Kuinkas pienellä se 110 sitten menee?pressa kirjoitti:itse päädyin 2000 malliseen 110 sedaniin
kulutus on vanhaan 1993 malliseen 1500s nähden yli kaksi litraa pienempi satasella
huoltoja ja korjattavaa on huomattavasti vähemmän eli mielestäni nyt ajan halpaa ajoa
ps. alle sadantuhannen kilometrin ajolla olen pelkässä polttoaineessa säästänyt hankintahinnan
Mikä on halpa auto omistaa?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Jos Ladoja ei lasketa, niin se on vanha Mersu. Ei tarvitse huoltaa, ajaa vain. W123 diisseli vie löpöä todella vähän. Ts. "Ikiliikkuja" Vakuutukset sitten maksaa varmaan ilman bonareita hieman... Mutta ei pahasti, jos Mersulla ajetaan... 

Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Kyllä tuo minun diesel-Golf -87 on melko halpa pitää ja ajaa. Vaikka tiisseliki maksaa melkein euron litra, mutta kulutus on talvella "paljon maantietä - vähän kaupunkia" sekoituksessa 5,5 sataselle kun Ladalla ottaa samassa ajossa sen kympin.
Osatkaan ei kovin kalliita ole ja kone on hyvä kestämään. Omalla ajettu 475 tkm. Mersun diesel on vielä kestävämpi, mutta on tämä aika raketti verrattuna 200D Mersuun. Omapaino Golfissa 920kg, 2106:ssa 1050kg ja Mersussa mitä lienee...
Osatkaan ei kovin kalliita ole ja kone on hyvä kestämään. Omalla ajettu 475 tkm. Mersun diesel on vielä kestävämpi, mutta on tämä aika raketti verrattuna 200D Mersuun. Omapaino Golfissa 920kg, 2106:ssa 1050kg ja Mersussa mitä lienee...
toi on ihan totta, että teräsmersu on ikiliikkuja ja edullinenkin monessa suhteessa (esim. osat on tosi halpoja), MUTTA valitettavasti se käyttövoimavero on kohtuuton ainakin mulle. (onko joku 500€/vuosi?).nivailija kirjoitti:Jos Ladoja ei lasketa, niin se on vanha Mersu. Ei tarvitse huoltaa, ajaa vain. W123 diisseli vie löpöä todella vähän. Ts. "Ikiliikkuja" Vakuutukset sitten maksaa varmaan ilman bonareita hieman... Mutta ei pahasti, jos Mersulla ajetaan...
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
mersun vero
Ihan tarkkaa summaa en muista, mutta viimeks kun maksoin 123 200D:n veron se oli jotain n. 500 euroa, mutta kylla siina silti aika akkia saastoa tulee polttoainekustannuksissa vaikka takaveto ladalla ajoon verrattuna..
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Voi voi ei ole moponkaa omistaminen halpaa eilen tuli vakuutus maksut postissa ja meinasin perseellee lentää 121.7 euroa ei jumankauta, eikä tohon ees sisälly ku perus liikenne vakuutus ei varakaus eikä palo vakuutusta.markku kirjoitti:Niin jo pelkät vakuutus maksut satoja euroja/vuosi,jotenka mopo linjalle tai polkupyörä tulevat halvemmaksi
Mut onhan se mopo ihan kiva kulkine eikä kuluta paljon ja sillä hoitaa asiat hyvin omalla kylällä jos ei tarvi kauas mennä.
Re: Mikä on halpa auto omistaa?
mun mielestä ooppeli ei ole halpa auto omistaa sillä siihen tulee aina vikojaMisha kirjoitti:Kertokaapa huviksenne mulle, että mikä on nykyään halpa auto omistaa? Siis tietysti Lada on, mutta entä muut merkit?
Fiiatti nyt on ainakin, mutta entä onko Ooppelit, sanotaan 90-luvun lopusta lähtien nykypäivään? Entä mitkä muut?
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''