110:llä flunssa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Ronkoteus

110:llä flunssa

Viesti Kirjoittaja Ronkoteus »

Talviloma lähestyy, parikin katastuslaitosta on lähetelly omia ehdotuksiaan
visiitistä, mut, mut ladalla on flunssa, köhii aina silloin tällöin.

Engine Check -valo palaa, ja koodi on:

0123 kaasuläpän asennontunnistin vika

1140 ilmamäärän anturin vika

Toi 0123 -koodi tuli ensin, ja kun tutkin yleismittarilla ko. anturia, huomasin siinä "kuoleita kohtia" ts. mittari meni nollille.

1140 -koodi tuli kun laitoin asennontunnistinta takaisin ja se on
nyt jakuvasti päällä.

Tuo asennontunnistinhan on periaatteessa säätövastus.
Ajattelen josko liukupinnat on vain likaisia.
Olisiko hyvä ajatus porata siihen pieni reikä ja suihkata
jotain vastuksen puhdistusainetta ?

Pistäs sen sitten kiinni silikoniliimalla.

Missäs toi ilmamäärän tunnistin on ? Onko se siinä kumiputkessa
putsarin jälkeen vai sen asennontunnitimen alapuolella ?

Teltassa mainisivat asennontunnistimen hinnaksi 86 ekee.

Saa ottaa osaa... ja tehdä ehdotuksia
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

joo se asentotunnistin on pelkkä vastus ja kaikki korjaantuu sen vaihtamalla ja ilmamääräanturi korjaantuu pesemällä
ota haku yläreunasta ja laita siihen vaikka 110 ja lue uusimpia niin sieltä löytyy
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Elä prkele mene pesemään sitä ilmamäärämittaria! Sen vikakoodi on vankan kokemuksen mukaan johdannainen tuosta kaasuläpän asennontunnistimesta. Jokaisesta autosta on korjaantunut pelkällä asennon tunnistimen vaihdolla!!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Ronkoteus

Viesti Kirjoittaja Ronkoteus »

Niin... Aikaisemmin ajattelin että se ilmamääräanturi olisi niin
herkkä siitä mitä jännitettä se kaasuläpänasennontunnistin antaa.

Asennontunnistimen asentoahan voi hieman säätää.

Onko se sitten korjaantunut heti kun asennontunnistin on
vaihdettu "heittämällä", vai onko tarvinnu "ruuvaa ja kokeile"
-metodia.

Nyt ei enää nyi niin paljon kuin ennen, mahtaiskohan tuo
korjaantua ajan kanssa ?

Missä se ilmamääräanturi luuraa, olis kiva tietää vastaisuuden
varalle. :?:
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ilmamääräanturi on ilmanpuhdistinkotelosta tulevassa putkessa ennen ruiskua ja on parempi olla sattumatta siihen jos asentotunnistin jatyhjäkäynti säätömoottori on vaihtamatta eli niiden kunnosta ei ole 100% varmuutta
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Mulla on 110:n sopiva uusi asentotunnistin...

Tarjoappa jokin summa vaikka YV:llä. kaupankäynti tapahtuu tilisiirron ja kirjekuoren kanssa ;)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Se asentotunnistimen vika aiheuttaa nimenomaan juuri nykimistä ja johdannaisena myös ilmamäärä anturin vikakoodin.
Jos tyhjäkäynninsäätömoottorissa on vikaa niin se ilmenee yleensä joutokäynnin vaeltamisena, ei läheskään aina anna vikakoodia!!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin