Talviloma lähestyy, parikin katastuslaitosta on lähetelly omia ehdotuksiaan
visiitistä, mut, mut ladalla on flunssa, köhii aina silloin tällöin.
Engine Check -valo palaa, ja koodi on:
0123 kaasuläpän asennontunnistin vika
1140 ilmamäärän anturin vika
Toi 0123 -koodi tuli ensin, ja kun tutkin yleismittarilla ko. anturia, huomasin siinä "kuoleita kohtia" ts. mittari meni nollille.
1140 -koodi tuli kun laitoin asennontunnistinta takaisin ja se on
nyt jakuvasti päällä.
Tuo asennontunnistinhan on periaatteessa säätövastus.
Ajattelen josko liukupinnat on vain likaisia.
Olisiko hyvä ajatus porata siihen pieni reikä ja suihkata
jotain vastuksen puhdistusainetta ?
Pistäs sen sitten kiinni silikoniliimalla.
Missäs toi ilmamäärän tunnistin on ? Onko se siinä kumiputkessa
putsarin jälkeen vai sen asennontunnitimen alapuolella ?
Teltassa mainisivat asennontunnistimen hinnaksi 86 ekee.
Saa ottaa osaa... ja tehdä ehdotuksia
110:llä flunssa
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Elä prkele mene pesemään sitä ilmamäärämittaria! Sen vikakoodi on vankan kokemuksen mukaan johdannainen tuosta kaasuläpän asennontunnistimesta. Jokaisesta autosta on korjaantunut pelkällä asennon tunnistimen vaihdolla!!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Niin... Aikaisemmin ajattelin että se ilmamääräanturi olisi niin
herkkä siitä mitä jännitettä se kaasuläpänasennontunnistin antaa.
Asennontunnistimen asentoahan voi hieman säätää.
Onko se sitten korjaantunut heti kun asennontunnistin on
vaihdettu "heittämällä", vai onko tarvinnu "ruuvaa ja kokeile"
-metodia.
Nyt ei enää nyi niin paljon kuin ennen, mahtaiskohan tuo
korjaantua ajan kanssa ?
Missä se ilmamääräanturi luuraa, olis kiva tietää vastaisuuden
varalle.
herkkä siitä mitä jännitettä se kaasuläpänasennontunnistin antaa.
Asennontunnistimen asentoahan voi hieman säätää.
Onko se sitten korjaantunut heti kun asennontunnistin on
vaihdettu "heittämällä", vai onko tarvinnu "ruuvaa ja kokeile"
-metodia.
Nyt ei enää nyi niin paljon kuin ennen, mahtaiskohan tuo
korjaantua ajan kanssa ?
Missä se ilmamääräanturi luuraa, olis kiva tietää vastaisuuden
varalle.

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Se asentotunnistimen vika aiheuttaa nimenomaan juuri nykimistä ja johdannaisena myös ilmamäärä anturin vikakoodin.
Jos tyhjäkäynninsäätömoottorissa on vikaa niin se ilmenee yleensä joutokäynnin vaeltamisena, ei läheskään aina anna vikakoodia!!
Jos tyhjäkäynninsäätömoottorissa on vikaa niin se ilmenee yleensä joutokäynnin vaeltamisena, ei läheskään aina anna vikakoodia!!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129