lada 1200s kirjoitti:Minkähän hintasta olisi viedä 110 8v -00 deltaan
huoltoon, jos saisi ikävän nykimisen hitaassa ajossa
pois, ilmenee myös kaasua löysätessä? Tietysti vähintään
jotain 200€...
Hinnasta en tiedä, mutta kun viet niin kannattaa tilauksen yhteydessä jos suinkin mahdollista:
-antaa kirjallinen kuvaus tilattavasta työstä
-koeajo työnjohtajan tai asentajan kanssa siten että vika on päällä. Voihan olla ettei korjaamo ota autoa edes työn alle jos kyseessä on ns. maksettu ominaisuus.
-ns. budjetäärinen kustannusarvio, l. se haarukka jonka ylityksestä on neuvoteltava erikseen (ettei ole pajalla avointa valtakirjaa)
-kun auto haetaan pajalta, niin käytte työnjohtajan (tai kuka auton luovuttaakin) kanssa läpi tilauksen, l. sinulla on siitä alusa korjamolle annetusta paperista kopio
-jos ja kun se ei pelaa, niin heti pajalle takaisin ja reklamoida suullisesti työn vastaanotossa
-jos ja kun se ei ensimmäisellä kerralla tule kuntoon, olet ainakin jonkinverran vahvemmalla jäällä keskusteltaessa jatkotöiden hinnoittelusta; alussahan oli pyydetty korjaamaan vika eikä se tullut kuntoon (varmasti korjaamon parhaasta yrityksestä huolimatta), paljonko korjaamo on valmis ottamaan kontolleen työn takuuna, entäpä paljonko jää asiakkaalle joka oikeutetusti oletti saavansa autonsa ehjänä takaisin.
Varmaa on että kun auto käy toisen kerran pajalla ja vika ei korjaantunut ensimmäisellä kerralla, joutuu uusintarempasta maksamaan - onhan korjaamo varmaan yrittänyt parhaansa. Sen lisämaksun suuruuteen voi omalla toiminnallaan jossain määrin vaikuttaa. Korostettakoon että kysymyksessä ei ole asiakkaan ja korjaamon välinen riita-asia, vaan hyvin perusteltu reklamaatio kuuluu normaaliin liiketoimintaan ja reklamaatio antaa toimittajalle mahdollisuuden korjata tilaajalle toimittamansa hyödykkeen puutteet tai virheet.