Fiatin lukko Ladan perään, 228mm kytkinasiaa
Fiatin lukko Ladan perään, 228mm kytkinasiaa
Jälleen kerran kyselen kun en arvailusta perusta.
Eli onko kenelläkään KOKEMUSTA Fiatin kitkalukon asentamisesta Ladan banjoon? Paljon on heitä jotka ovat kuulleet yhteensopivuudesta, mutta se ei nyt riitä.
En itse huhujen perusteella viitsi ostaa kyseistä tavaraa, eli olisi todella mukavaa saada konkreettista tietoa.
Vaihtoehtona tietysti Ladan "oma" lukko, minulle aivan sama kumman laitan jos myös Fiatin lukon asennus kivutonta.
Ja tiedoksi heille jotka suunnittelevat 228mm kytkimen sovitusta, ainakin vauhtipyörän keskireikää sorvattava, ilmoitan lähipäivinä tarkemmin kuinka paljon. Vauhtipyörä siis Turbo-Cromasta.
Eli onko kenelläkään KOKEMUSTA Fiatin kitkalukon asentamisesta Ladan banjoon? Paljon on heitä jotka ovat kuulleet yhteensopivuudesta, mutta se ei nyt riitä.
En itse huhujen perusteella viitsi ostaa kyseistä tavaraa, eli olisi todella mukavaa saada konkreettista tietoa.
Vaihtoehtona tietysti Ladan "oma" lukko, minulle aivan sama kumman laitan jos myös Fiatin lukon asennus kivutonta.
Ja tiedoksi heille jotka suunnittelevat 228mm kytkimen sovitusta, ainakin vauhtipyörän keskireikää sorvattava, ilmoitan lähipäivinä tarkemmin kuinka paljon. Vauhtipyörä siis Turbo-Cromasta.
Fiatin kitkalukosta
Mulla oli välikoppa Escort jossa oli Ladan perä Fiatin kitkalukolla.
Banjo ja rattaat oli täysin alkuperäiset.
Auton myyjä kertoi perän olleen jostakin Mirafiorista mutta siitä en ole täysin varma.
Banjo ja rattaat oli täysin alkuperäiset.
Auton myyjä kertoi perän olleen jostakin Mirafiorista mutta siitä en ole täysin varma.
- ladaraider
- Viestit: 100
- Liittynyt: 15.1.2004 11:44
- Paikkakunta: Kitee
Ruiskuturbo tekeillä, 1600 lohkoon. Kampiakselin sain koneistuksesta, lohkoa joutuu vielä odottelemaan.
Fiatin laatikon kytkinakseli sopii Ladan silmälaakeriin, ja ainakin nopeasti mittaillen laatikko menisi ilman muutoksia koneen jatkeeksi (siis pulttijako ym.).
Äkkiseltään en näkisi mitään ongelmaa nestekytkimen käytöstä Fiatin laatikossa. Omin pikku kätösin väkästelisi "telineen" Ladan sylinterille laatikon kylkeen. Voi jäädä kyllä letku lyhyeksi. Täytyy tänään tutkia lisää.
Perien hinnoista en tiedä, 100-300€ on oma arvaus.
Fiatin laatikon kytkinakseli sopii Ladan silmälaakeriin, ja ainakin nopeasti mittaillen laatikko menisi ilman muutoksia koneen jatkeeksi (siis pulttijako ym.).
Äkkiseltään en näkisi mitään ongelmaa nestekytkimen käytöstä Fiatin laatikossa. Omin pikku kätösin väkästelisi "telineen" Ladan sylinterille laatikon kylkeen. Voi jäädä kyllä letku lyhyeksi. Täytyy tänään tutkia lisää.
Perien hinnoista en tiedä, 100-300€ on oma arvaus.
Otin tuossa tänään työn alle pari perää ja laatikkoa, eli 131 racingistä peräisin olevat perä ja laatikko, sekä ladan vastaavat hilkkeet. Kytkin onnistuu muuttaa hydrauliseksi suht helposti, pientä muutosta fiatin kytkinkoppaan ja ladan hilkkeet kiinni. Laittelen tuosta kuvia kun kameran saan käsiin.
Perien vaihtokelpoisuus huonompi. Ainakin tuon fiatin perämurikan leveys oli noin 150mm ja ladassa noin 120mm. Eli tuo murikan vaihto suoraan ei tule onnistumaan. Ladassa on isommat pyöränlaakerit ja isompi jako jarrukilvessä, myös jarrut suuremmat. Ylemmät tukivarret fiatissa eri kulmassa ja luonnollisesti iskarien paikka eri. Nuo korvalla katsottu noin äkkiseltään.
Mutta kertoilkaa muutkin jos vastaavia puuhaatte.
Perien vaihtokelpoisuus huonompi. Ainakin tuon fiatin perämurikan leveys oli noin 150mm ja ladassa noin 120mm. Eli tuo murikan vaihto suoraan ei tule onnistumaan. Ladassa on isommat pyöränlaakerit ja isompi jako jarrukilvessä, myös jarrut suuremmat. Ylemmät tukivarret fiatissa eri kulmassa ja luonnollisesti iskarien paikka eri. Nuo korvalla katsottu noin äkkiseltään.
Mutta kertoilkaa muutkin jos vastaavia puuhaatte.
Vauhdin tae - alamäki
Niinpä tietysti, oletin että lukollisesta akselista oli kyse.
Kestossa ei ymmärrykseni mukaan pitäisi olla eroja, toleranssit, materiaalit ja hampaiden kulmat kai ne eniten vaikuttaa. Voitelussa tai rakenteessa muuten ei liene suuria eroja, kuten ei varmaan muutenkaan em. seikoissa.
Ja lukkoa suunnittelen pelkästään tasauspyörästön kestämättömyyden takia. Pitäähän sen hieman suditteluakin kestää...
Kestossa ei ymmärrykseni mukaan pitäisi olla eroja, toleranssit, materiaalit ja hampaiden kulmat kai ne eniten vaikuttaa. Voitelussa tai rakenteessa muuten ei liene suuria eroja, kuten ei varmaan muutenkaan em. seikoissa.
Ja lukkoa suunnittelen pelkästään tasauspyörästön kestämättömyyden takia. Pitäähän sen hieman suditteluakin kestää...