Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Eilen illalla kun läksin töistä oli pakkasta 17 astetta ja rupesi 2107:n keskikonsolissa oleva käsijarrun varoitusvalo vilkkumaan, vaikka käsijarru ei ollutkaan päällä. Ajattelin että voisiko se myös varoittaa vähentyneestä järrunesteestä, mittariston varoitusvalosta kun on polttimo ollut jo pitkään palaneena, joten se ei palanut. Pimeässä ja väsyneenä en kuitenkaan ruvennut tarkistamaan. Aamulla taasen lähtiessä oli pakkasta 20 astetta ja sama homma. Enpä sitten muistanut katsoa kun koulutuspaikan pihaan kaarsin. Tullessani kotiin oli pakkasta vain muutama aste eikä valokaan enään vilkkunut. Tarkistin nesteet ja totesin että sitä on, eikä valo välähdä vaikka tunnistimen painoi pohjaan. Ihmeellinen juttu.
Näin kovilla pakkasilla jarrut tuntuneet todella kovilta, kaikki pyörät kuitenkin jarruttaa. Olisikohan nesteisiin kondensoitunut vettä ja se jäätynyt? Jarrunesteiden vaihto ajankohta ei ole tiedossa, joten pitänee ensi kesänä vaihtaa. Samaan syssyyn taidan vaihtaa myös jäähdytysnesteet.
Näin kovilla pakkasilla jarrut tuntuneet todella kovilta, kaikki pyörät kuitenkin jarruttaa. Olisikohan nesteisiin kondensoitunut vettä ja se jäätynyt? Jarrunesteiden vaihto ajankohta ei ole tiedossa, joten pitänee ensi kesänä vaihtaa. Samaan syssyyn taidan vaihtaa myös jäähdytysnesteet.
Tulitko ajatelleeks sitä, että kun on kylmä, niin esimerkiksi jarruneste vie vähemmän tilaa kuin lämpimänä? Lämpimänä sitten neste laajenee ja katkaisee varoitusvalon.Jaakkima kirjoitti:Eilen illalla kun läksin töistä oli pakkasta 17 astetta ja rupesi 2107:n keskikonsolissa oleva käsijarrun varoitusvalo vilkkumaan, vaikka käsijarru ei ollutkaan päällä. Ajattelin että voisiko se myös varoittaa vähentyneestä järrunesteestä, mittariston varoitusvalosta kun on polttimo ollut jo pitkään palaneena, joten se ei palanut. Pimeässä ja väsyneenä en kuitenkaan ruvennut tarkistamaan. Aamulla taasen lähtiessä oli pakkasta 20 astetta ja sama homma. Enpä sitten muistanut katsoa kun koulutuspaikan pihaan kaarsin. Tullessani kotiin oli pakkasta vain muutama aste eikä valokaan enään vilkkunut. Tarkistin nesteet ja totesin että sitä on, eikä valo välähdä vaikka tunnistimen painoi pohjaan. Ihmeellinen juttu.
Näin kovilla pakkasilla jarrut tuntuneet todella kovilta, kaikki pyörät kuitenkin jarruttaa. Olisikohan nesteisiin kondensoitunut vettä ja se jäätynyt? Jarrunesteiden vaihto ajankohta ei ole tiedossa, joten pitänee ensi kesänä vaihtaa. Samaan syssyyn taidan vaihtaa myös jäähdytysnesteet.
Jarrupalojen kuluessa nesteen pinta laskee myös hieman, nyt se on ehkä ihan rajalla.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
ottia tuota...
Minun käsitykseni mukaan tuo keskikonsolin punavalo on juurikin jarrunesteen vähenemisen varoitusvalo.
Ainakin mun -88 1300S:ssä palaa koko ajan se konsolin tuikku (!) koska nesteet ovat valuneet maahan.
Käsäriä repimällä saa sitten vilkkumaan sen mittariston tuikun (P).
2107:n manuskan mukaan molemmat merkkivalot ovat mittaristossa, eikä se tuntenut keskikonsolin valoja lainkaan. Ilmeisesti aapinen on painettu ennenkuin merkkivaloja on alettu asentaa konsoliin.
Omassani siellä on jopa turvavöiden valo ja check engine, vaikka kumpaakaan ei ole mihinkään kytketty. Mittaristossa on sitten ryypyn merkkivalo siinä toiseksi ylimpänä.
Ainakin mun -88 1300S:ssä palaa koko ajan se konsolin tuikku (!) koska nesteet ovat valuneet maahan.
Käsäriä repimällä saa sitten vilkkumaan sen mittariston tuikun (P).
2107:n manuskan mukaan molemmat merkkivalot ovat mittaristossa, eikä se tuntenut keskikonsolin valoja lainkaan. Ilmeisesti aapinen on painettu ennenkuin merkkivaloja on alettu asentaa konsoliin.
Omassani siellä on jopa turvavöiden valo ja check engine, vaikka kumpaakaan ei ole mihinkään kytketty. Mittaristossa on sitten ryypyn merkkivalo siinä toiseksi ylimpänä.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Siis eikös se juuri ole siellä mittaristossa se jarrunesteen vähyyttä ilmoittava valo? Ainkin minun 1600SL:ssä se on siellä. Meinaan se kun alkoi tuossa viime viikolla vilkkua ja palaa. Jarrunesteessä uiva koho on kyllä painunut hieman alemmaksi kun sen pitäisi ja tästä johtuen se sitten palaa aina välillä. Voiko nestettä kadota muuta kuin vuodon takia? Eli onko ns. luonnollista poistumaa?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Ei sitä katoa normaalisti. Mutta säiliössä pinta laskee kun jarrupalat ja kengät kuluu, niiden sylinterit työntyvät ulommas ja niiden sisään mahtuu enempi nestettä.veli alexei kirjoitti:Siis eikös se juuri ole siellä mittaristossa se jarrunesteen vähyyttä ilmoittava valo? Ainkin minun 1600SL:ssä se on siellä. Meinaan se kun alkoi tuossa viime viikolla vilkkua ja palaa. Jarrunesteessä uiva koho on kyllä painunut hieman alemmaksi kun sen pitäisi ja tästä johtuen se sitten palaa aina välillä. Voiko nestettä kadota muuta kuin vuodon takia? Eli onko ns. luonnollista poistumaa?
Jukka
Autoton on huoleton
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mä kanssa tarkastin manuaalin, ja siinä väitetään, että mittariston alimmainen valo on seisontajarrun merkkivalo ja osassa myös jarrupalojen kuluneisuuden valo. Toiseksi ylin on sitten jarrunestemäärän valo. Mutta ei se minunkaan autossa kyllä näin mene. Se ylempivalo on mielestäni keskikonsolissa. En nyt jaksa mennä tarkistamaan asiaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
huomasin juuri että Infossakaan ei ole asiaa mainittuMosse-Aksu kirjoitti:Mä kanssa tarkastin manuaalin, ja siinä väitetään, että mittariston alimmainen valo on seisontajarrun merkkivalo ja osassa myös jarrupalojen kuluneisuuden valo. Toiseksi ylin on sitten jarrunestemäärän valo. Mutta ei se minunkaan autossa kyllä näin mene. Se ylempivalo on mielestäni keskikonsolissa. En nyt jaksa mennä tarkistamaan asiaa.


Soitin Deltaankin, eikä sielläkään mitään vanteita tietenkään ollut. Perskule, nyt ärsyttää. Joko pitää ryöstää joku ladaromu jossain tai sitten pitää tilata jotkut rumat ja kalliit jälkituotantovanteet. Pitäis melkeen käydä keskieuroopassa tai virossa sellaset hakemassa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Vaihtelun vuoksi heitin työmatkan (75 km yhteensuuntaan) Linnulla eli tolla -80 1500SL:llä. Tollasella matkalla kyllä jo huomaa kuinka paskoja tollaset vanhat Ladat on. On matka-ajo varsinaista vinguttamista Samaraan verrattuna.
Mutta kyllä kaupunkiautona takaveto on huippu. Korkea pysty istuma asento sekä laajat ikkunapinnat takaa hyvän näkyvyyden ja vaihteisto on välitetty mukavaan kaupunki ajoon. Samaralla ei edes paljoa viitsi vaihdella kun vaihtaminen on niin epämääräistä ja kankeaa.
Mutta kyllä kaupunkiautona takaveto on huippu. Korkea pysty istuma asento sekä laajat ikkunapinnat takaa hyvän näkyvyyden ja vaihteisto on välitetty mukavaan kaupunki ajoon. Samaralla ei edes paljoa viitsi vaihdella kun vaihtaminen on niin epämääräistä ja kankeaa.

Olin sit tosi porvari ja kävin Deltasta hakemassa 20 eurolla valonpyyhinten sulat. hitsit ne sen arvoset ollu, mutta ne tod näk kestää sit toiset 11 vuotta, kun noi edellisetkin on sen verran kestäny.
Axteekki on muuten toiminu edelleen täydellisesti eikä mitään valittamista oo ollu.
Axteekki on muuten toiminu edelleen täydellisesti eikä mitään valittamista oo ollu.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Noniin tänään Oli Ladan rekisteröinti katastus. Autoa olen jo 2 vuotta rakentanut eli hiukka jännitti. Ajon puutteesta johtuen apusimpukat ulis aika hurjasti siitä huomautus. Takana on uudet jarrupalat ja sorvattiin rummut ja toinen hajos ja romikselta uutta tilalle eli ne ei jarruttanu samalla voimalla (heittoa 40%) huomautus. Fordin weberi ei menny päästöistä liian rikkaalla pyöri ei saanu säätöihin, ja tyhjäkäynti asemalla nolla kotona taas pyöri hyvin huomautus. takajarrupaineen säädin ei toiminu huomautus. Masentunein mielin kotiin. Sitten vaihoin Ladan kaasarin takas. Nyt oli se päästö jutska mittauksessa ja säädössä 1,2 mikä fortin kaasarilla oli 7 ihan laihimmalla. kaikki päästöt täydellisiä. Apusimpukan purin ja rasvailin ei natise enää. Jarru rummut sorvautan tai ihan vaan hion. Ladalla aju tuntu kyllä aika kummalta. Japanilaisten autojen jälkeen millä opettelin ajamaan. 60 vauhissa nelosella meni hyvin mutta motarilla kaipas viitos vaihetta kierrokset n.4000 satasen vauhissa.Ääntä Ladasta lähti. Lada yliohjautu aika paljon mutkissa
ja perä lylly alla hurjana motariin kiihdytys tiukassa kurvissa tuntu että se kaatuu kylelleen. Mutta on sillä vaan letkee ajella tosi kiva tunnelma ja saa ihan ajamalla ajaa. Ja tottakai ihmiset käänty kattomaan nii oli kiva ja ylpee olo 

