Käynnistäminen kestää noin 5 minuuttia
Jesjes. Vaihdoin puolan Motonetistä ostettuun ja sehän tuntui auttavan. Tosin olen tullut niin vainoharhaiseksi tuon nykimisen kanssa, että kyllä se pari kertaa tuntui kuitenkin nykäisevän. Huomenna huoltamolle asennuttamaan ja säädättämään kärjet ja sytytys. Lievää optimismia on ilmassa. Vika taisi tosiaan olla konkassa ja/tai puolassa. Kiitoksia vinkeistä, täytyy varmaan katsoa jossain välissä noita venttiileitäkin.
...ei voi olla totta. Oltiin eilen matkalla Turkuun ja autolla oli pari kertaa vähän vaikeuksia käynnistyä, joista kuitenkin selvisin kun vähän ronklasin sytytyksen johtoja. No, sittenhän se alkoi nykiä pirusti ja kipinää ei tullut. Vaihdoin sitten varapuolan, jonka kanssa vehje kulkikin taas puolisen kilometriä ennenkuin pysähtyi uudestaan. Avasin konepellin ja eikös virranjakajasta tullutkin savua. Perhanan puola oli käräyttänyt kärjet. Vein sitten sen ekan puolan (jonka olin ostanut Motonetistä alle 2 viikkoa sitten) takaisin ja sain vielä uuden tilalle. Kärjetkin tuli vaihdettua. Jouduin kyllä siinä yhteydessä ottamaan virranjakajan kokonaan irti ja voi olla, ettei pyörijä osunut ihan kohdilleen, koska autoon tuntui jääneen hyvin lievä nykiminen vaikka sytytys tuli säädettyä korvakuulolta kohdilleen niin, että tyhjäkäynti on parempi kuin koskaan. Nyt sitten jännään, että kestääkö tuo uusi puola edeltäjäänsä pidempään. Jos sekin hajoaa, niin mistäs ihmeestä sitä lähtisi puolansyöjää hakemaan? Mikä sen voi rikkoa?
Itse sain taannoin virranjakajasta nousemaan savua kun kokeilin Samaran puolaa kärkikoneeseen. Sitten silloisessa työmaassa sitä ihmettelin, niin autopajan puolelta yksi nyttemmin jo edesmennyt "Superseppä" sanoi että jos savut tulee niin puola on liian pienelle jännitteelle. Tarvitsisi etuvastuksen. Samarassa oli tuolloin (kai) samat sytysvehkeet kuin siihen aikaan tulleissa kontti-Moloissa (YVI1). Näin äkkiä järkeillen voisi virranjakajaa savuttavassa puolassa olla osa käämityksestä oikosulussa. Käykös se puola kuumana? Oletkos ollut parkissa sytytysvirta päällä pitkiä aikoja? Tätä oikkari-teoriaa tukisi sekin että sinulla kärjet paloivat. Jos konkka on uusi, niin ehjällä puolalla ei kärkiä pitäisi joutua vaihtamaan joka viikko. Koska tuo on suurtaajuinen värähtelypiiri, niin virtalukolta puolalle tulevassa johdossa ei saisi olla muita toimilaitteita. Yksi ukko laittoi siihen autoradion, kun silläkeinoin sai kuulemma kätevästi radion päälle kun auton käynnisti. Jonkin aikaa ajeltuaan auto sammui ja radio hajosi.
Joo, se edesmennyt puola (eli se uusi jonka ostin Motonetistä pari viikkoa sitten) oli kyllä aika lämmin kun irrotin sen. Sen kärkientuhoajapuolan kuumuutta ei tullut kokeiltua kun siinä vaiheessa keskityin lähinnä sen säätämiseen, mistä saada toinen kuski ja auto ja miten ehtiä Espoon Motonettiin ajoissa. 12V puola sekin kyllä oli. Neljälle hipille ei löytynyt liftiä Turuntieltä vaikka ohi ajoi miten monta farmaria pelkällä kuskilla. Ehkä me sitten oltiin niin pelottavan näköisiä. 
