kosteutta kertyy öljy korkiin ja paljon
kosteutta kertyy öljy korkiin ja paljon
pitäisi saada jokin keino että kosteus poistuisi koneesta eikä kertyisi korkkiin koska siitä se jossain vaiheessa menee myös koneeseen öljyssä ei vielä ole vettä seassa 
-
Kapteeni Nepo
Tässä ehdotus, enkä todellakaan tiedä asiasta.
Eikö sen kosteuden luulisi lähtevän sieltä pois, kun ajaa Ladan lämpimään talliin, aukaisee konepellin ja ottaa öljykorkin pois. Antaa menopelin olla siinä sitten pari päivää pelti auki ja ilman öljykorkkia, niin luulisi kosteuden kadonneen.
Toinen asia on, että mistä sitä kosteutta on sinne voinut päästä. Jos vettä on päässyt sinne öljynkin sekaan, niin kannattaa ehkä vaihtaa öljyt ja mikäli mahdollista, "putsata" kone jollain halpisöljyllä ennen lopullisten ja parempien öljyjen sisään laittamista.
Nämä ovat vaan tämmöisiä tekniikasta tietämättömän neuvoja, mutta toivottavasti joku asioista enemmän tietävä osaa kertoa paremmin ja neuvoa minuakin vastaisen varalle.
Hyvää Pakkasukko-juhlaa!!!
Toinen asia on, että mistä sitä kosteutta on sinne voinut päästä. Jos vettä on päässyt sinne öljynkin sekaan, niin kannattaa ehkä vaihtaa öljyt ja mikäli mahdollista, "putsata" kone jollain halpisöljyllä ennen lopullisten ja parempien öljyjen sisään laittamista.
Nämä ovat vaan tämmöisiä tekniikasta tietämättömän neuvoja, mutta toivottavasti joku asioista enemmän tietävä osaa kertoa paremmin ja neuvoa minuakin vastaisen varalle.
Hyvää Pakkasukko-juhlaa!!!
-
vazili 2107
- Viestit: 150
- Liittynyt: 3.10.2003 23:31
- Paikkakunta: tampere
Kylmälima
Duoda, duoda! Luultavimmin on kyse ns. kylmälimasta , jota tuppaa kerty-
mään venttiilikoppaan kun ajetaan lyhyehköjä matkoja kylmällä ilmalla au
tolla. Toinen syyllinen tähän ilmiöön saattaa olla tukkeutumassa oleva huo
hotin tsydeemi. Suht'koht yleinen ilmiö monessa autossa jossa ei ole suo-
raa yhdettä venttiilikopan ja ilmanputsarin välillä. itselläni pahin "limaaja"
oli aikoinaan Suzuki Alto (-87).
mään venttiilikoppaan kun ajetaan lyhyehköjä matkoja kylmällä ilmalla au
tolla. Toinen syyllinen tähän ilmiöön saattaa olla tukkeutumassa oleva huo
hotin tsydeemi. Suht'koht yleinen ilmiö monessa autossa jossa ei ole suo-
raa yhdettä venttiilikopan ja ilmanputsarin välillä. itselläni pahin "limaaja"
oli aikoinaan Suzuki Alto (-87).
Juu, normaalia se melkeinpä on. Jos jäähdytysneste alkaa hävitä ja öljy on harmaata on tosi kyseessä. Sitikat sun muut osittain tämän takia leikkailevatkin kiinni huohottimien jäätyessä, ladan n. tuumainen rööri vetää kyllä hyvin =D
Ja joku FFp:n lukija tunnustaa täällä oleskelevansa? Get a fuck'n life.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=7374
Ja joku FFp:n lukija tunnustaa täällä oleskelevansa? Get a fuck'n life.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=7374
-
laurinko
suljettu systeemi
limaa tulee korkkiin aina. siitä ei voi välttyä.
kokemukseni tiheästä öljynvaihdosta; 125000 km ajettu ´lada ja TB silverit aina koneessa. kone kristallinkirkas, venttiilin säädössä huomaa mutta räkää korkissa. ei merkitystä.
lyhyet ajot tuovat sitä limaa korkkii paljon, että pois siä asiaa ei saa oikein millään.
Lauri
kokemukseni tiheästä öljynvaihdosta; 125000 km ajettu ´lada ja TB silverit aina koneessa. kone kristallinkirkas, venttiilin säädössä huomaa mutta räkää korkissa. ei merkitystä.
lyhyet ajot tuovat sitä limaa korkkii paljon, että pois siä asiaa ei saa oikein millään.
Lauri
Re: suljettu systeemi
Nimenomaan, sehän tässä koko homman juju onkin. Muitakin foorumeita tulee luettua: MuroBBS, Fiat-Abarth, Overdrive, Opel 60's 70's ja sfnet.harrastusNJo kirjoitti:Ööö... Mistäs toi Ladamies Teppo on saanut tietää, että FFp:n lukijat on käynyt Ladafoorumilla?? No Teppo on tietenkin käynyt FFp:n foorumilla...
edit: vainoharhaista porukkaa, ei ole herneitä nenässä =)
-
Sabelli