Peugeot
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
Peugeot
Eihän tämä tänne varmaan kuulu mutta onko kellään kokemusta Peugeoteista? 405 pitäs tällä viikolla käydä hakemassa.Lada oli tottakai ykkös vaihtoehto mutta tommonen hyvä kuntonen 405 tuli vastaan.
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
Vuonna keppi ja kivi isillä oli kanssa tuollainen 405 1.9 GRI vm jotain noin 1990. Ei silläkään ollu ajettu kuin karvan yli 100tkm, mutta silti se ei tuntunu näkevän tervettä päivää. Kone vei reilusti öljyä, sähköissä oli melkein koko ajan jotain pientä ja mahdollisimman ärsyttävää vikaa, auto nitisi ja natisi aivan valtavasti ja muuta tällaista pientä.
Onneksi se surullisen kuuluisa taka-akseli oli sentään kunnossa. Sen remppaus on sitten melko arvokasta hommaa. Jos pösö on kunnossa, niin ihan hyvä sillä kyllä on ajaa. Harmi vain, että niitä päiviä ei sen auton kohdalla paljon sitten ollutkaan...
-Henkka-
Onneksi se surullisen kuuluisa taka-akseli oli sentään kunnossa. Sen remppaus on sitten melko arvokasta hommaa. Jos pösö on kunnossa, niin ihan hyvä sillä kyllä on ajaa. Harmi vain, että niitä päiviä ei sen auton kohdalla paljon sitten ollutkaan...
-Henkka-
405:sesta ei oo kokemusta mutta eikös kaikki Pösöt ole samanlaisia...
Itsellä oli 205 GTi Pösö ja siinä oli kanssa koko ajan jotain lastentauteja. Taka-akseli oli ainoo lohtu, sillä se oli kunnossa eli auto meni kutakuinkin suoraan.
MIINUKSIA:
Sähköjen kanssa (etenkin valojen) sai usein purra hammasta. Penkit oli hyvät istua mutta aikas heikon oloiset. Kojelauta oli liian muovisen oloinen kuten kaikki nippelit ja nappelit. Ovet roikkui. Ikkunat nousi ja laski vähän miten sattuu. Keskuslukon vivusto liian hento ja suoraan sanoen surkeasti toteutettu. Ruostevauriot sinkityksestä huolimatta. Kone (ruisku, L-jet) suht ok mutta kytkimen käyttövivusto hento ja omituinen Vaihdelaatikko alimitoitettu, vaihteet meni päälle heikosti (johtunee kytkimestä)...
Ei nyt äkkiseltään muuta
Jos joku on eri mieltä niin voin kommentoida lisää...
Plussaa oli se että pikku koppi kiihtyi ja kulki kuin pieni eläin!!
Itsellä oli 205 GTi Pösö ja siinä oli kanssa koko ajan jotain lastentauteja. Taka-akseli oli ainoo lohtu, sillä se oli kunnossa eli auto meni kutakuinkin suoraan.
MIINUKSIA:
Sähköjen kanssa (etenkin valojen) sai usein purra hammasta. Penkit oli hyvät istua mutta aikas heikon oloiset. Kojelauta oli liian muovisen oloinen kuten kaikki nippelit ja nappelit. Ovet roikkui. Ikkunat nousi ja laski vähän miten sattuu. Keskuslukon vivusto liian hento ja suoraan sanoen surkeasti toteutettu. Ruostevauriot sinkityksestä huolimatta. Kone (ruisku, L-jet) suht ok mutta kytkimen käyttövivusto hento ja omituinen Vaihdelaatikko alimitoitettu, vaihteet meni päälle heikosti (johtunee kytkimestä)...
Ei nyt äkkiseltään muuta

Plussaa oli se että pikku koppi kiihtyi ja kulki kuin pieni eläin!!
Kannattaa katsoa ainakin taka-akseli.Siinä kun jousitus ja pyöräntuenta perustuu kahteen sisäkkäin olevaan putkeen.On kuulema kallis ja ikävä korjata.Koneessa ranskalaiseeen tapaan huohotinputket kiertävät ympäri konehuonetta ja niihin on yleensä asennettu lämmittimiä.Jos se ei ole kunnossa huohotinletkut voi jäätyä pakkasella.Auto kait se on kuten muutkin,mutta ei vain niitä pitkäikäisimpiä,koska ovat jo lähes poistuneet liikenteestä.
Joo,kokemusta on paristakin pösöstä.(nytkin on 309 pösö) Peugeotin heikkoudet ovat juuri toi taka-akseli,eli jos laakerit ääntää tai auton perästä katsoen renkaat "harottaa" niin kallis akseli remontti on edessä,muita vikoja on aika herkästä "pimahtava "sytytys yksikkö(syynä usein viallinen puola) mutta se ei ole kallis eikä vaikea vaihtaa itse.(h.n:25e),jos on kaasari koneella niin myös kaasutin on vanhenmiten ongelma,niissä tuppaa koho vettymään ja kaasutin rupeaa tulvimaan myös ryyppy ei tahdo enää vanhenmiten toimia,bensan kulutus on normaalisti noin 6,5-8l, risalla kaasarilla noin 10-15l.Muuten pösö on aika vahva ja kiva ajettava,vuoden 87 jälkeen valmistetuissa myös pellit kestää erittäin hyvin koska korit on täys sinkittyjä. Jäätymis ongelman talvella välttää parhaiten kun kuivaa säännöllisesti(viikottain) öljyntäyttö korkin sisäpuolen koska huohotin putket tulevat kyseiselle korkille ja pösöjen koneet "huohottaa" aika paljon kondessivesiä juuri korkille. 
Eli tarkista nämä kun menet autoa ostamaan. 1.katso suoraan auton takaa harittaako renkaat . 2. katso auton käydessä tuleeko putkesta mustaa savua vielä kun moottori on lämmin=käy rikkaalla,kaasari vika. tai irroita ilm.putsari ja katso onko ryyppyläppä auennut. 3. koeaja auto huolella ja kuuntele ettei pyörän laakerit jurise. Jos auton ulkonäkö on siisti ja ruosteeton niin silloin ei yleensä kyllä alustassakaan ruostetta ole,poikkeuksena juuri tässä topicissa jonkun jo mainitsema 205pösö.

Eli tarkista nämä kun menet autoa ostamaan. 1.katso suoraan auton takaa harittaako renkaat . 2. katso auton käydessä tuleeko putkesta mustaa savua vielä kun moottori on lämmin=käy rikkaalla,kaasari vika. tai irroita ilm.putsari ja katso onko ryyppyläppä auennut. 3. koeaja auto huolella ja kuuntele ettei pyörän laakerit jurise. Jos auton ulkonäkö on siisti ja ruosteeton niin silloin ei yleensä kyllä alustassakaan ruostetta ole,poikkeuksena juuri tässä topicissa jonkun jo mainitsema 205pösö.

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Itsella oli 309 useemman vuoden, kyllä silläkin toki ajaa, mutta ongelmiakin oli... No Kone söi sellaset kohtalaiset 0,5-1l öljyä/1000km, vaihteisto kusi samanverran tielle, ihme kun aina katsastusmiehelle kelpasi. Jarruissa oli jonkinverrain laittoa, sähköt reistas aina välissä vähän jänskästi... Ovia ei uskaltanut lukita talvella jos meinasi päästä autoon sisään/ulos.
Tokihan noistakin monet oli jo edellisten omistajien laiskuudesta johtuvia, yleensäkin sellanen tuntuma että noi 405:set on ainakin yleensä paremmin pidettyjä...
Tokihan noistakin monet oli jo edellisten omistajien laiskuudesta johtuvia, yleensäkin sellanen tuntuma että noi 405:set on ainakin yleensä paremmin pidettyjä...
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
Jotain tietoa löytyy...
Eli taka-akseli on kallis korjata jos se on ihan loppu(kuitenkin alle 500e), mutta mikäli vasta alkuvaiheessa niin laakerit pystyy vaihtaan.
Huohotinputkien ongelmiin auttaa keulaan talveksi laitettava maskisuoja, lisähyötynä lämpöjen nopeampi nouseminen pakkasilla.
Kaasarien automaattiryypyt on yleensä säädetty ihan päin persettä. Se vaatii "erikoistyökalun" mitä ei edes merkkiliikkeet osanneet käyttää, sen takia suurin osa niistä käy miten sattuu.
Öljynkulutuksen syynä alle 300tkm ajetuissa on venttiilinohjurikumit, joiden vaihto pikkukorjaamoilla ei ole mitenkään mahdottoman kallista. Tuo tunnistaa melko helposti kun ajaa kolmosella reilu sata ja mootorijarruttaa siitä vauhdin pois 3-2-1 vaihteilla ja sitten ennen pysähtymistä polkee kaasun pohjaan. Jos savua tulee on kumit vaihdettava (pätee muuten ladaankin).
Sähköissä viat on yleensä kiinni maadoituspisteiden hapettumisista ja joissakin tapauksissa sulakerasian liittimien löystymisestä. Sulakerasian häiriöt löytää sähkövian yhteydessa täristämällä(hakkaamalla) sulakerasiaa.
405 -90 1.9 koneisena taitaa olla ruiskulla aina ja jos on ajettu noin vähän ja varsinkin jos on siististi pidetty niin melko varmasti toimiva peli.
Nettiautossa noita näyttää olevan melko suuri valikoima...
Eli taka-akseli on kallis korjata jos se on ihan loppu(kuitenkin alle 500e), mutta mikäli vasta alkuvaiheessa niin laakerit pystyy vaihtaan.
Huohotinputkien ongelmiin auttaa keulaan talveksi laitettava maskisuoja, lisähyötynä lämpöjen nopeampi nouseminen pakkasilla.
Kaasarien automaattiryypyt on yleensä säädetty ihan päin persettä. Se vaatii "erikoistyökalun" mitä ei edes merkkiliikkeet osanneet käyttää, sen takia suurin osa niistä käy miten sattuu.
Öljynkulutuksen syynä alle 300tkm ajetuissa on venttiilinohjurikumit, joiden vaihto pikkukorjaamoilla ei ole mitenkään mahdottoman kallista. Tuo tunnistaa melko helposti kun ajaa kolmosella reilu sata ja mootorijarruttaa siitä vauhdin pois 3-2-1 vaihteilla ja sitten ennen pysähtymistä polkee kaasun pohjaan. Jos savua tulee on kumit vaihdettava (pätee muuten ladaankin).
Sähköissä viat on yleensä kiinni maadoituspisteiden hapettumisista ja joissakin tapauksissa sulakerasian liittimien löystymisestä. Sulakerasian häiriöt löytää sähkövian yhteydessa täristämällä(hakkaamalla) sulakerasiaa.
405 -90 1.9 koneisena taitaa olla ruiskulla aina ja jos on ajettu noin vähän ja varsinkin jos on siististi pidetty niin melko varmasti toimiva peli.
Nettiautossa noita näyttää olevan melko suuri valikoima...
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
Kaasarihan se. 405 1,9 GR.

Viimeksi muokannut LadaRacingTeam, 18.4.2005 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.