Kattopelti taitaa olla nappiksessa ja kanttiladassa sama, joten kai sitten oviaukkokin...
Mahtaisi vaan olla oudon näköinen toteutus, on niissä kuitenkin sen verran eritavoin muotoiltu ulkopelti.
Galleriasta löytyi tämmöinen kanttilada, missä näkyy olevan rööki-ikkunat etuovissa, joten koko ovia lienee kai turha lähteä vaihtamaan?
eiköhän ne vissiin saattas käydä päikseen jos vaihtas vaan lasit karmeineen ja lasinnostimineen..mä ite ajattelin ainaki vaihtaa omaan nappikseen nämä isot kanttiladan ikkunat eteen ja tutkimalla ajattelin että niin päin pitäs ainaki käydä ku vaihtas vaan lasinnostimet.
Huomasin kesällä että meikäläisen nappiksen ovet on aika pahasti ruosteessa. Tallin nurkalla lojui muutama 2105:sen ovi. Mittailin, ja huomasin että ovat eri pituisia. Eli ei minun tietääkseni käy
Eikös kanttiladan ikkunannostimessa ole enemmän vaijeria kuin nappiksessa? Jostain räjäytyskuvista muistelin katsoneeni että menee jotain ihme siksakkia siellä kun on leveämpi lasi nostettavana...
OT: onkos tänne iskeny joku mode kun mun mielestä tässä ketjussa oli vielä eilen enemmän viestejä?
kanttiladan lasi sopii nappiksen karmeihin. itse toteutin projektin. halusin pikku ikkunat pois nappiksesta. vaijerita oli kaksi combi mallin lasissa ja rullat hivenen eri paikassa mutta löytyy kantti ladoja joissa on yhdellä vaijerillakin lasi (malleja en nyt muista) niiden vaijereiden sopivuutta en tiedä
itse rälläköin ovesta sisäpellin pois ja kantikkaasta hilut ja vaijerit sisään ja kempin liimalla kiinni hyvä tuli mut töitä hivenen. kehella vaijerilla varustettu lasi on tukevammalla alakiinnityksellä lasissa ja ei irtoa niin helposti pakkasessa kuin yhdellä varustetut ja liimatut.
toi ikkunoitten vaihto ei ollu mikään mahoton temppu oven karmiin reiät rööki ikkunoille ja nappiksen sivulasita vaijerin korvaketta taakse päin eli se toinen vaijeri jäi turhaks mutta toimii vallan prameasti eikä vihellä...