Sähköropleema

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Sähköropleema

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Mikä voi olla vialla kun ei meinaa jälkiasennusmittarit pelittää??
öljynpaine näyttää tyhjäkäynnillä noin 1bar ja liikkeessä noin 4-6bar! :shock:
Vedenlämpötilamittari ei toimi juuri laisinkaan, paitsi joskus kaasun mukaan heiluu miten sattuu...

Ja johdot on tarkistettu sen seitsemän kertaa jotta ovat oikein...

Kierroslukumittaria vaihtaessa parempaan tuli myös onkelma, vanhalta mittarilta sokeripalasta johdot irti ja uuden mittarin johdot kiinni. Eikä toimi! tyhjäkäynnillä heiluu 0-3000rpm välillä miten sattuu ja kaasua antaessa poikkoilee kun päätön kana.
Sitten vanha bilteman mittari tilalle samalla sokeripalalla ja toimii loistavasti. kumma juttu :?:

Jos löytyy autosähköneroja ja kiinnostusta saattaa mittarit toimimaan niin ilmoituksia sähköpostiin...
.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

kokeile kierrosluku mittarin johtoa puolan toiseen napaan.. jotkutr mittarit ottavat virtansa toisesta navasta... ölynpaineet on ihan hyvät sillei,omas melkein samallai, onks sul sähkönen mittari jos on niin tarkista silti sen maadotus... sama juttu sen vesilämp.. mittarin kans.. se bisema varmaan ottaa virtansa sen miinus navan kautta ja se sun uus mittari plus navan kautta tai sit toisinpäin... ammattikoulun autosähkäri valmis 2005 :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Mittarin mukana tulleissa asennusohjeissa luku "coil negative" joka käsittääkseni on suomeksi "puola miinus". eli oikeassa paikassa pitäisi olla.
Maadoitukset voi toki olla, mutta ei tuon kiekkamittarin kanssa, sitä kun kokeiltiin niin että piuhat suoraan akulle ja suoraan puolalle... kummaaa
.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

jaa.. mutta se vaikuttas ihan siltä mul oli c- kadetin kans samaa onkelmaa ja se ratkes lattamalla se johto siihen toiseen napaan.. se voi olla että se mittari on joku maanantai aamun malli... mutta kokeile sitä silti siihen toiseen napaan! niin onks sun öljy kello kapiraaliputkella vai jollain sähkösellä hässäkällä.. :?:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

sähköllähän se on...
ettei vaan tuu toimintasavut pihalle jenkkarista jos tuikkaa väärään =)
.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kokeilin myös toisella navalla ja toimi edelleen miten sattuu.
Kyseessä on Autogaugen vaihtovalollinen jenkkura mitä löytyy motonetistä. Täytyy viikonlopun aikana koittaa jossain muussa kulkimessa niin sitten näkee onko vika autossa.
Maanantai kpl on myös mahdollinen syy mutta kun tuo on jo järjestyksessään toinen mittari, tänään kävin motonetissä vaihtamassa...
.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tarkastappas kiekkamittarin johdotukset tai mielummin vedä uudet kokonaan.

Öljynpaineellehan nuo arvot ovat ihan normaaleja, jopa hyviä. Ja sähköisen mittarin lukemiin tulee aina suhtautua pienellä varauksella.

Onhan tuo vedenlämpömittarin anturi varmasti maadoitettu hyvin ja johdot oikein?
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kokeiltiin mittaria ilman mitään välijohtoja. mittarissa kiinniolevilla orkkisjohdoilla suoraan akun + ja - ja puolan miinus. ei näytä mitään tyhjäkäynnillä ja kaasua antessa heiluu hervottomasti...

Nuo kaksi muuta mittaria taitaa ollakin jo kurissa :roll:
.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei tuo sylinterien lukumäärän valitsimeltakaan kuulosta, ennemminkin joku kosketushäiriö. Auto toimii muuten hyvin? Vaikea uskoa että pari mittaria olisi peräkkäin särkikään. Voisikohan viallinen kondensaattori aiheuttaa moista, tai katkojan kärjet...

Kannattanee toisessa autossa kokeilla.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin