...
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
....
Viimeksi muokannut Lada-Mies, 13.3.2007 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Ikävä pilata iloa mutta ei taida kunnia tuosta ladankaan koneesta mennä täysin neuvostoinsinööreille "March 1966 witnessed the introduction of the new 124. Destined to replace the 1300/1500 it was an all new car of conventional front engine rear wheel drive layout, powered by an 1197cc four cylinder engine with 60bhp."
Sattumaako? Valaiseekos jussi tässä lisenssiasiassa lisää
Vielä kuva tuosta 124:n padasta

Sattumaako? Valaiseekos jussi tässä lisenssiasiassa lisää

Vielä kuva tuosta 124:n padasta

Vauhdin tae - alamäki
Fiat on voittanut seuraavat vuoden auto tittelit:
1967 124
1970 128
1972 127
1984 Uno (ykkönen)
1989 Tipo
1995 Punto
1996 Brava/Bravo
2004 Uusi Panda
Jos auto on hyväksi havaittu,niin miksei sitä voisi lisenssillä valmistamaan?Ja kun venäläiset alkavat jotain valmistamaan,niin sitä valmistetaan suuria määriä ja kauan.Näin Ladakerhokin voi näin nauttia näistä autoilun klassikoista
1967 124
1970 128
1972 127
1984 Uno (ykkönen)
1989 Tipo
1995 Punto
1996 Brava/Bravo
2004 Uusi Panda
Jos auto on hyväksi havaittu,niin miksei sitä voisi lisenssillä valmistamaan?Ja kun venäläiset alkavat jotain valmistamaan,niin sitä valmistetaan suuria määriä ja kauan.Näin Ladakerhokin voi näin nauttia näistä autoilun klassikoista

Kun katselee tuota kuvaa niin eikö siinä ole perinteinen työntötankomoottori,missä nokka-akseli joka on lohkon vieressä siirtää nokan epäkeskeisyys tiedot työntötankojen välityksellä keinuvivustolle,joka on taas kannessa.Keinuvivut taas painelevat venttiileitä nokka-akselin määräämään tahtiin.(voiko tuota vaikeammin sanoa)?
Niin, tuo tuulettimen oikealla puolella oleva pyöreä juttu on se missä nokka-akseli on.Jaska HKI kirjoitti:Kun katselee tuota kuvaa niin eikö siinä ole perinteinen työntötankomoottori,missä nokka-akseli joka on lohkon vieressä siirtää nokan epäkeskeisyys tiedot työntötankojen välityksellä keinuvivustolle,joka on taas kannessa.Keinuvivut taas painelevat venttiileitä nokka-akselin määräämään tahtiin.(voiko tuota vaikeammin sanoa)?
Tuo onkin fiiat 124n moottori, joka on siis työntötankokone.
Ladan moottori ehkä fiiatin insinöörien suunnittelema, mutei sitä asennettu fiiuhin (kai).
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
en minäkään sen taremmin tuota moottorin lisenssijuttua tiedä, mutta useimmiten olen kuullut väitettävän että italialaiset sen suunnitteli Lada tehdasta varten.
