Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Eilen näin kokoontumisessa satakympin ovimoottorit irroitettuna.Ennen naurettiin kuin Neuvostoliitossa kaikki oli rakennettu materiaalia säästämättä.Taitaa Venäjällä asiat olla toisin.Ainakin ovimoottoreiden koko oli lankarulla luokkaa,joten ihmetellä täytyy miten ne jaksavat vuodesta toiseen lukkoja avata/sulkea.Empä ole juuri kenenkään kuullut ovimekanismeja rasvailevan,vaikka pitäisi.
Uusissa autoissa on huollontarve vähentynyt, mutta toisaalta huolto useinkin vaatii joitain erikoistyökaluja. Mikäli takuu ei ole voimassa eikä muutoin halua ylläpitää huoltokirjan leimoja, niin huollot voi tehdä jopa itse, jos vaan osaa ja on välineet. Tämä on syy siihen että suosin itse suhteellisen yksinkertaisella tekniikalla toteutettuja autoja, kuten kaasuttimelliset ei-kat takaveto-Ladat. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö uusien autojen kanssa voi elää, mutta samalla niissä piilevät maksetut ominaisuudet täytyy hyväksyä tai yrittää korjata/korjauttaa kalliilla rahalla. Tässä hivene vanhemmassa tekniikassa ei enää ole lastentauteja. Toisaalta uuden tekniikan mukanaan tuomat ominaisuudet puuttuvat. Aivan kuten huoltoja (itse vai liikkeessä) koskevassa valintatilanteessa on löydetävissä kipuraja, on sama kipuraja itselläni (ainakin tällä hetkellä) tuossa mainitussa tekniikassa. Jos ja kun vakuutun uudemman tekniikan toimivuudesta ja kokonaistaloudellisuudesta, niin varmaan hankin uudempaa kalustoa.
Tuossa vuosituhannen vaihteessa alkoi merkin kuin merkin tiimoilta kuulua mitä ihmeellsimpiä kauhutarinoita koskien uudehkojen autojen mystisiä vikoja. Se on merkki keskentekoisina markkinoille lasketuista tuotteista. Kyllä asiakkaalle pitää kyetä myimään toimiva tuote, joka todella toimii käytännössä eikä toimivuus ole pelkästään myyjän korulauseiden varassa.
Tuossa vuosituhannen vaihteessa alkoi merkin kuin merkin tiimoilta kuulua mitä ihmeellsimpiä kauhutarinoita koskien uudehkojen autojen mystisiä vikoja. Se on merkki keskentekoisina markkinoille lasketuista tuotteista. Kyllä asiakkaalle pitää kyetä myimään toimiva tuote, joka todella toimii käytännössä eikä toimivuus ole pelkästään myyjän korulauseiden varassa.
kyllähän satakymppiäkin voi itse huoltaa
öljyt suodattimet jarrupalat tulpat yms. perus hilppeet menee ilman mitään erikoistyökaluja
sitten jos jotain ruiskun säätöjä tms. elektroniikan ohjausta niin sitten tarvitaan merkkihuoltoa mutta harvoin niitä tulee
ja ajotietokoneellahan näkee missä vika on jos joku oikein vika on
öljyt suodattimet jarrupalat tulpat yms. perus hilppeet menee ilman mitään erikoistyökaluja
sitten jos jotain ruiskun säätöjä tms. elektroniikan ohjausta niin sitten tarvitaan merkkihuoltoa mutta harvoin niitä tulee
ja ajotietokoneellahan näkee missä vika on jos joku oikein vika on
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vaimo otti Yarikseensa osto hetkellä viiden vuoden ladypaketin. Paketti sisältää kaikki määräaikaishuollot, renkaiden vaihdot ja jotain kulutusosien vaihtoja. Hintaan sisältyö työt ja tarvikkeet. Paketti tietysti maksoi kertamaksuna, mutta yli 20000 km:n vuotuisella ajolla se tulee edulliseksi. Tuohon pakettiin sisältyen on jo kerran paikattu tuulilasista kiveniskemä, ns. häränsilmä. Samantapaisia pakettaja on saatavilla joillain muillakin maahantuojilla.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Tänään "check the engine" valo alkoi palaa ja moottorin veto meni ohueksi.Ajotietokone antoi vikakoodit:
E1-0300
E2-0303
E3-0302
E4-0300
E5-0303
Kuittasin sen pois ja meno tuli normaaliksi,kunnes puolen kilometrin jälkeen sama hommma taas.Avasin konepellin ja irroitin ruiskusta kaksi liitintä ja ilmamäärämittarin liittimen.Laitoin liittimet takaisin ja käynnistin auton.Varoitusvalo ei syttynyt enää ja meno oli normaalia.Täysikiihdytyksessä sain valon syttymään jälleen-kuittasin sen ja taas on meno normaalia.En tiedä pitäisikö liittimiin laittaa jotain "contact cleaneriä",vai missä vika.Koska vika on häilyvä joku kontaktijuttu sen täytyy olla.Ajotietokone osoitti tarpeellisuutensa jälleen kerran.
E1-0300
E2-0303
E3-0302
E4-0300
E5-0303
Kuittasin sen pois ja meno tuli normaaliksi,kunnes puolen kilometrin jälkeen sama hommma taas.Avasin konepellin ja irroitin ruiskusta kaksi liitintä ja ilmamäärämittarin liittimen.Laitoin liittimet takaisin ja käynnistin auton.Varoitusvalo ei syttynyt enää ja meno oli normaalia.Täysikiihdytyksessä sain valon syttymään jälleen-kuittasin sen ja taas on meno normaalia.En tiedä pitäisikö liittimiin laittaa jotain "contact cleaneriä",vai missä vika.Koska vika on häilyvä joku kontaktijuttu sen täytyy olla.Ajotietokone osoitti tarpeellisuutensa jälleen kerran.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
nyt muuttu karhul deltan ääni kellossa ja aika huoltoon jo perjantaina
ei tartten ku sanoo et soittelin kuluttajaneuvojalle ja se sano näin.........
ja laitto ,ulle kaavake lomakkeen täytänkö vai saahaako joku järki tähä hommaa
kehtas vat viel myöntää et ties koko ajan mitä niitten pitää korjaa mut ei vaa viittin sanoo
varmaan meinas et luovutan
perjantain jälkee pitäs 110:n olla iskussaan ja valmiina vallottamaan maailmaaa


ei tartten ku sanoo et soittelin kuluttajaneuvojalle ja se sano näin.........
ja laitto ,ulle kaavake lomakkeen täytänkö vai saahaako joku järki tähä hommaa

kehtas vat viel myöntää et ties koko ajan mitä niitten pitää korjaa mut ei vaa viittin sanoo

varmaan meinas et luovutan



perjantain jälkee pitäs 110:n olla iskussaan ja valmiina vallottamaan maailmaaa



minne ikinä menetkin,siellä olet!