Vanteiden tyypeistä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
_Blaze

Vanteiden tyypeistä

Viesti Kirjoittaja _Blaze »

Olin tossa vannekaupoilla. Kävi ilmi ettei takavetosen offsetillä löydy 4x98 vanteita oikein mistään. Mikä on offset? Ja onko haittaa jos laittaa etuvetosen offsetillä?
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

Offset on vanteen keskikohdan ja kiinnityspinnan ero. Etuvetoisen vanteet levittää enemmän sisäänpäin kuin takavetoisen. Ei sovi välttämättä ilman levityspaloja.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Ainakin 90-luvun alun fiiattien, cromien ja regattojen vanteet näyttäis sopivan kohtuullisesti. Mutta kuulemma Unon ei sovi.

Mun kokemuksen mukaan vanteita näyttäisi olevan tosi vaikea löytää ylipäätään, eli onnea metsästykseen.

Omatkin bongasin säkällä jonkun autotallista.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Larzan

Viesti Kirjoittaja Larzan »

Mulle tuli 2107:n mukana kesärattaat samaran vanteilla (ainaski myyjän mukaan), hyvin mahtu pyörimään vaikka ovatkin vähän sisempänä. Joku meinas että eturattaat ottaa lokareihin jos oikeen jyrkkään kääntää, ittellä ei oo sitä onkelmaa ollu..
PS. Offset = ET
aropupu

Viesti Kirjoittaja aropupu »

muistelisin että takavedon vanteet ei käy samaraan mutta samaran vanteet käy takavetoon...saatan olla väärässäkin. :roll:
ss127
Viesti:

vanteet

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Samaran vanteista en tiedä mutta omaan 2105 ostin Delta-autosta 110 14-tuumaset peltivanteet renkaineen ja sopii hienosti.
Hintakin oli aika sopiva.117€ koko sarja. Renkaat tosin ovat merkkiä Barguzin4 K-200 (vieläpä E-hyväksytyt), mutta hienot ovat ja toimii loistavasti. :roll: hups, tais tulla mainos samaan läjään.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Joni

Viesti Kirjoittaja Joni »

Löysin huutonetistä tosi halvat uudet aluvanteet 5.5x13" 4x98 jaolla ja ET 38. Justiinsa mahtui taakse ja eteen melko hyvin.
Olin vielä ainut jota kiinnosti nuo vanteet. hyvä säkä kävi. 8)
No vielä pitäs kokeilla kumeilla.
Audi 100 2.8 V6 -92... :O
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

takavetoisen vanne et30 käy etuvetoiseen ainoastaan raideleveys kasvaa 20mm

etuvetoisen vanne et40 ei käy takavetoiseen koska raideleveys olisi kapenemassa 20mm mutta etujarrusatula tulee vastaan

tämä asia on käsitelty täällä monta kertaa monessa kohtaa mutta jatketaan
Larzan

Viesti Kirjoittaja Larzan »

Elikkäpä auton mukana tulleet vanteet ei siis ollukkaan samuraista(kuten kauppias väitti)..
Parempi näin kuin toisinpäin.
Vastaa Viestiin