Kannen madallus
Kannen madallus
Elikkäs paljon voi ottaa vakio 21011 kannesta lastua pois, ettei venttiilit ota mäntiin kiinni?
Jos männän halkaisija on vaikka 80mm ja lohkosta otetaan 1mm pois niin tilavuuden muutos olisi noin 5cm^3. Jos lastutaan sama milli kannesta pois, samaan tilavuuteen pääsemiseen edellytetään se että ensimmäinen milli kantta on myös tyhjää 80mm sylinteriä. Kannen rakenne ei aina kuitenkaan ole tämmöinen.
http://www.kolumbus.fi/markusko/Kansiprojekti1.htm
Oletetaan että tuon soikion pinta-ala olisi vaikka 40cm^2 niin milli siitä pois tekee vain 4cm^3.
Vähän huonosti selitetty, mutta varmaan idean saattoi tajuta.
http://www.kolumbus.fi/markusko/Kansiprojekti1.htm
Oletetaan että tuon soikion pinta-ala olisi vaikka 40cm^2 niin milli siitä pois tekee vain 4cm^3.
Vähän huonosti selitetty, mutta varmaan idean saattoi tajuta.
Ja kun alukantta höyläilee niin kansi heikkenee samalla kun puristus nousee, eli lohkosta pois mielummin, ja vaikutuskin tällä suurempi.
Edit Höpöt pois välistä
Kannattaa lukea allekirjoittaneen sivuilta vinkeistä puristussuhteen laskeminen, olen mielestäni aika seikkaperäisesti asian selventänyt. Toki kysymyksiä pitää esittää jos epäselviä asioita.
Edit Höpöt pois välistä

Kannattaa lukea allekirjoittaneen sivuilta vinkeistä puristussuhteen laskeminen, olen mielestäni aika seikkaperäisesti asian selventänyt. Toki kysymyksiä pitää esittää jos epäselviä asioita.
Viimeksi muokannut Stefa, 28.2.2005 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
omastani on höylätty 1,5mm kannesta...Ei mitään onkelmia oo ollu... yhel kaveril olis saman verran kannesta mutta viä noin 1mm lohkosta niin tuli nokan kans onkelmia.. ku oli 1300 lovi männät ja lovet oli vähän vääräl kohalla mutta siitä selvis vinkulla.. yks ralli ukko puhu että niiden sytytys järjestys numeroiden alareunaan asati sopii höylätä ettei tarvi ruveta vesi kanavia vahvisteleen tai täytteleen...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Jakun lohkosta ottaa niin saa lisänä männän ja kannen väliin paremman paljealueen jolloin nakutus herkkyys alenee, eli ei tartte syttyä myöhäistää vaikka puristukset rajusti nouseekin. Omassa turbossa tuli tehtyä se virhe että en ettiny pitempiä kiertokankia kun tuli lyhyemmät männät niin nakuttaa tosi herkästi vaikka puristukset on alle 7. ennen vakiopuristuksilla 1.8mm paljealueella puristusten ollessa noin 8 pystyi ajamaan samoilla paineilla ja ennakoilla. Seuraava kokoonpano tulee olemaan liki 9 puristuksilla männät lohkon tasalle.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa