Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
No niin. Taas laitettiin Ladaan uusia osia. Pistin vaihtaen etujarrusatulat,takarummut sekä taka-akselin tukitangot. Koko remonttiin kului vain 5½tuntia. Mulle sanottiin että tukitankojen vaihto olisi tosi vaikea homma mutta ei pitänyt sekään paikkaansa. Helposti meni kaikki paikalleen. Ainoa vaikeus iski jarrujen ilmauksen kanssa. Touhua ei helpottanut yhtään tallilla oleva Bilteman ilmaustyökalu. No joka tapauksessa osat tuli vaihdettua ja muutos on huomattava.
Osien hankinnasta on kiitettävä Pöhöä ja RTJN:ää. He toimittavat vain parasta.
just just, oli tietysti käytössä ilmanpainetyökalut, kyllä niillä irrottelee ja kiinnittää kivasti. Jarrujen ilmaus taas onkin ihan pikkujuttu jos vain on joku kaveri auttamassa, yksin vähän ikävämpää.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Joissakin autoissa tuo ilmaus jarruremontin jälkeen onnistuu ihan itsestään. Säiliö vaan piripintaan nestettä ja ilmattavien linjojen ilmausruuvit auki. Neste lähtee valumaan pikku hiljaa ja työntää ilman mennessään pois. Pitää vaan olla lähettyvillä ja lisäillä säiliöön jarrunestettä, ettei pääse kuivaksi. Kun ilmausruuveista tulee nestettä niin kiinni ja hyvällä tuurilla ei muuta tarvikkaan.