Koneen irroitus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
iigorr

Koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja iigorr »

joo eli oisko jotain hyviä neuvoja moiseen hommaan.
esim miten saan se laatikon ylimmät pultit auki?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

otat laatikon hallitunkin varaan ja irrotat laatikon kannakkeen korista, lasket vähän alas päin ja otat mittari vaijerin ja peruutus valon katkasijan johdot irti. lasket vielä lisää ja otat hylsyn johon nivel ja pari jatkoa ja avaat pultit auton alta.
tai jos käytösää on moottori nosturi tai talja niin eikun koko kone ja laatikko pakettina pois pitää olla vaan joku kaverina ohjailemassa pakettia.
nii ja jos on 5 vaihteinen aski niin se systeemi mihin vaihdekeppi tulee täytyy iroittaa ihan ensiksi irottaa yläkautta.
taljan puuteen vuokis olen ites purkanut koneesta kaikki hilpeet pois ja nostanu käsin hyvin se sieltä tulee yksinkin ku on pelkkä lohko jäljellä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Laatikon ylimmätkin pultit ovat auenneet ihan kiintoavaimella. Vähän voi joutua muklaamaan, ja hommaa helpottaa jos ottaa moottorin tukikumit kokonaan pois välistä ja sitten pudottaa pakettia alaspäin niin saa lisätilaa noille pulteille. Muutahan hankalaa tuossa ei juuri ole. Kannattaa muistaa sitten moottorin ja laatikon välinen maadoitusjohto ja kytkimen letku jos laatikon irroittaa, noita josksu jotkut unohdelleet...
Vauhdin tae - alamäki
virtah

Viesti Kirjoittaja virtah »

Voipi olla taas typerä kysymys, mutta itekkin pitäisi vaihtaa kone ja laatikko.
Ilmeisesti koko paketin kerralla nostaminen ei ole mahdotonta äkkinäiselle?
Onko tällöin taljan kiinnittämiselle paras paikka se lenkki pakosarjan vieressä?
kettu

Viesti Kirjoittaja kettu »

Ylimmät pultit olen saanut irti 17mm lenkki avaimella, jota on hieman varresta taivutettu. Konetta ei ole tarvinnut liikutella,
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

kettu kirjoitti:Ylimmät pultit olen saanut irti 17mm lenkki avaimella, jota on hieman varresta taivutettu. Konetta ei ole tarvinnut liikutella,
Jotenkin väittäisin että ovat 19mm pultit.
Lada rules
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Minä puolestaan olisin vahvasti 12mm pultin puolestapuhuja. Kanta johon avain käy on tuon 19mm mutta itse pultti 12mm.

Tälläistä pikkuasioihin takertelua tänään.
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Minä puolestaan olisin vahvasti 12mm pultin puolestapuhuja. Kanta johon avain käy on tuon 19mm mutta itse pultti 12mm.

Tälläistä pikkuasioihin takertelua tänään.
Pöhö on oikeassa. Tavallinen M12 kierre siinä pultissa on ja kanta on sittens se johon toi 19mm avain käy 8) .
Lada rules
kettu

Viesti Kirjoittaja kettu »

Muistin näköjään väärin ton koon...
liero

Viesti Kirjoittaja liero »

mä olen aukaissut ko. pultit auton altakäsin räikällä ja helevetin pitkällä jatkolla + nivelellä, mielestäni helppoa verraten kiintoavaimella nyhräämiseen...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

RTJN65 kirjoitti:Pöhö on oikeassa. Tavallinen M12 kierre siinä pultissa on ja kanta on sittens se johon toi 19mm avain käy 8) .
Jos nyt jatketaan pikkuasioihin takertumista niin eikös nuo pultit ole 12x1,25 jengalla eikä tavan ämmäläisellä?
Vauhdin tae - alamäki
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Okei, unohdetaan tuo pulttinysvääminen hetkeksi. Minäkin olisin kiinnostunut tietämään, mikä on paras kohta moottorinosturille kiinnittää moottoriin. Ennen talvea täytyy nappiscombin tekniikka nostaa nokalta ja passittaa kori seisomaan katokseen talven yli.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Koneessahan on kaksi koukkua kaiketi vakiona, eiköhän niistä nostamalla tule kohtuu suorassa ylös.
kurppa81

Viesti Kirjoittaja kurppa81 »

muokkaa vähän sitä avainta niin saa helposti...
ladaracing pori

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Meillä on käytössä noin 1metrin pitkä rauta n.8mm tavaraa,päässä t-haara
toiseen päähän hitsattu nivel johon hepattu 19mm hylsy
koneen yläpultit sillä saa avattua helposti kun se tulee vaihdelaatikon takapään yli.
Vastaa Viestiin