Eurosamarassa palelee.
Eurosamarassa palelee.
Tuli tässä 27 kanttiladavuoden jälkeen hankittua samara rinnalle.
Alkumetreillä kummastuttaa lämmityslaitteen heikkoteho,ääntä kyllä lähtee,mutta lämpö ja ilmamäärät ovat vaatimattomat.
Lämpimästätallista lähdettäessä 20:n km matkalla,sivuikkunat jäätyivät
tuulilasi pysyi tyydyttävästi auki. pakkasta oli 20 astetta,moottori lämpeni nopeasti oikeaan lämpöön.
Tuntui että auto olisi jäähtynyt mitä suurempinopeus puhaltimessa oli.
Onko tämä ominaisuus vai vika.
Voiko jäähdytysnesteenvaihto aiheuttaa,ettei lämppärin kenno täyty kunnolla ja jää vajatehoiseksi.
Alkumetreillä kummastuttaa lämmityslaitteen heikkoteho,ääntä kyllä lähtee,mutta lämpö ja ilmamäärät ovat vaatimattomat.
Lämpimästätallista lähdettäessä 20:n km matkalla,sivuikkunat jäätyivät
tuulilasi pysyi tyydyttävästi auki. pakkasta oli 20 astetta,moottori lämpeni nopeasti oikeaan lämpöön.
Tuntui että auto olisi jäähtynyt mitä suurempinopeus puhaltimessa oli.
Onko tämä ominaisuus vai vika.
Voiko jäähdytysnesteenvaihto aiheuttaa,ettei lämppärin kenno täyty kunnolla ja jää vajatehoiseksi.
Kyllä se vika on.
Itselläni ainakin auttoi jäähdytysnesteen vaihto.Joku oli käyttänyt järjestelmän vuotojen paikkaukseen jäähdytinsementtiä.
Alavesiletku irti ja ja ylhäältä niin kauan vettä että alavesiletkusta tulee puhdasta vettä, sen jälkeen uudet tilalle. Omassani on ainakin pysynyt nesteet sisällä tämän jälkeen. Ennen vaihtoa joutui hieman lisäilemään.
Itselläni ainakin auttoi jäähdytysnesteen vaihto.Joku oli käyttänyt järjestelmän vuotojen paikkaukseen jäähdytinsementtiä.
Alavesiletku irti ja ja ylhäältä niin kauan vettä että alavesiletkusta tulee puhdasta vettä, sen jälkeen uudet tilalle. Omassani on ainakin pysynyt nesteet sisällä tämän jälkeen. Ennen vaihtoa joutui hieman lisäilemään.
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Lada 2105 -94
Niin ei ainakaan kanttilampussa voi ottaa alavesiletkua irti kun termostaatti ei päästä vettä läpi kylmänä...vai olenko jälleen kerran tyhmä
??
Onko kellään tietoa kun ladaan saa sellasta termostaattia joka on yli 90 astetta ennenkuin se aukeaa niin aukeaako se olleskaan kun pakkasta on ulkona -25 astetta ja ajasi vaikka kuinka pitkän matkan.
Koska ladassani ei alavesiletku lämpeni yli -15 asteen pakkasissa mihinkään vaikka ajaisi 10 kilometrin matkan ja -4 asteen pakkasissakin vain hiukan että sen tuntee. Niin eikä sisällä ole lämmintä olleskaan ennenkuin käyttää autoa niin että flekti pyörii niin sitten lämmöt ei tipu ja sisällä on lämmintä mutta kun flektiä ei saa pyöriin kuin paikoillaan seisottamalla 20 minsaa.

Onko kellään tietoa kun ladaan saa sellasta termostaattia joka on yli 90 astetta ennenkuin se aukeaa niin aukeaako se olleskaan kun pakkasta on ulkona -25 astetta ja ajasi vaikka kuinka pitkän matkan.
Koska ladassani ei alavesiletku lämpeni yli -15 asteen pakkasissa mihinkään vaikka ajaisi 10 kilometrin matkan ja -4 asteen pakkasissakin vain hiukan että sen tuntee. Niin eikä sisällä ole lämmintä olleskaan ennenkuin käyttää autoa niin että flekti pyörii niin sitten lämmöt ei tipu ja sisällä on lämmintä mutta kun flektiä ei saa pyöriin kuin paikoillaan seisottamalla 20 minsaa.
Mä huomasin kanssa että kyllä kanttilamppunen on kylmempi kun nappisilmä
Kävin tossa itä-suomessa ja oli pakkasta tollaset -15 astetta niin meinas tulla vilu sisällä eli joutuu käyttämään niin lämpöiseksi että termari aukee ennen kun tulee lämmintä ja sittenkin se jäähtyy heti kun lähtee liikenteeseen.Takas tullessa piti peittää koko keula pahvilla että sai edes vähän lämpöä. Jos jollain on ideoita vian korjaamiseksi niin kertokaa ihmeessä 


Kanttilampulla pärjää hienosti Lapin pakkasissakin...eikä tarvi keulaa peittää...Lara-Mies kirjoitti:Mä huomasin kanssa että kyllä kanttilamppunen on kylmempi kun nappisilmäKävin tossa itä-suomessa ja oli pakkasta tollaset -15 astetta niin meinas tulla vilu sisällä eli joutuu käyttämään niin lämpöiseksi että termari aukee ennen kun tulee lämmintä ja sittenkin se jäähtyy heti kun lähtee liikenteeseen.Takas tullessa piti peittää koko keula pahvilla että sai edes vähän lämpöä. Jos jollain on ideoita vian korjaamiseksi niin kertokaa ihmeessä

Kannattaa kokeilla ja kattoo tota mistä samarai kirjotti...

Pakkohan sinne on lämpöö saada
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Lada 2105 -94
No nythän se tänää tempun teki
olin tossa päivällä liikenteessä niin sepäs päätti aivan yllättäin pistää vesihuurut sisälle ja näkyvyys oli lähes nolla
en tiedä mistä se edes oli löytänyt vettä tai lunta sisuksiinsa kun konepellin aukotkin oli peitetty että ei ainakaan sitä kautta. Pistäkääs nyt aivosolut liikkeelle ja koettakaa kertoa missä mättää 



- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmmm
ei kai Lara-miehellä vuoda hana tai kenno sinne jonnekin verhoiluihin, sillä saa äkkiä ikkunat huuruun, mutta toisaalta ei se lämpöä vähentänyt ja lisäksi jos oikein tulvii niin tuoksuukin hassulle.... pääs kerran hana pettämäään 
