Palasin jjurilleni ja liityin Ladan omistajaksi 10-vuoden tauon jälkeen. 2107:ni roiskii etuosasta alhaalta jostakin kohdalta öljyä, niin, että laturin hihna liukastuu ja roiskuttaa sitä myös ympärilleen. Mikähän on todennäköisin vuotokohta. Jakopään suojuksen tiiviste? Öljypohjan tiiviste? Onko muita mahdollisia? Katsomalla ei oikein pysty havaitsemaan, muuta kuin että jostain alaosasta sitä tulee....
onnittelut hienosta valinnasta, 1983 malli on ensimmäistä maahantuotua vuosikertaa 2107 malleissa ja muutoinkin ko malliston harvinaisimpia versioita, eli sitä kannattaa pidellä kuin kipeetä pippelii...
mutta siis öljyvuodosta, yleensähän etupäässä vuotaa kampiakselin stefa ja siitä roiskii koneen ja konetilan likaiseksi, mutta noin mittavaa vuotamista en ole koskaan kuullut, mutta tyyppivika ja voi olla hyvin mahdollinen vikakohde.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Se on hankala vika ainakin näissä minun 1200s Ladoissani tuo kampiakselin etupään tiiviste, se kun ei tahdo pitää. Itse laitttelin useamminkin joskus piti ja joskus ei; ja kerran taas ei pitänyt kun hetken. Vein pajalle ja sama tulos, nyt vaan sitten vaadin työn takuuseen ja sain - alkoi muuten pitämään. Se on kuulemma tyyppivika, ettei mainittu stefa pidä aina. olisikohan tuo sinullakin?
Mulla on sellanen stefa jossa ulkokehä metallia ja sisäkehä sitä tiivistettä.
Koppa irti laittaessa, kiristä ensin varovaisesti koppa kiinni lohkoon ja vasta sitten öljypohjan pultit. Näin stefan saa jäämään keskelle (akseliin nähden) ja pitämään paremmin.