kosteutta kertyy öljy korkiin ja paljon

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
juha
Viestit: 220
Liittynyt: 6.10.2003 13:59
Paikkakunta: virolahti

kosteutta kertyy öljy korkiin ja paljon

Viesti Kirjoittaja juha »

pitäisi saada jokin keino että kosteus poistuisi koneesta eikä kertyisi korkkiin koska siitä se jossain vaiheessa menee myös koneeseen öljyssä ei vielä ole vettä seassa :shock:
Kapteeni Nepo

Tässä ehdotus, enkä todellakaan tiedä asiasta.

Viesti Kirjoittaja Kapteeni Nepo »

Eikö sen kosteuden luulisi lähtevän sieltä pois, kun ajaa Ladan lämpimään talliin, aukaisee konepellin ja ottaa öljykorkin pois. Antaa menopelin olla siinä sitten pari päivää pelti auki ja ilman öljykorkkia, niin luulisi kosteuden kadonneen. :D

Toinen asia on, että mistä sitä kosteutta on sinne voinut päästä. Jos vettä on päässyt sinne öljynkin sekaan, niin kannattaa ehkä vaihtaa öljyt ja mikäli mahdollista, "putsata" kone jollain halpisöljyllä ennen lopullisten ja parempien öljyjen sisään laittamista.

Nämä ovat vaan tämmöisiä tekniikasta tietämättömän neuvoja, mutta toivottavasti joku asioista enemmän tietävä osaa kertoa paremmin ja neuvoa minuakin vastaisen varalle.

Hyvää Pakkasukko-juhlaa!!!
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

Kylmälima

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Duoda, duoda! Luultavimmin on kyse ns. kylmälimasta , jota tuppaa kerty-
mään venttiilikoppaan kun ajetaan lyhyehköjä matkoja kylmällä ilmalla au
tolla. Toinen syyllinen tähän ilmiöön saattaa olla tukkeutumassa oleva huo
hotin tsydeemi. Suht'koht yleinen ilmiö monessa autossa jossa ei ole suo-
raa yhdettä venttiilikopan ja ilmanputsarin välillä. itselläni pahin "limaaja"
oli aikoinaan Suzuki Alto (-87). :P
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Juu, normaalia se melkeinpä on. Jos jäähdytysneste alkaa hävitä ja öljy on harmaata on tosi kyseessä. Sitikat sun muut osittain tämän takia leikkailevatkin kiinni huohottimien jäätyessä, ladan n. tuumainen rööri vetää kyllä hyvin =D

Ja joku FFp:n lukija tunnustaa täällä oleskelevansa? Get a fuck'n life.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=7374
laurinko

suljettu systeemi

Viesti Kirjoittaja laurinko »

limaa tulee korkkiin aina. siitä ei voi välttyä.

kokemukseni tiheästä öljynvaihdosta; 125000 km ajettu ´lada ja TB silverit aina koneessa. kone kristallinkirkas, venttiilin säädössä huomaa mutta räkää korkissa. ei merkitystä.

lyhyet ajot tuovat sitä limaa korkkii paljon, että pois siä asiaa ei saa oikein millään.

Lauri
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: suljettu systeemi

Viesti Kirjoittaja Teppo »

NJo kirjoitti:Ööö... Mistäs toi Ladamies Teppo on saanut tietää, että FFp:n lukijat on käynyt Ladafoorumilla?? No Teppo on tietenkin käynyt FFp:n foorumilla...
Nimenomaan, sehän tässä koko homman juju onkin. Muitakin foorumeita tulee luettua: MuroBBS, Fiat-Abarth, Overdrive, Opel 60's 70's ja sfnet.harrastus

edit: vainoharhaista porukkaa, ei ole herneitä nenässä =)
Boser

Viesti Kirjoittaja Boser »

Mutta hei miekin luen tätä. Mulla onkin kyllä Corrado peltoautona. Noh taikka pian on ;)
Sabelli

Viesti Kirjoittaja Sabelli »

Entisaikaan ainakin japseissa tuo lima meinasi kannen tiivisteen uusintaa, en tiedä sitten ladan koneista.
juha
Viestit: 220
Liittynyt: 6.10.2003 13:59
Paikkakunta: virolahti

Viesti Kirjoittaja juha »

vika poistui kun putsasin korkkia usein ja jätin 2 tunninksi ajon jälkeen auki kiitos neuvoista
Vastaa Viestiin