...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

...

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

...
Viimeksi muokannut Lada-Mies, 13.3.2007 19:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Täytyy ja täytyy.
Auto on muutoskatsastettava, jos:

* vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
* renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm
Kuva
Avatar
povenza
Viestit: 136
Liittynyt: 10.4.2005 22:37
Paikkakunta: puolanka

Viesti Kirjoittaja povenza »

Oletko varma että moinen muutos kannattaa. Lada auton on suunnitellut viisas Neuvostoinsinööri kulkemaan nerokkaalla Lada-moottorilla :D
Doniv Povenza
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

....
Viimeksi muokannut Lada-Mies, 13.3.2007 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ikävä pilata iloa mutta ei taida kunnia tuosta ladankaan koneesta mennä täysin neuvostoinsinööreille "March 1966 witnessed the introduction of the new 124. Destined to replace the 1300/1500 it was an all new car of conventional front engine rear wheel drive layout, powered by an 1197cc four cylinder engine with 60bhp."

Sattumaako? Valaiseekos jussi tässä lisenssiasiassa lisää :wink:

Vielä kuva tuosta 124:n padasta

Kuva
Vauhdin tae - alamäki
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Joo, eiku kyllä se moottori oli italialaisdesignattu, mutta venäläiset osti moottorin oikeudet kai kokonaisuudessaan. Ainakaan sitä ei ilmeisesti asennettu Fiiatteihin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Fiat on voittanut seuraavat vuoden auto tittelit:

1967 124
1970 128
1972 127
1984 Uno (ykkönen)
1989 Tipo
1995 Punto
1996 Brava/Bravo
2004 Uusi Panda

Jos auto on hyväksi havaittu,niin miksei sitä voisi lisenssillä valmistamaan?Ja kun venäläiset alkavat jotain valmistamaan,niin sitä valmistetaan suuria määriä ja kauan.Näin Ladakerhokin voi näin nauttia näistä autoilun klassikoista :D
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kun katselee tuota kuvaa niin eikö siinä ole perinteinen työntötankomoottori,missä nokka-akseli joka on lohkon vieressä siirtää nokan epäkeskeisyys tiedot työntötankojen välityksellä keinuvivustolle,joka on taas kannessa.Keinuvivut taas painelevat venttiileitä nokka-akselin määräämään tahtiin.(voiko tuota vaikeammin sanoa)?
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jaska HKI kirjoitti:Kun katselee tuota kuvaa niin eikö siinä ole perinteinen työntötankomoottori,missä nokka-akseli joka on lohkon vieressä siirtää nokan epäkeskeisyys tiedot työntötankojen välityksellä keinuvivustolle,joka on taas kannessa.Keinuvivut taas painelevat venttiileitä nokka-akselin määräämään tahtiin.(voiko tuota vaikeammin sanoa)?
Niin, tuo tuulettimen oikealla puolella oleva pyöreä juttu on se missä nokka-akseli on.

Tuo onkin fiiat 124n moottori, joka on siis työntötankokone.

Ladan moottori ehkä fiiatin insinöörien suunnittelema, mutei sitä asennettu fiiuhin (kai).
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

en minäkään sen taremmin tuota moottorin lisenssijuttua tiedä, mutta useimmiten olen kuullut väitettävän että italialaiset sen suunnitteli Lada tehdasta varten.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo moottori tosiaan minkä kuvan laitoin on 1,5-litrainen ja tappikone. Ei se 1,2 -litrainen.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin