Mikä on halpa auto omistaa?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

pressa kirjoitti:itse päädyin 2000 malliseen 110 sedaniin
kulutus on vanhaan 1993 malliseen 1500s nähden yli kaksi litraa pienempi satasella
huoltoja ja korjattavaa on huomattavasti vähemmän eli mielestäni nyt ajan halpaa ajoa
ps. alle sadantuhannen kilometrin ajolla olen pelkässä polttoaineessa säästänyt hankintahinnan
Kuinkas pienellä se 110 sitten menee?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

minun ajoilla kun tulee paljon kaupunkiakin niin talvi eli 10.10-27.2 väliseltä ajalta keskikulutus 7 ja nyt 27.2-tämä päivä on keskikulutus tippunut jo 6,7
tiedän noita jotka ajavat nätimmin niin saavat menemään paljonkin vähemmällä mutta itse istun usein autossa kun emäntä on kaupassa
nivailija

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Jos Ladoja ei lasketa, niin se on vanha Mersu. Ei tarvitse huoltaa, ajaa vain. W123 diisseli vie löpöä todella vähän. Ts. "Ikiliikkuja" Vakuutukset sitten maksaa varmaan ilman bonareita hieman... Mutta ei pahasti, jos Mersulla ajetaan... :wink:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
tomi

Viesti Kirjoittaja tomi »

Kyllä tuo minun diesel-Golf -87 on melko halpa pitää ja ajaa. Vaikka tiisseliki maksaa melkein euron litra, mutta kulutus on talvella "paljon maantietä - vähän kaupunkia" sekoituksessa 5,5 sataselle kun Ladalla ottaa samassa ajossa sen kympin.

Osatkaan ei kovin kalliita ole ja kone on hyvä kestämään. Omalla ajettu 475 tkm. Mersun diesel on vielä kestävämpi, mutta on tämä aika raketti verrattuna 200D Mersuun. Omapaino Golfissa 920kg, 2106:ssa 1050kg ja Mersussa mitä lienee...
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

nivailija kirjoitti:Jos Ladoja ei lasketa, niin se on vanha Mersu. Ei tarvitse huoltaa, ajaa vain. W123 diisseli vie löpöä todella vähän. Ts. "Ikiliikkuja" Vakuutukset sitten maksaa varmaan ilman bonareita hieman... Mutta ei pahasti, jos Mersulla ajetaan... :wink:
toi on ihan totta, että teräsmersu on ikiliikkuja ja edullinenkin monessa suhteessa (esim. osat on tosi halpoja), MUTTA valitettavasti se käyttövoimavero on kohtuuton ainakin mulle. (onko joku 500€/vuosi?).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
IL02

mersun vero

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Ihan tarkkaa summaa en muista, mutta viimeks kun maksoin 123 200D:n veron se oli jotain n. 500 euroa, mutta kylla siina silti aika akkia saastoa tulee polttoainekustannuksissa vaikka takaveto ladalla ajoon verrattuna..
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
vesanen

Viesti Kirjoittaja vesanen »

markku kirjoitti:Niin jo pelkät vakuutus maksut satoja euroja/vuosi,jotenka mopo linjalle tai polkupyörä tulevat halvemmaksi :cry:
Voi voi ei ole moponkaa omistaminen halpaa eilen tuli vakuutus maksut postissa ja meinasin perseellee lentää 121.7 euroa ei jumankauta, eikä tohon ees sisälly ku perus liikenne vakuutus ei varakaus eikä palo vakuutusta.
Mut onhan se mopo ihan kiva kulkine eikä kuluta paljon ja sillä hoitaa asiat hyvin omalla kylällä jos ei tarvi kauas mennä.
maurichia

Re: Mikä on halpa auto omistaa?

Viesti Kirjoittaja maurichia »

Misha kirjoitti:Kertokaapa huviksenne mulle, että mikä on nykyään halpa auto omistaa? Siis tietysti Lada on, mutta entä muut merkit?

Fiiatti nyt on ainakin, mutta entä onko Ooppelit, sanotaan 90-luvun lopusta lähtien nykypäivään? Entä mitkä muut?
mun mielestä ooppeli ei ole halpa auto omistaa sillä siihen tulee aina vikoja
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Vastaa Viestiin