Lada 110:stä?!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi tienpäälle jääminen on täältä luettuna päätellen aika yleistä, tai ehkä usein ei ole edes päästy tien päälle ja viitteenä vielä se lappu käyttiksen välissä :wink: itekin ajelen nykyään kattipelillä ja kyllä pelkään kaiken aikaa, joskus se vielä hajoo, itseasiassa oli hajalla kun sen ostin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Parempi vaihtoehto se on, että auto jättää jo kotiin eikä vasta tienpäälle. Mutta ei minullakaan tullut kuudentoista kanttiLadakäyttöautovuoden aikan montaakaan tiellejääntiä. Kerran kondensaatorin takia ja kerran, kun oli vuotava puolan johto ja lumimyräkkä puhalsi suoraan edestä konehuoneen täyteen. 110:ssä oli kyllä paljon enemmän ja vähemmän harmillisia vikoja, mutta ei sekään koskaan tielle jättänyt.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä noi axtekkien ongelmat mun mielestä liittyy päästöihin eli katsastukseen siltä osin, enkä oo kuullu tien päälle jättävistä vioista.

Vai onko Jusalla antaa esimerkkejä?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:Kyllä noi axtekkien ongelmat mun mielestä liittyy päästöihin eli katsastukseen siltä osin, enkä oo kuullu tien päälle jättävistä vioista.

Vai onko Jusalla antaa esimerkkejä?
:oops: ok, ei kyllä ihan heti tule varsinaista esimerkkiä mieleen, mutta toi tielle jättämisen käsittäisin tuollaisena yleisterminä, eihän katsastamaton autokaan ole liikennekelpoinen ja jos katsastus venyy axteekin vikojen takia, mutta kyllä noita on muistaakseni luettu että axtekki olis ryytynyt totaalisesti, ei ole tullut kirjattua niitä ylös kun ei kuitenkaan ole mikään elämän tehtävä. Sinänsä tarkemmin jos asiaa pohtii ei axteekissa välttämättä mitään vikaa olekaan. Vikoja jos on esiintynyt mm. kaasuttimen vivustoissa, irtonaisissa ja väärissä kaasarin kansissa, vuotavissa alalaipoissa, automattiryypyssä... ovat noi kaikki ihan perus-solexin osia, AFR-boxi ja sähkösuuttimet on kai pelannut ihan hyvin yleensä, tietty järjestelmään kuuluvissa EGR ja SUPT järjestelmissä on joitain vuotovikoja. Pieni vika ihan perusmekaniikassa voi aiheuttaa sitten vääriä seoksia ja katin ja venttiilien palamista yms. joka aiheuttaa pientä pään vaivaa, mutta tietty korjattakoon se että Lada kyllä kulkee vaikka kahdella sylinterillä ettei nuo ongelmat vielä tien päälle jätä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pena
Viestit: 207
Liittynyt: 14.10.2003 8:58
Paikkakunta: Pine Ridge (Mäntyharju); Vantaa

eihän Lada petä

Viesti Kirjoittaja pena »

Vuosien ajan on tullut eri teillä ohimennen seuratuksi, mitä automerkkejä on tienposkessa ilman kuljettajaa; ilmeiset marjojen ja sienten kerääjien autot eivät ole laskuissa.
Monenlaista merkkiä siellä on näkynyt.
Joukossa on näkynyt vain yksi Lada, ja juuri malli 110; siitäkään ei ole varmuutta, oliko se jämähtänyt paikalleen vai oliko omistaja käymässä läheisessä talossa, mitä ainakin toivoin.
Joku alan ammattimies on sanonut, että harvoin Lada tielle jättää.
Itse suosittelisin 110-farmarimallia, joka on suhteellisen käyttökelpoinen ajokki monenlaiseen kuljetukseen.
Tosin näyttää siltä, että tulevissa Kalina-malleissa ei tässä mielessä ole valinnan varaa.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Joo,ei ole 110 jättänyt välille.Alussa oli kyllä lähellä kun lämmityslaitteen letku halkesi,onneksi olin muutaman kilsan päässä huoltopaikasta.Pääsin varovasti ajaen perille,korjaus meni takuuseen.
Samara jätti tielle ainakin neljä kertaa.Öljypumppu laukesi,virranjakajasta johto irti,vauhtipyörästä irtosi hammaskehä ja syttyboksi pimeni.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Sepesusi kirjoitti:Joo,ei ole 110 jättänyt välille.Alussa oli kyllä lähellä kun lämmityslaitteen letku halkesi,onneksi olin muutaman kilsan päässä huoltopaikasta.Pääsin varovasti ajaen perille,korjaus meni takuuseen.
Samara jätti tielle ainakin neljä kertaa.Öljypumppu laukesi,virranjakajasta johto irti,vauhtipyörästä irtosi hammaskehä ja syttyboksi pimeni.
toivottavasti toi öljypumppu ja vauhtipyörän hammaskehä eivät ole mitään tyyppivikoja :shock:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

pressa kirjoitti:itse olen ajanut kanttiladoillakin vuosikausia enkä koskaan ole jäänyt tien päälle
eli siksi myös ihmettelen että miten tienpäälle jääminen olisi joku ominaisuus
ja millä tahansa autolla voi jäädä tielle jos sitä ei ole huollettu
Kerran jäin tien päälle sen takia että oli axteekki. Automaattiryyppyyn menevän letkun kiristin katkesi jolloin jäähdytinvedet valusivat ulos.

Tottapuhuen syy ei ollu axteekin, vaan edellisen omistajan laittaman letkupuristimen, että siinäsuhteessa on turha syyttää ladaa tai edes axteekkia.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Kerran olen jäänyt tienpäälle 1200s:llä kun ei ollut sopivaisia osia (pyörijä ja virranjakajan kansi halkesivat; nyt on molemmat aina messissä samoin kuin 3,5 mm vararuuvit) ja sitten sitä helkkaria hinailtiin. Kävi muuten mahottomasti luonnon päälle ja kyrsii koko homma yhä vaikka tuo sattuikin v. -96. Sitä ennen v.-88 jäi samainen Lada Riihimäen Peltosaareen kun en saanut vuokrakämpän parkkikselta käyntiin ja akkukin tyhjeni. Kun sitten pari päivää myöhemmin starttasin, niin heti hörähti. Kyllä olen yleensä saanut tapeltua vehkeet kotia erilaisilla tilapäisratkaisuilla, vaikka aikaa on matkantekoon mennyt. Jos auto sammuu tielle, ei se tarkoita vielä läheskään sitä että se sinne jää. Sitten vasta kun se auto seisoo tienposkessa odottamassa hinausta, voidaan sanoa että se on jäänyt tielle. Ja ennen sitä autohan kiskotaan vaikka hampailla pois, tai ainakin piiloon uteliailta töllistelijöiltä. Niin kauan kuin korjaustoimenpiteitä jatketaan, on kyse vain tilapäisestä käyttöhäiriöstä, joka korjaantuu normaaleilla ladailijan käyttäjätoimenpiteillä.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Aika kultaa muistot eli jotain aina unohtuu. Kerran jäin 2105:llä tielle, kun ohjauspylväs rouhi valojen johtimista kuoren pois ja johtimet joutuivat oikosulkuun ja kärvähtivät lähes kokonaan.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin