Ajossa vai huollossa?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Onko Ladallasi enemmän ajo- vai huoltotunteja?

Ajo
35
83%
Huolto
6
14%
En huolla Ladaani
1
2%
En aja Ladallani
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 42

glo

Ajossa vai huollossa?

Viesti Kirjoittaja glo »

Että sillain, oma vastaus on tietenkin HUOLTO!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

vähän molempia isäukon ladaa ei oo tarttenu huoltaa omassa on taas ollu ärsyttäviä pikku vikoja ja tuo 1200l vaatii paljon hitsausta
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Noh toi perheen 1200S on melekonen käyttövasara, eipä sitä älyttömästi huolleta...kovaa ajoa vaan :roll:

Kun taasen tota mun omaa 1500ässää on oikeastaan vain huollettu, koska se on seisontavakuutuksessa tallissa löhöilemässä...161 tkm on lasissa ja melkosen kovakuntoinen peli on, mutta pientä, mukavaa laittoa olis vielä tehtävä lokakuun loppuun mennessä, jolloin se siirtyy ajoon.Melkein aina kun käyn Ladaa vähän käyttämässä/rassaamassa, niin ajan sen ulos tallista ja pikkusen pyörittelen pihamaalla, ettei pääse mikään paikka pahemmin jumittumaan :wink:

Pientä vikalistaa ton tonniviissatasen parissa:

-Oikea takasumuvalo ei pala
-Paksin kansi menee aina joskus kiinni
-Oikea sivuvilkku ei pelaa
-Oikea pitkä ei pelaa
-Ratti vinossa
-Sisusta on muuten todella hyvässä kunnossa, mutta ovipahvit repsottavat kuskin oven alalaidasta, tuloksena jonkun edellisen omistajan kaiutinasennuksista.Myöskin joka ovesta puuttuu me muoviset holkit niiden oven lukitustappien ympäriltä, jolloin tapit seilaavat kuin viimistä päivää :evil: Myöskin yhden takaturvavyön korikiinnikkeen päältä puuttuu se muovinen suojus.
-Venttiilikoneisto pitää melkosta mekkalaa.Kone ei myöskään meinaa pysyä käynnissä, jos ryyppy ei ole paria senttiä päällä.Tyhjäkäynti myös tipahtelee satunnaisesti niin, että meinaa sammua.Mustaa savua myös työntää välillä putkesta.Jenkaa kone ottaa kuitenkin kiitettävän herkästi :twisted:
-Pientä pintakukkasta hieman ovien alalaidossa ja parissa muussa paikassa, helppo kuitenkin vielä korjata...

Olipas lista taas :roll: Kuitenkin oikein hyvä projektiauto satasen hintaan....
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Samaran huolto-väli on 15 tkm ja huollon tarve vähäinen, toisaalta tuon huoltovälin ajaminenkaan ei ajallisesti vie kovin kauaa, kun samara kulkee niin lujaa. vastaan kuitenkin ajossa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

21 v ja 316 tkm vaatii jonkinverran aikaa. Toisaalta on huolto/korjaustuntien määräkin varmaan iso. Kyllä minulla on ollut kaikilla autoilla enemmän ajotunteja kuin huoltotunteja. Fiat 128:lla tosin oli mielestäni liikaa huoltotunteja.
Avatar
pressa
Viestit: 10480
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

<- ajotunteja tulee mutta huoltohaluja olisi enemmän kuin on tarvetta
onneksi saa käydä kavereitten ladoja ruuvaamassa välillä
Avatar
Joni
Viestit: 115
Liittynyt: 22.5.2004 17:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Joni »

Ihme ja kumma ajoa vain... suunnitelmissa olisi intin jälkeen korjauttaa ruostevauriot ja maalauttaa se. Väriä on hyvä miettiä tuolla intissä.
Audi 100 2.8 V6 -92... :O
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

kyllähän ne ajotunnit voittaa, nyt olis taas huollon aika edessä, pitäi vaihtaa kytkin ,taka-akselin tukivarret tai puslat ja maalaus kaupanpäälle...
noihin menee tunti poikineen mutta sitten taasen huoletonta menoa :D
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Viime aikoina ollu enemmän huolto tunteja kun on tullut tehtyä vähän Ns. turhaakin työtä mitä ei vielä olis ees pakko tehdä. Mutta ainahan nuo etiä päin on kun tekee jo hyvissä ajoin nuo remonttit...
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ajoa tulee luonnollisesti enemmän, pakollisiin huoltoihin nyt ei paljoa aikaa mene ja korjaaminenhan on jo asia erikseen.

Vaan ihmeen vähän tuokin vanha katiska on mitään ropaamista tarvinnut siihen nähden, mitä olen sillä ajanut. :shock:
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Huoltoon tai korjaukseen ei kummassakaan autossa ole uhrattu kuin murto-osa ajoaikaan verrattuna, mutta huollot kuitenkin suoritettu aina ajallaan, käyttöautoon itse ja harrastepeliin korjamolla, jotta saa lisää leimoja virheettömään huoltokirjaan :wink:
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kyllä molempia on tullut kohtuullisesti mutta ajoa kuitenkin enempi. Kai.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

ajo

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Mullakin on Lada koko ajan ajossa.Isoilta korjauksilta on vältytty. Olen tehnyt vain huollot ja tietty pientä fiksausta tekniikkaan.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jusu kirjoitti:Ajoa tulee luonnollisesti enemmän, pakollisiin huoltoihin nyt ei paljoa aikaa mene ja korjaaminenhan on jo asia erikseen.
pientä pilkun viilausta...

itse lähdin kans tuosta ajatuksesta että huolto on sitä säännöllistä autoa ylläpitävää toimintaa, joka tehdään vaikka vikaa ei olisikaan. Onkin sitten eri juttu jos lähdetään laskemaan mukaan auton korjaaminenkin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Remontinkorjuuta aika pitkälti nykyään ja vähän töihin ja takas ajelua ilman leimaa :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin