Samara hötkyilee?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Samara hötkyilee?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Ruisku-Samarassa on ehkä jotain menossa rikki?

Auto nytkähtelee moottorijarrutuksessa ja hyökkii hitaammissa ajoissa pienemmillä vaihteilla (esim. kaupunkiajossa)?

Tällainen on normaalia kaasutin Ladoille mutta ruiskussa tällainen toiminta on alkanut hämäämään. Onko kaasuläpän asentotunnistin menossa rikki tai joku muu osa?

CE-valo ei pala moottorin käydessä ja tyhjäkäynti ja normaaliajo menee hyvin. Tosin sain sen tänään sammumaankin mystisesti kun painoin parkkiksella kytkin polkimen pohjaan.

näitten modernien autojen kanssa saa olla tarkkana, kohta varmaan hajoo koko kone???

tätä ongelmaa on ollut ehkä noin viikon ajan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mitäs eikö kukaan tiedä mitään vai oliko tämä liian epäselvästi ilmaistu, voi ei, kohta se varmaan kyykähtää tonne tienvarteen.??
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
maurichia
Viestit: 708
Liittynyt: 21.1.2005 14:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja maurichia »

voin antaa sulle hyvän vinkin ÄLÄ AJA SAMARAA VAAN VAIHDA TAKAPOTKUUN
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

maurichia kirjoitti:voin antaa sulle hyvän vinkin ÄLÄ AJA SAMARAA VAAN VAIHDA TAKAPOTKUUN
ei ei, vasta olen siirtynyt näihin samaroihin ja nyt alkaa huolestuttaa kun sen kulku on samanlaista tökkimistä kuin vanhalla takavedolla :( no ohan tossa tuollainen tökkivä takavetonen vara-autona, siinä ei sinänsä tökkiminen haittaa kun se on ominaisuus :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
maurichia
Viestit: 708
Liittynyt: 21.1.2005 14:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja maurichia »

niinpä ja kyllä itä-autot aina noi japanin romut voittaa
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Lada-Jussi kirjoitti:
maurichia kirjoitti:voin antaa sulle hyvän vinkin ÄLÄ AJA SAMARAA VAAN VAIHDA TAKAPOTKUUN
ei ei, vasta olen siirtynyt näihin samaroihin ja nyt alkaa huolestuttaa kun sen kulku on samanlaista tökkimistä kuin vanhalla takavedolla :( no ohan tossa tuollainen tökkivä takavetonen vara-autona, siinä ei sinänsä tökkiminen haittaa kun se on ominaisuus :D
älä ihmeessä siiry samoroihin, ajele vaan niillä takavetosilla. 2kpl on meidän perheessä samaroita ollu ja molemista huonoja kokemuksia (kaasutin ja ruisku) ja ei mulla vaan nyhdä toi takavetonen ku korvas vanhan alipainen kaasarin uudella mekaanisella
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tuohon nykimiseen voisi kokeilla seuraavaa koktailia ei ainakaan pahenna jos ei paranna
2dl. kaksitahtiöljyä ja 3dl. polttoaineenjäänestoa kaadetaan tankkiin kun on kymmenisen litraa bensaa jäljellä ajetaan kymmenkuntakilometriä kolmosella lähes kaasupohjassa tällä operaatiolla tulee karstoja poistettua ja suuttimet voideltua
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

pressa kirjoitti:tuohon nykimiseen voisi kokeilla seuraavaa koktailia ei ainakaan pahenna jos ei paranna
2dl. kaksitahtiöljyä ja 3dl. polttoaineenjäänestoa kaadetaan tankkiin kun on kymmenisen litraa bensaa jäljellä ajetaan kymmenkuntakilometriä kolmosella lähes kaasupohjassa tällä operaatiolla tulee karstoja poistettua ja suuttimet voideltua
Eikö polttoainejärjestelmän puhdistusaine tee samaa. Sitä ohjeiden mukaan tankkiin ja ajoa. Erona vaan, että siinä ei tarvi ajaa kolmosella hana pohjassa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

siis tämähän koktaili on polttoainejärjestelmän puhdistus
mutta tuo kolmosella ajo on karstanpoisto joka on hyvä tehdä samalla tosin voihan sen tehdä niinkin että reippaalla tyhjäkäynnillä vettä imuun
mutta mielestäni tuo ajaminen helpompi
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä huudatan samaraa lähes aina kolmosella, pääseekö se silloinkin karstottumaan, yleensä väitetään että matalilla kierroksilla vedätettäessä kone karstottuu, vai onko se vaan joku uskomus?

eihän ruisku autoihin uskalla tollasia poppaskonsteja käyttää, hajoo pian katit ja tietokoneetkin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

itsellä ei ole taas kun pelkkiä hyviä kokemuksia ruiskusamarasta ja ei niin hyviä kaasarimallista.
Valitettavasti en tosta ruiskutekniikan huollosta ymmärrä muuta kuin putsarin vaihdon.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

olen samanlaisen koktailin juottanut omale satakympillenikin ja tuo isolla vaihteella hitaasti ajaminen todellakin aiheuttaa karstoittumista eli jos olet "huudattanut" kolmosella niin silloin vain koktaili tankkiin ja normaalia käyttöä ei ainakaan huonone mutta voi parantua
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

keksin hienon vikateoriankin tuolla hötkyttämiselle.

Ruiskun ohjain on saa singnaalia nopeustunnistimelta ja ne yhdessä tulkitsee nopeuden väärin jos palikat onkin ohjelmoitu 175/70-13 renkaalle, nyt kesärenkaana onkin 165/70-13 jonka halkaisija väärentää nopeuksia ja se sotkee nopeuden vaihtelutilanteissa moottorin ohjausta. ongelmaakin alkoi esiintymään kun vaihdoin kesärenkaat alle.

eikö ole hyvä teoria? todistaa taas että tuninki ei kannata :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo se on hyvä että LadaJussikin on selvinnyt noilta tuuning- harharetkiltään. Oppirahat on aina maksettava. :wink: 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Ootko Jussi saanut selville vian? :shock: mulla tekee toi uusin hankinta,eli -97 ruisku samara ihan samaa,hötkyilee moottori jarruttaessa ja 1 tai 2 vaihteella ajettaessa. :cry:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Vastaa Viestiin