1200:n tyhjäkäynti

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
povenza
Viestit: 136
Liittynyt: 10.4.2005 22:37
Paikkakunta: puolanka

1200:n tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja povenza »

Tossa mun eilen ostamassa 1200 Ladassa meinaa tyhjäkäynti "seilata". Enimmäkseen pelaa mutta välillä meinaapi sammua kiusallisesti varsinkin risteyksissä. Tuskin itäpiilini sitä kiusallaan tekee vaan sille on jokin tekninen selitys. osaako kukaan sanoa mistä vikaa kannattaa alkaa etsiä vai onko kyseessä vian sijaan taas yksi Laadan "ominaisuus"
Doniv Povenza
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä ratkaisin ongelman siirtymällä 95 bensasta 98 oktaaniseen sillä pysyy tyhjäkäynnillä, mutta jos käytät jo 98:a niin sitten onkin eri juttu.... ja vaik kyl tohon vois joku korjaus olla muutenkin kun 95 pitäis riittää ja kaikki sanoo että vika on sit jossain muualla, mut kukaan ei kerro missä? onko tyhjäkäynnin kierrosluku kohdallaan? onko sytytys kohdallaan? onko tulpat oikeanlaiset? onko jotain alipainevuotoja, esim risteykseen tultaessa kun aletaan jarruttamaan niin tehostin aiheuttaa ylimääräistä alipaine aukkoa ja se voi aiheuttaa tuon risteyksissä sammumisen......
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Jos on kärjellisellä sytkällä ni sit ei mikään ihme, niiten kans on aina semmosia "piikkejä"
Viimeksi muokannut TOVERI NIVA, 17.4.2005 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

jos taas auto varustettu us83 saasteenalennus järjestelmällä niin melkovarmasti alipaineohjattu tyhjäkäyntisuutin oikkuilee
mutta helpottaisi arpomista jos tietäisi mistä autosta on kyse
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi on 1200 ja oliko vielä ällä, ei pitäis olla kärjetöntä eikä US83:a!! jos on niin auto on tuunattu ja sehän selittää sen miksi ei toimi :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
povenza
Viestit: 136
Liittynyt: 10.4.2005 22:37
Paikkakunta: puolanka

Viesti Kirjoittaja povenza »

Se on 1200 L. Eikä todellakaan ole tuunattu. Tätä on vaan ajettu. Vois kokeilla ekana ehkä tulppien vaihtoa, sitten vasta kokeilen kaasarin putsaamista. Mutta siis mitä :?: Onko näissä laitoksissa niinkin hienoja systeemejä olemassa kuin se mikä se nyt oli se saasteenalennusjuttu. Lisävihjeenä vianhakuun vielä että se mun Lasse kävi tunti sitten vähän aikaa tyhjäkäyntiä kun ekana annettiin sille possua :shock: . Mutta pian se taas alkoi päkellellä. Voisko se olla, että kun se oikein kuumana on niin se yrittelis pelata. En nimittäin raskis antaa sille kovin paljon sitä sikaa. Mä arvostan kuitenkin Ladaani.
Doniv Povenza
Avatar
jta
Viestit: 4447
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jos oikein muistan niin tuosta yhestä viestistä niin oli -89 vuosimalli? Silloinhan siinä on se saasteenalennus järjestelmä. Mutta yleensähän se on ohitettu... Mutta mikäli ei ole niin se tekee aika levottomaksi tuon tyhjäkäynnin tai sitten ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä mikäli alkaa se kalvo siellä mötikässä vuotaan. Ja myöskin se tyhjäkäynnin alipainekalvo myöskin jos vuotaa niin tekee väliin aika kivoja metkuja.
Avatar
povenza
Viestit: 136
Liittynyt: 10.4.2005 22:37
Paikkakunta: puolanka

Viesti Kirjoittaja povenza »

Missä kohti sellainen mötikkä on ja siis miten se ohitetaan jos sitä ei ole vielä tehty. Ja eihän sen ohittaminen aiheuta sitä, että katsastus karahtaa kiville sitten päästöjen takia. Eihän näin ienoja sydeemejä ole edes avaruusaluksessa (paitsi tietysti sputnikeissa) :mrgreen:
Doniv Povenza
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

kyllä sen sitten sen ohituksen jälkeen saa ruuvattua arvoihinsa... omassa kaasaris oli kans se ohitettu ja leima tuli, mutta sitten se veti ittensä niin pirun laihalle eikä auttanut säätö kai siä jotain paskaa oli... pelkäsin pakoventtiileideni puolesta ja vaihdoin venäjän veeperin oikeen kunnon weeberiin...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
povenza
Viestit: 136
Liittynyt: 10.4.2005 22:37
Paikkakunta: puolanka

Viesti Kirjoittaja povenza »

Tänään laitoin Valakiaani tulpat ja ilmansuodattimen sekä ölyt+ suodattimen. Nooh...sitte heti kojolle. Tyhjäkäynti päkeltää vaan edelleen. Kyllä vissiin tarttee etsiä se mötikkä tai alkaa jynssäämään kaasaria. Ilmansuodatinta ei muuten varmaan ollut vaihettu ikipäivinä. Oli meinaan sen verran musta että huhhuh. Niin missä se on se mötikkä ja miten sen ohi mennään?
Doniv Povenza
Avatar
jta
Viestit: 4447
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

povenza kirjoitti:Missä kohti sellainen mötikkä on ja siis miten se ohitetaan jos sitä ei ole vielä tehty. Ja eihän sen ohittaminen aiheuta sitä, että katsastus karahtaa kiville sitten päästöjen takia. Eihän näin ienoja sydeemejä ole edes avaruusaluksessa (paitsi tietysti sputnikeissa) :mrgreen:
Se mötikkä on (jos ei oo poistettu kokonaan) niin vänkärin puolella siinä releiden alla. Siihen tulee kiinni olikohan se kaks sähköjohtoa ja sitten kaks letkua. Ohittaminen tapahtuu silleen että siirtää sen imusarjalta lähtevän letkun suoraan kiinni siihen tyhjäkäynnin alipainekalvoon. Ja ei ainakaan mulla oo päästöjen kans ollu ongelmia tuon ohituksen takia... Pikemminkin päin vastoin. Mulla tosin vuotaa se mötikkä että otti kait sieltä lisä ilmaa tjtn ku ei saanu päästöjä kohilleen millään.

http://nanno.homeip.net/ladagalleria/di ... m=48&pos=1

Tuossa ois pikku kuva siitä että minkä näkönen.
Viimeksi muokannut jta, 18.4.2005 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
povenza
Viestit: 136
Liittynyt: 10.4.2005 22:37
Paikkakunta: puolanka

Viesti Kirjoittaja povenza »

Entä ne sähköpiuhat? saapiko ne vaan jättää siihen olemaan missä ne jo on vai mitä...? Niin ja pitääkö kaasari säädellä uudelleen sitte jos sen ohituksen tekee?
Doniv Povenza
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

suosittelisin ostamaan kärjettömän sytytyksen siihen ei pitäis enää potkia jos jankokseen on uskominen... 8)
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

toimii kärjelliselläkin sytytyksellä hyvin
siinä kaasuttimessa olevan mikrokytkimen johdot ja alipainepurkin johdot saa jättää paikoilleen mutta se johto joka menee vasemmassa lokasuojassa olevasta mustasta laatikosta(elektrooninen tyhjäkäyntikierrosluvun tarkkailu/säätö laite) puolalle pitää irrottaa
koska kyseinen boksi saattaa jättää kipinöitä pois välistä
toiminta perustuu siihen että ennalta asetettu sytytysjännitteen taajuus kun ylittyy ja mikrokytkimen mukaan ollaan tyhjäkäynnillä niin oikosulkee kipinöitä niin monta että arvo on oikea sekä moottori jarrutuksessa katkaisee sytytysvirran kokonaan ja polttoaine syötön
Avatar
povenza
Viestit: 136
Liittynyt: 10.4.2005 22:37
Paikkakunta: puolanka

Viesti Kirjoittaja povenza »

Ohhoh.. Taitaa vaatia hieman pään kynsimistä ennen kuin koko tyhjäkäyntiongelma on täysin selvinnyt. Eipä muuta kuin konepelti pystyyn.
Doniv Povenza
Vastaa Viestiin