2105 1500S vm.95 Ei käy kunnolla

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
eLada

2105 1500S vm.95 Ei käy kunnolla

Viesti Kirjoittaja eLada »

Osaisitteko kokeneemmat ladistit arvailla, että mikä mun ladassani on vialla. Jos sillä lähtee kylmänä liikkeelle on kaikki ok (olkoonkin, että automaattiryypyn takia tyhjäkäyntikierroksia on aivan pirusti). Ongelmia tulee, jos autolla tulee jostain, vetää parkkiin, ja lähtee uudelleen ajoon vaikka puolen tunnin sisään (eli moottori vielä lämpimänä). Tyhjäkäyntikierrokset ovat todella matalalla, mutta liikkeelle ei pääse kuin liuttamalla kytkintä oikein pirusti, eikä silloinkaan ilman kenguru-esitystä. Auto ei liiku millään yli neljääkymppiä, ja hyppii kokoajan. Kilometrin tai parin jälkeen meno tasoittuu, ja taas on hyvä ajaa.

Ostin auton tossa reilu kuukausi sitten, joten en ole ajanut sillä kuin talvella.

Olen vielä täysin aloitteleva ladisti, joten en oikein osaa arvailla mistä ongelmani johtuu. Sytytyksestä tai liiasta automaattiryypystä olis mun veikkaukseni.
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

jos axtec niin ota tuolta ylhäältä HAKU toiminne käyttöön ja hae axtec
käynti ongelmia käsitelty tosi usein ja niistä saa kyllä hyvät neuvot mistä vikaa kannattaa etsiä
eLada

Viesti Kirjoittaja eLada »

Jees, tarviikin selailla noita vanhempia juttuja. Sinäänsä toi ei ole paha ongelma, koska hyppimistä ei tapahdu melkein ollenkaan jos auton antaa ennen lämpimällä koneella liikkeellelähtöä käydä pari minuuttia.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Puoliautomaattisen ryypyn vivusto jumii. CRC ja puhdistus. Samalla vois hiukka säätää tota ryyppyläpän asentoa.
Lada rules
eLada

Viesti Kirjoittaja eLada »

Osaisitko kuvailla mistä mä pääsen käsiksi siihen vivustoon ;) Ja miten saan säädettyä sitä läppää.

Kuten kuvasta näkyy, olen melko amatööriladisti vielä
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

eLada kirjoitti:Osaisitko kuvailla mistä mä pääsen käsiksi siihen vivustoon ;) Ja miten saan säädettyä sitä läppää.

Kuten kuvasta näkyy, olen melko amatööriladisti vielä
No kaasari on se laite ilmanputsarin alla. Irrota ilmanputsari ja kaasarin kyljessä on vivusto. Sitä sitten rasvailet.

Muista myös tarkastaa että axteekin letkut on kunnossa ja kytketty oikein (kaavakuva ladainfossa ja käsikirjassa) ja jos letkut on vanhat ja lahot niin vaihda uusiin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
eLada

Viesti Kirjoittaja eLada »

Vihdoinkin oli aikaa ja putsasin & rasvasin vivuston. Autto kyllä huomattavasti - ryyppy rauhottuu huomattavasti nopeammin.

Pienemmälle sitä tarvis kyllä varmaan vielä säätää. Kaasarin kyljessä on päällekkäin kaksi säätöruuvia, kumpi niistä on kumpi?
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

asteekki jumalaa pitää palvoa säännöllisesti tai suuttuu mokoma... :wink:
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
eLada

Viesti Kirjoittaja eLada »

on tullut huomattua ;)
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

:? Eihän noita Venäläisiä kattipaskoja sa koskaan toimimaan... :wink: Toista se on nää vanhan kunnon Neuvostoliiton autot, ei tarvi jatkuvasti konepeltiä availla ja ihmetellä :twisted:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

mielestäni axtec toimii moitteeta koska itsellänikin 160tkm ajettuna ainut mitä tehtiin oli joskus -99 kun tyhjäkäyntiä pienenettiin 800 r/min
tosin moottoritilan pesin ja vivuston voitelun suoritin n. 2 kertaa vuodessa joka mielestäni on ihan perus käyttöhuoltoon liittyvä asia
kesän odotuksia t. mka
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

BA3 kirjoitti::? Eihän noita Venäläisiä kattipaskoja sa koskaan toimimaan... :wink: Toista se on nää vanhan kunnon Neuvostoliiton autot, ei tarvi jatkuvasti konepeltiä availla ja ihmetellä :twisted:
Ihan hyvin mun katti toimii.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin