Ajoin motaria, niin ylämäessä rupesi auto nykimään ja sitten taas tasaisella lähti vetämään, mutta nyki tietyn nopeuden kohdalla. Bensamittarin mukaan tankissa oli vielä 1/4 bensaa.
Sitten liikennevaloissa auto sammui. Onneksi lähti käymään. Tulin itse siihen tulokseen, että fuilihan se on loppunut, ja toivoin pääseväni bensa-asemalle. Pääsin nipin napin (auto taas sammui asemalla pysähdyttäessä itsestään) perille. Kun olin tankannut ongelma hävisi. Olikohan se tosiaan se bensan puute, vai tekikö auto jonkin muun tempun, joka taas palaa...
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
mikähän auto kysessä????
ja mahdollista on että tankin ilmausletku tukossa ja tekee tankkiin alipainenn ettei pumppujaksa viedä kaasuttimelle tavaraa
tai vettä tankissa joka kummittelee
kanttimallissa pystyt tankin aukosta katsomaankin onko siellä bensaa tai koittanmaan esim. heinällä
jos kyseessä olisi ollut samara tai 110 niin tilanne olisi ollut eri
siksi kysyin mikä auto
ja yleensäkin jos kysyy jotain niin kannattaa kertoa mihin laitteesseen tietoa kysyy
hulluin kysymys mitä täällä joku joskus teki oli : miksi ei toimi??
eipä ole helppo heti vastata
pressa kirjoitti:kanttimallissa pystyt tankin aukosta katsomaankin onko siellä bensaa tai koittanmaan esim. heinällä
jos kyseessä olisi ollut samara tai 110 niin tilanne olisi ollut eri
siksi kysyin mikä auto
ja yleensäkin jos kysyy jotain niin kannattaa kertoa mihin laitteesseen tietoa kysyy
hulluin kysymys mitä täällä joku joskus teki oli : miksi ei toimi??
eipä ole helppo heti vastata
Pyydän anteeksi. Ensi kerralla olen tarkempi.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
ei se mitn
onneksi jussi ei puuttunut siaan se olisi vaatinut täydellisen tyyppinumeron ennen kuin antaa neuvon ongelmaan sillä onhan se aivan eriasia neuvoa 2105 kuin 21053 mallin ongelmia
Nyt on tankki täynnä bensaa, laitettu masinolia, mutta edelleen jatkuu nykiminen. Tällä kertaa auto sammui totaalisesti moottoritielle, mutta kun uudestaan käynnisti ongelma oli taas tiessään.
Ongelma: Rupesi nykimään, vauhti hidastui ja ei reagoinut millään tavalla kaasuun. Perä rupesi kolisemaan.
Mikä mättää? Ilmaputsari ainakin on puhdas. Kenties vika on kaasuttimessa?
Autona 1200L.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Onko se imuilman esilämmitys missä asennossa? Eli onko talviasennossa? Mulla ainakin alko hyytyyn kun motarilla laski meneen kun oli ns. kesäasennossa. En tiedä onko sun Ladas mielestä sit viä talvi...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
veli alexei kirjoitti:Onko se imuilman esilämmitys missä asennossa? Eli onko talviasennossa? Mulla ainakin alko hyytyyn kun motarilla laski meneen kun oli ns. kesäasennossa. En tiedä onko sun Ladas mielestä sit viä talvi...
En usko sen johtuvan imuilmasta, koska se asento on jatkuvasti sama, eli sitä ei pysty kääntämään, koska edellinen omistaja on tehnyt siihen ilmanputsarin ympäristöön jonkin oman patenttikorjauksen. Viime kesänä auto toimi ihan moitteetta. Talvisäilytys on tämän saanut aikaan, mutta missä vika?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Mulla kävi hieman samankaltainen juttu eilen ja tänään.
Ajelin töihin 127lla ja parin ohituksen jälkeen alkoi ryytyä. Stoppasin bussipysäkille ja ilmanputsarin kotelo auki. Kaasarin 1 kurkku oli jäätynyt joten ei saanu bensaa kunnolla kun 2 kurkusta joka aukeaa vasta kierroksilla.
Pyyhin jäitä pois ja annoin hetken sulaa, vaihdoin ilmanputsarin takaisin talviasentoon. oireita ei enää ilmaantunut. täytyisi laittaa jäänestoa tankkiin mutta eihän sitä töistä lähtiessä muista kun on lämmintä ja auto kulkee niinkuin pitääkin.
Olen kuullut väitettävän että noissa vanhoissa Fiateissa ja Ladoissa pitäisi +10 asteeseen asti pitää talviasennossa ettei pääse jäätymään.
Tiedä sitten...
Kannattaa laittaa bensapumpun ja kaasarin väliin sellainen läpinäkyvä suodatin niin on helppo sulkea bensansaantivaivat pois, eikä se pahasta ole muutenkaan. Joku roska voi pyöriä kaasarissa aiheuttaen kummia, tai sitten kosteat kevätkelit ovat ottaneet virtapuolelta veronsa.
Tuohon jäätymiseeen vaikuttaa ilman kosteus eniten. Eli +10 kostea ilma voi jäätää, mutta -20 ei koska ilmassa ei ole kosteutta mikä jäätyisi kaasariin.
joo itellä on kans ollut aina viileinä syksy ja kevät aikoina tuota jäätymis ongelmaa, eikä siihen tahdo auttaa talviasento ja vaikka putket on kunnossa. 99% varmana väittäisin että vika on tuossa jäätymisessä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Muistan jostakin lukeneeni,että lämpötila kaasuttimessa voi bensan höyrystyessä laskea jopa 20 astetta ja kun siihen lisätään kylmä sisääntuloilma,niin ei ole ihme jos välillä vetää jäähän.