Onko 110 jakohihna helppo vaihtaa .onko kokemusta Samarassa on kaiketi samanlainen systeemi Hihna kaiketi sama.
Meinaan että deltassa maksaa 180ecua ei mulla nyt muuta.
tää taas vähän riippuu tekijän käsien näppäryydestä ja olosuhteista.
jos 110 on 16v niin sitten on vähän erillainen se hihna kuin samarassa
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
riippuu tosiaan tekijän ammattitaidosta. Kokeneelta menee rauhallisesti tekien ehkä tunti mutta kokemattomalta helposti parikin tuntia(merkkien etsimiseen jms.). Samarassa on kiristettävä remmi mikä kannattaa ottaa huomioon.
PS. tolla Deltan hinnalla mäkin niitä vaihtaisin mielellään muutaman päivässä
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ei siin mitään kauhean ylipääsemätöntä ole. Ohejiden kans kun tekee niin hyvä tulee. Itse vaihdoin tohon 8v sammyyn ja ainoa vaikea kohta oli se kampiakselin päässä oleva pulti 32 muistakseni. Se oli niin piukassa, että meni vähä aikaa. Mut ei muuta ku vaihde päälle ja hakemaan putki jatkovarreksi. Merkkien kanssa täytyy olla tarkkana ja oiket kiristysmomentit.
16 venttiiliseen en kyl lähtisi itse tekemään, ainakaan viel täs vaiheessa.
foma kirjoitti:Ei siin mitään kauhean ylipääsemätöntä ole. Ohejiden kans kun tekee niin hyvä tulee. Itse vaihdoin tohon 8v sammyyn ja ainoa vaikea kohta oli se kampiakselin päässä oleva pulti 32 muistakseni. Se oli niin piukassa, että meni vähä aikaa. Mut ei muuta ku vaihde päälle ja hakemaan putki jatkovarreksi. Merkkien kanssa täytyy olla tarkkana ja oiket kiristysmomentit.
16 venttiiliseen en kyl lähtisi itse tekemään, ainakaan viel täs vaiheessa.
tarviiko sitä kampiakselin pulttia edes irrottaa jos vain hihnan vaihtaa?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
foma kirjoitti:Ei siin mitään kauhean ylipääsemätöntä ole. Ohejiden kans kun tekee niin hyvä tulee. Itse vaihdoin tohon 8v sammyyn ja ainoa vaikea kohta oli se kampiakselin päässä oleva pulti 32 muistakseni. Se oli niin piukassa, että meni vähä aikaa. Mut ei muuta ku vaihde päälle ja hakemaan putki jatkovarreksi. Merkkien kanssa täytyy olla tarkkana ja oiket kiristysmomentit.
16 venttiiliseen en kyl lähtisi itse tekemään, ainakaan viel täs vaiheessa.
tarviiko sitä kampiakselin pulttia edes irrottaa jos vain hihnan vaihtaa?
Nyt en kylläkään muista minkä takia otin sen mut otin kuitenkin... olisko se merkki siin se takana tai jotain.
Tuo 180 jewron vaihtohinta on siis 8v moottorin. 16v-mallissa vaihto on muistaakseni 220 jewroa. Tosi hurja hinta joo!! Siihen sentään sisältyy hihna, kiristysrullat ja vaihto työ, JONKA OSUUS LASKUSTA EI OLE KUIN ALLE 70 JEWROA. Eli ei se hinta paha ole, eikä se vaikea homma ole, eikä se ole kuin reilun tunnin veloitus!!
Että laskekaapa siitä hintaa.. Ammattityö maksaa mutta saa rahalleen vastinetta.
mä teetin ei merkkikorjaamossa samaran hihnan vaihdon, työ oli 40 euroa, osat motonetista maksoi useita kymppejä, mutta venäjältä saisi jollain 5 eurolla hihnan, jotkut vaan väittää että ne ei kestäis, mutta ainakin itellä on reilu 10 tkm ajettu venäläisellä hihnalla, tietty se nyt on vasta murto-osa vaihtovälistä. Merkkihuollossa sanoivat kerran ettei vanhempaa metallikiristin rullaa edes tarvii välttämättä vaihtaa, mut uudempi muovinen tarvii vaihtaa joka kerta.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
omasta mielestä pikkuisen absurdia, jos aletaan epäilemään venäläisiä varaosia venäläisissä autoissa (valmistajia tosin on useita mutta niin niitä on muuallakin). Pitäisi varmaan olla suomalaista "laatua"?
Muistuu mieleen kun tarjosin kerran kaverilleni Virosta ostetusta Trend askista tupakan. Kaveri sanoi heti, että kyllä huomaa että tämä on "itäröökiä". Tupakka vaan sattui olemaan suomalaista valmistetta vaikka merkkiä ei Suomessa myyty, valmistaja oli vielä silloin toiminnassa oleva AmerTupakka.
ja muuten se 40:kin euroa on noin 5% autoni jälleenhankintahinnasta, joten huomattava menoerä ajatellen kokonaiskustannuksia
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»