Koneen irroitus
Koneen irroitus
joo eli oisko jotain hyviä neuvoja moiseen hommaan.
esim miten saan se laatikon ylimmät pultit auki?
esim miten saan se laatikon ylimmät pultit auki?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
otat laatikon hallitunkin varaan ja irrotat laatikon kannakkeen korista, lasket vähän alas päin ja otat mittari vaijerin ja peruutus valon katkasijan johdot irti. lasket vielä lisää ja otat hylsyn johon nivel ja pari jatkoa ja avaat pultit auton alta.
tai jos käytösää on moottori nosturi tai talja niin eikun koko kone ja laatikko pakettina pois pitää olla vaan joku kaverina ohjailemassa pakettia.
nii ja jos on 5 vaihteinen aski niin se systeemi mihin vaihdekeppi tulee täytyy iroittaa ihan ensiksi irottaa yläkautta.
taljan puuteen vuokis olen ites purkanut koneesta kaikki hilpeet pois ja nostanu käsin hyvin se sieltä tulee yksinkin ku on pelkkä lohko jäljellä
tai jos käytösää on moottori nosturi tai talja niin eikun koko kone ja laatikko pakettina pois pitää olla vaan joku kaverina ohjailemassa pakettia.
nii ja jos on 5 vaihteinen aski niin se systeemi mihin vaihdekeppi tulee täytyy iroittaa ihan ensiksi irottaa yläkautta.
taljan puuteen vuokis olen ites purkanut koneesta kaikki hilpeet pois ja nostanu käsin hyvin se sieltä tulee yksinkin ku on pelkkä lohko jäljellä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Laatikon ylimmätkin pultit ovat auenneet ihan kiintoavaimella. Vähän voi joutua muklaamaan, ja hommaa helpottaa jos ottaa moottorin tukikumit kokonaan pois välistä ja sitten pudottaa pakettia alaspäin niin saa lisätilaa noille pulteille. Muutahan hankalaa tuossa ei juuri ole. Kannattaa muistaa sitten moottorin ja laatikon välinen maadoitusjohto ja kytkimen letku jos laatikon irroittaa, noita josksu jotkut unohdelleet...
Vauhdin tae - alamäki
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Pöhö on oikeassa. Tavallinen M12 kierre siinä pultissa on ja kanta on sittens se johon toi 19mm avain käyPöhö-Andrei kirjoitti:Minä puolestaan olisin vahvasti 12mm pultin puolestapuhuja. Kanta johon avain käy on tuon 19mm mutta itse pultti 12mm.
Tälläistä pikkuasioihin takertelua tänään.

Lada rules
Okei, unohdetaan tuo pulttinysvääminen hetkeksi. Minäkin olisin kiinnostunut tietämään, mikä on paras kohta moottorinosturille kiinnittää moottoriin. Ennen talvea täytyy nappiscombin tekniikka nostaa nokalta ja passittaa kori seisomaan katokseen talven yli.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Meillä on käytössä noin 1metrin pitkä rauta n.8mm tavaraa,päässä t-haara
toiseen päähän hitsattu nivel johon hepattu 19mm hylsy
koneen yläpultit sillä saa avattua helposti kun se tulee vaihdelaatikon takapään yli.
toiseen päähän hitsattu nivel johon hepattu 19mm hylsy
koneen yläpultit sillä saa avattua helposti kun se tulee vaihdelaatikon takapään yli.
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r