Nappikseen TC, lakiasiaa(Kaikki TC-tuntijat lukekaa!!!)

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

ilkkahy kirjoitti:Jos moottorimallin tehot menee hitusen tuon 100.8hv yli niin onko sellaisella dynomittauksella mitään arvoa jossa tehot alittaa tuon rajan? Ja kun kyseessä on 1.6l ruisku tc (108hv) niin suostuisikohan katsastussedät ottamaan sen 10% tehoista pois jos tilalle vaihtaisi kaasarin?

Epätoivoista eikö... perus 1200 koneen turbottamis projekti lähtenyt ajat sitten käyntiin, mutta silti mieli hapuilee tämän toisen moottorin suuntaan.
No ei kai niistä alkuperäisistä tehoista tarvitse mitään puhua katsastuksessa jos löytyy dynopaperit rajan alittavista tehoista? Näin ainakin itse tekisin.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mielestäni jos ruiskun korvaa kaasuttimella niin tehot menevät juuri tuon 10% säännön mukaan, mutta siten että lasketaan 108/1.1 eikä 108-(108*0.1). Kuitenkin pitäisi käydä. Mutta toisaalta dynolapun kanssa kelpaa aina.
Vauhdin tae - alamäki
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Kun nyt aiemmin tuli tosta kytkimestä täällä kysyttyä niin jatketaan vähän offtopic-linjaa.

Huomasin vvierin sivuilla 127-projektissa oli kytkimen pitoa lisätty tuommoisella tuplajousi-paineasetelmalla:

http://www.netikka.net/ville.vieri/127t_18.htm

Olen saanut käsityksen että sintterilevyä ei käyttöautoon ehkä kannattaisi laittaa, joten olisikohan järkevää koittaa tuommoista tuplajousi-viritystä? Aikeena olisi myös väsätä teräksinen vauhtipyörä, joten systeemi menee joka tapauksessa tasapainotettavaksi.

Onkos tommoisesta kokemuksia ja onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?
Vastaa Viestiin