Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Täällä myös yksi helmasynneistä kiinnostunut, jos jollain on tietoa. Syö miestä noita kurmuuttaa joka kevät.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
pressa
Viestit: 10467
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

helmamuoveja on kahdella eri varaosa numerolla toinen leveä ja toinen kapea mutta en tiedä kumpi on kampi
21104-8415122-12 oikea 21104-8415123-12 vasen ja
21104-8415122 oikea 21104-8415123 vasen
kuvassa tuo jälkemmäinen pari näyttäisi leveämmältä mutta paha sanoa kun en irrallisena ole noita nähnyt
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Noita helmoja saisi Timo Tuovisen kautta, asuu Vantaalla. Numero ois 0400-806345. Ne helmat mitä on nykyään uusissa 110:ssä, eivät suojaa lähellekään niin hyvin kuin nämä. Voisin laittaa kuvankin, mutta kun ei ole noita kotisivuja. Mikäli joku haluaa laittaa kuvan jonnekin näkyville, niin ottakoon yhteyttä minuun.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

No nyt on meikäläisen 112 päässyt taas lehteen eli AKK-MotorSport lehdessä on juttu III Neste Street Slalom jutusta ja kuva Ladastani!!!! Eli nyt ollaan oltu jo Hesarissa,Mtv3:lla ja AKK:n lehdessä mutta missä seuraavaksi???
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Nyt noista helmoista olisi myös kuvakin, nimittäin Nettiautossa ja ID 224007.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Koska Lada 110 ei ole mikään mersu niin hälyääniä kuuluu silloin tällöin esimerkiksi ovista ja ikkunamekanismeista.

-apukuljettajan puoleisen B-pilarin tienoilta kuuluu ajoittain metallista helinää,jonka sijaintia en ole saanut määriteltyä.Olen epäillyt turvavyön korkeudensäätömekanismia.Ääni voi olla välillä kuukausia poissa palatakseen jälleen.

-apukuljettajan puolimaisesta ovesta kuuluu epämääräinen ääni silloin kun ikkuna on noin 5cm auki.Muulloin ääntä ei kuulu.

-takaiskunvaimentimet suhahtelevat kuopissa

-pakoputki helisee 3500:lla kierroksella

-levyjarrut vinkuvat ajoittain jarruttaessa

Edellämainittu ei tarkoita sitä,että auto olisi mikään melutoosa.Tuulen suhinoita ei kuulu.Paremminkin olen yllättynyt siitä kuinka hiljainen niillä toppauksilla joita autoon on tehtaalla asennettu auto on..Lisä-äänieristyksellä ovissa,peräkontissa ym.Lada satakympistä saisi hiljaisen.
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

110 STW 00 ja melko tuttu lista näyttää olevan.Siis 110 ollu uudesta asti, mutta tänne eksyin vasta viime viikolla.Takuuseen korjattu lämppärin letku(onneksi hajosi kylällä,pääsin nilkuttaan huoltoon.)muutama keskuslukko hässäkkä.Heti uutena vetonivelet ja nopeusmittarin liittimet löysällä.Mulla kävi huono tuuri takuun kanssa kun olin reissutöissä takuuajan,meillä oli talon auto ajossa( MB vito bussi,melkonen riesa sekin)eikä tullut ajoa kun muutama tuhat.Eikä sitten viitsinyt kaikista vioista valittaa.Omaan piikkiin on mennyt termostaatti,lukkomoottori,tuulilasinpyyhinkoneisto,kaasuläpän asentotunnistin,mittariston kosketus häiriöt,takaäänenvaimennin.

Vielä on työn alla neste ja öljyvuodot .Välillä täristävät etujarrut,keskuslukitus toimii välillä ei.Väärät neste pintahälytykset.Ruostevauriot.Takasumu valokytkin.

Mutta kertaakaan ei ole jättänyt tiellejavascript:emoticon(':D')
Very Happy(kerran oli lähellä(vesiletku).
Samara jätti kaksi kertaa,virranjakajasta johto poikki ja toinen kerta ohjausboksi sökö.Eiku kolmesti, vauhtipyörän hammaskehä irtosi startatessa.javascript:emoticon(':shock:')
Shocked
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tulipahan eilen ajettua jotakuinkinkin 200km kun kävin Lohjalla sukuloimassa.Jotkut väittävät että Ladalla jää "jalkoihin".....enpä ole moista huomannut.Vaikka Turun moottoritiellä oli kova vastatuuli ja tie on yhtä mutkaa oli auto hyvin hallittavissa.Tuulen suhinat alkavat kuulua varsin voimakkaasti kun välillä mentiin 40m/s ja vastatuulen nopeus päälle.Eilinen reissu teki varmaan hyvää moottorin karstoittumisen estämiseksi kun viime ajat on tullut pyörittyä viiden kilometrin säteellä kotoa moottorin kierrosten ollessa 2000r/min.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

ukon stw:ssä jää takaluukun lukko aina auki asentoon
kun avaa sen napilla. Jonkinlaisen moottorin pitäisi työntää
vivulla lukko vissiin takaisin kiinni?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Luulempa että lukon mekanismi on vai niin jäykkä,että se ei palaudu alkuasentoonsa sähkösolenoidin voimakkaan sysäyksen jälkeen.Suosittelisin huolellista rasvausta.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kirjoitampa vaan tähän,että ei mitään uutta kuin vaan ajoa...ajoa...ajoa.Olisikohan niin että vuoden ja 9kk:n jälkeen Lada alkaa olla valmis :D
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänään huomasin,että kuljettajan puoleisessa kynnyskotelossa joka jää oven helman alle piiloon on naarmuja.Naarmut ovat tulleet hiekasta,joka on tarttunut kenkien pojiin ja sisään/ulos astuessa jalka on osunut kynnyskoteloon.Tähänkin kohtaan kannattaisi laittaa jotain maalipintaa suojaavaa teippiä.Minulla oli kerran eräs Fiat Regata,johon kyseiseen paikkaan oli ruostunut reikä hoitamattomuuden takia.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Laitoin 30mm:n sähköteippiä kynnyskoteloiden kohtiin,jotka jäävät ovien alareunojen alle piiloon.Ovatpahan eri väriset kuin auto mutta suojaavuus on pääasia.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kuten olen maininnut takalasin pissapojan teho vaihtelee.Syynä epäilen olevan sen,että:
-matka pissapojan moottorilta takalasille on pitkä.
-suutin on paljon korkeammalla kuin moottori (vastapaine)
-suuttimelle menevä letku on ohutta (virtausvastus)

Mielipiteeni asiasta on että sillä etäisyydellä ja letkunpaksuudella pissapojan moottori toimii äärirajoillaan koska silloin kun säiliö on täynnä tehot ovat huomattavasti paremmat kuin säiliön ollessa lähes tyhjä.Eli jos haluaa sen toimivan jotensakin kunnolla on säiliötä täytettävä riittävän usein.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kurkistin konehuoneeseen taas pitkästä aikaa.Ruiskun imuputkessa päällimmäisenä olevassa palikassa on kolme letkua.Niistä keskimmäisen klemmari oli sen verran löysä,että klemmaria voi kevyesti kädellä kääntämällä kiertää-täytyy kiristää.Harvoin tulee katsottua konehuoneeseen kun ei sieltä mitään huolestuttavaa liiemmin ole enää ilmennyt.Öljynkulutus on niin minimaalista kuin olla voi.Kolmannet öljyt ovat hieman tummuneet niin kuin pitääkin.

Välikaukalon suojamuovin kahden keskimmäisen kiinnitysruuvin suojatulppien luota on alkavat halkeamat alaspäin.Ne ovat ehkä pari senttiä pitkät.Mutta mitenkähän muovin käy silloin kun koko hela hoito joudutaan irroittamaan esimerkiksi lämmityslaitteen puhaltimen huoltoa varten?Jos varovainen ei ole niin katkeaakohan koko lista kun sitä ängetään tuulilasin alareunassa olevan huulitiivisteen alle?Vanhanaikaisissa autoissa kysenen lista oli peltiä ja niin huonoa peltiä ei osannut kukaan tehdä,etteikö se kestäisi koko auton iän.
Vastaa Viestiin