Lada 110:stä?!
- Lada-Jussi
toi tienpäälle jääminen on täältä luettuna päätellen aika yleistä, tai ehkä usein ei ole edes päästy tien päälle ja viitteenä vielä se lappu käyttiksen välissä
itekin ajelen nykyään kattipelillä ja kyllä pelkään kaiken aikaa, joskus se vielä hajoo, itseasiassa oli hajalla kun sen ostin.

- Mosse-Aksu
Parempi vaihtoehto se on, että auto jättää jo kotiin eikä vasta tienpäälle. Mutta ei minullakaan tullut kuudentoista kanttiLadakäyttöautovuoden aikan montaakaan tiellejääntiä. Kerran kondensaatorin takia ja kerran, kun oli vuotava puolan johto ja lumimyräkkä puhalsi suoraan edestä konehuoneen täyteen. 110:ssä oli kyllä paljon enemmän ja vähemmän harmillisia vikoja, mutta ei sekään koskaan tielle jättänyt.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
Nonnis kirjoitti:Kyllä noi axtekkien ongelmat mun mielestä liittyy päästöihin eli katsastukseen siltä osin, enkä oo kuullu tien päälle jättävistä vioista.
Vai onko Jusalla antaa esimerkkejä?

eihän Lada petä
Vuosien ajan on tullut eri teillä ohimennen seuratuksi, mitä automerkkejä on tienposkessa ilman kuljettajaa; ilmeiset marjojen ja sienten kerääjien autot eivät ole laskuissa.
Monenlaista merkkiä siellä on näkynyt.
Joukossa on näkynyt vain yksi Lada, ja juuri malli 110; siitäkään ei ole varmuutta, oliko se jämähtänyt paikalleen vai oliko omistaja käymässä läheisessä talossa, mitä ainakin toivoin.
Joku alan ammattimies on sanonut, että harvoin Lada tielle jättää.
Itse suosittelisin 110-farmarimallia, joka on suhteellisen käyttökelpoinen ajokki monenlaiseen kuljetukseen.
Tosin näyttää siltä, että tulevissa Kalina-malleissa ei tässä mielessä ole valinnan varaa.
Monenlaista merkkiä siellä on näkynyt.
Joukossa on näkynyt vain yksi Lada, ja juuri malli 110; siitäkään ei ole varmuutta, oliko se jämähtänyt paikalleen vai oliko omistaja käymässä läheisessä talossa, mitä ainakin toivoin.
Joku alan ammattimies on sanonut, että harvoin Lada tielle jättää.
Itse suosittelisin 110-farmarimallia, joka on suhteellisen käyttökelpoinen ajokki monenlaiseen kuljetukseen.
Tosin näyttää siltä, että tulevissa Kalina-malleissa ei tässä mielessä ole valinnan varaa.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Joo,ei ole 110 jättänyt välille.Alussa oli kyllä lähellä kun lämmityslaitteen letku halkesi,onneksi olin muutaman kilsan päässä huoltopaikasta.Pääsin varovasti ajaen perille,korjaus meni takuuseen.
Samara jätti tielle ainakin neljä kertaa.Öljypumppu laukesi,virranjakajasta johto irti,vauhtipyörästä irtosi hammaskehä ja syttyboksi pimeni.
Samara jätti tielle ainakin neljä kertaa.Öljypumppu laukesi,virranjakajasta johto irti,vauhtipyörästä irtosi hammaskehä ja syttyboksi pimeni.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
- Lada-Jussi
toivottavasti toi öljypumppu ja vauhtipyörän hammaskehä eivät ole mitään tyyppivikojaSepesusi kirjoitti:Joo,ei ole 110 jättänyt välille.Alussa oli kyllä lähellä kun lämmityslaitteen letku halkesi,onneksi olin muutaman kilsan päässä huoltopaikasta.Pääsin varovasti ajaen perille,korjaus meni takuuseen.

Kerran jäin tien päälle sen takia että oli axteekki. Automaattiryyppyyn menevän letkun kiristin katkesi jolloin jäähdytinvedet valusivat ulos.pressa kirjoitti:itse olen ajanut kanttiladoillakin vuosikausia enkä koskaan ole jäänyt tien päälle
eli siksi myös ihmettelen että miten tienpäälle jääminen olisi joku ominaisuus
ja millä tahansa autolla voi jäädä tielle jos sitä ei ole huollettu
Tottapuhuen syy ei ollu axteekin, vaan edellisen omistajan laittaman letkupuristimen, että siinäsuhteessa on turha syyttää ladaa tai edes axteekkia.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kerran olen jäänyt tienpäälle 1200s:llä kun ei ollut sopivaisia osia (pyörijä ja virranjakajan kansi halkesivat; nyt on molemmat aina messissä samoin kuin 3,5 mm vararuuvit) ja sitten sitä helkkaria hinailtiin. Kävi muuten mahottomasti luonnon päälle ja kyrsii koko homma yhä vaikka tuo sattuikin v. -96. Sitä ennen v.-88 jäi samainen Lada Riihimäen Peltosaareen kun en saanut vuokrakämpän parkkikselta käyntiin ja akkukin tyhjeni. Kun sitten pari päivää myöhemmin starttasin, niin heti hörähti. Kyllä olen yleensä saanut tapeltua vehkeet kotia erilaisilla tilapäisratkaisuilla, vaikka aikaa on matkantekoon mennyt. Jos auto sammuu tielle, ei se tarkoita vielä läheskään sitä että se sinne jää. Sitten vasta kun se auto seisoo tienposkessa odottamassa hinausta, voidaan sanoa että se on jäänyt tielle. Ja ennen sitä autohan kiskotaan vaikka hampailla pois, tai ainakin piiloon uteliailta töllistelijöiltä. Niin kauan kuin korjaustoimenpiteitä jatketaan, on kyse vain tilapäisestä käyttöhäiriöstä, joka korjaantuu normaaleilla ladailijan käyttäjätoimenpiteillä.
- Mosse-Aksu