harrastajan (niitäkin on), mutta kenelläkään niistä ei oikein ole tilaa useammalle harrasteautolle. Eräskin joutui myymään FSO:nsa kun hänen piti vaihtaa autonsa semmoiseksi, jolla hänen vaimonsa suostuu ajaa.
Satasella ei taida olla juurikaan tuplalamppuladoja myynnissä, sillä tuplalamppuladailijat tietänevät autonsa arvon, toisin kuin FSO-autoilijat. Harrastetoiminta nostaa auton arvoa.
ps. Borewicz = "muovikeulainen Polonez", seuraajamalli on nimeltään Akwarium. Nimitykset eivät ole oikeaoppisia, sillä tehdas ei niitä erikseen nimennyt. Nimet ovat tulleet (Puolan-)kansan kehittäminä.

Borewicz, vieläpä äärimmäisen harvinaisessa
DL-asussa. Auto on käytännössä katsoen hävinnyt koko maailmasta, edes Puolassa ei ole DL-mallia mainittavammin.

Akwarium, tämä malli on siis yleisin Suomessa. Puolassa tämäkin malli on jo aika harvinainen.

1990-luvun malli, Caro. Tätä mallia ei enää tuotu Suomeen. Tämä on ehkäpä vähiten uhanalainen malli, viimeinen malli ennen Daewoo-aikaa.