Kolareita ja muita vaaratilanteita

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
virtah

Viesti Kirjoittaja virtah »

ohitustilanne oppikirjan mukaan
Kaikkea sitä kanssa näkee
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

virtah kirjoitti:ohitustilanne oppikirjan mukaan
Kaikkea sitä kanssa näkee
No huh!

Mitä ton jälkeen tapahtu?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Hanna

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Pyhä Sylyvi! Tuossa on kyllä ollut itsemurhahakuinen kuski! :shock:
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Jos on tosi tapaus, niin ei oo kyllä hengissä selvinny. :o :shock:
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
estate

Viesti Kirjoittaja estate »

Enpä jaksanut ruveta tappelemaan hondahemmon kanssa.

Pari-kolme vuotta sitten olin liikkeellä vanhalla 520 bemarilla. Oli maaliskuun puoliväli ja tiet olivat sulana. Lähdin hakemaan kaupasta sätkätarpeita, ajoin suurinpiirtein satasta kun oli kerta hyvä keli. Tie rupesi nousemaan ja kaartamaan loivasti oikealle ja kas hupsis, sitä mennään oikea kylki edellä väärällä puolella tietä. Vastaohjausta peliin, ei vaan kerinnyt oikenemaan kun tökkäsi vasen etukulma edellä jäiseen penkkaan. Hyppäsi ilmaan ja putosi katolleen ojaan, tuulilasi lähti irti jolloin ohjaamo tuli täyteen lunta. Luisti parikymmentä metriä katollaan ojaa pitkin, kun taas nokka tökkäsi linja-autopysäkin penkkaan. Heitti perän ilmaan ja putosi vasen takakulma edellä linja-autopysäkille ja kääntyi sitten vasemmalle kyljelle. Käänsin virrat pois, pyyhin lumet rilleistä ja naamalta, etsin lakin päähän, avasin turvavyön ja kömmin ulos tuulilasin aukosta. Oli muuten jonkin verran liukas mutka, ei meinannut jalkaisinkaan pysyä pystyssä. Oli yöllä jäätynyt ulkokurvista valunut lumien sulamisvesi melko liukkaaksi ja huomaamattomaksi. Ei tullut luuvikoja, ei edes niska kipeytynyt. Bemusta korin yläosa taittui 15 cm kuskin puolelle, etuovien etureunan kohdalta kori nitkahti ylös, nokka oli maassa kiinni, tuulilasi irti, takalasi palasina ja koko auto kuin perunapelto, mutta yksikään juuri uusimistani etuvaloista tai uusista lisäpitkistä (yhteensä 8 valoa keulalla) ei hajonnut. Lunta oli auton sisällä sivuikkunoiden alareunaan asti.
estate

Viesti Kirjoittaja estate »

Eräs pikkutie menee talon pihan läpi, siihen pihaan ei voi ajaa lujaa kun tie kaartaa sopivasti kuusiaidan päästä siihen pihaan, niin ettei näkyväisyyttä ole pahimmillaan kuin pari metriä. Kaksi kertaa on ollut ohjelmaa tässä kuusiaidan päässä. Eka kerta oli talvella, tulin ihan matelemalla kakosella ja pelkäsin, että joku tulee aidan takaa, ja tulihan sieltä prkle. Akka keskellä tietä potkukella joulukuusi poikittain kelkan kyyttis. Ei kun väistämään vasemmalle, penkkaanhan sitä mentiin vaikkei vauhtia ollut juuri ollenkaan. Toinen kerta kesällä, ajoin hiljaa ja pelkäsin, että joku tulee vastaan. Ja justiin kun mun auton nokka on aidan pään kohdalla niin äijä ryykää päältä ajettavalla ruohonleikkurilla takaperin tielle. Ei kun väistä oikealle, sattui vaan liiterin nurkka ja auton kulma vastakkain. Autosta umpio rikki sekä lokari ja konepelti lommolle. Liiteristä nurkkalaudat irti poikki.
estate

Viesti Kirjoittaja estate »

Tämä ei sattunut itselleni vaan eräälle kaverilleni. Hänen pihaansa ennen oli tiessä ensin ysikymppi vasen ja liittymän kohdalla ysikymppi oikea, suoraa mutkien välillä parikymmentä metriä, kaverin tallin takaseinä on tielle päin. Talvelle kaveri meni kotiaan kohti starletillaan kaikkiviepää vaan mikälie oli tullut kun ei ollut kääntynyt pihaan vaan hyppäsi penkan yli tallin peräseinän läpi talliin. Kaveri oli tullut autosta ulos ja avannut tallin ovet ja mennyt sisälle kahville. Oli kaverin emäntä tullut kotiin ja heti sisälle päästyään kysynyt, että mitä varten starletti on peruutettu talliin. Sai kaveri läpiajettavan tallin, starlettikin sai viettää jonkin aikaa pajalla.
estate

Viesti Kirjoittaja estate »

Tapahtunut serkulleni joskus 70-luvun lopulla. Oli ajellut hiekkatietä minillään. Oli tullut kaheksaakymppiä loivaan vasuriin, lievästi oli ottanut sivuluisua. Serkku oli tuumannut, että taitaa olla vähän rattimiehen vikaa kun kivet vaan nuin komiasti ropisee. Oli tullut seuraavaan vasuriin, serkku oli ajatellut, että kyllähän tähänkin nyt sitä kaheksaa kymppiä. Alku olikin mennyt hyvin, mutta mutka rupesikin kirraamaan. Oli mini hypännyt penkan taakse.

Setämies oli lähtenyt viemään 127 fiiattiaan peltisepälle. Matkalla setää oli ruvennut leikityttämään ja olikin tempaissut sitten eräässä mutkassa käsijarrusta. Hiivatti oli kääntynyt poikittain ja luistanut kylki edellä pankkaan, josta oli pyörinyt penkan taakse. Kun setä oli saanut fiiun peltisepältä olivat veljet ihmetelleet laskun suurta loppusummaa, setä oli tuumannut, että siihen tuli matkalla vähän isompi lommo.
estate

Viesti Kirjoittaja estate »

Joskus 60-luvulla setäni oli ostanut ensimmäisen kuplansa. Setä oli mennyt käymään naapurissa asuvan enonsa työ. Eno ei ollut koskaan ajanut autoa, mutta oli kuitenkin halunnut kokeilla volsua. Eno oli startannut ja ottanut täyskaasulähdön pihasta. Hyvin oli tiellä pysynyt mutta sitten oli suunta kääntynyt kohti tienvieressä olevaa puimalatoa. Kaikki pihalla olijat olivat jäykistyneet ja jännittäneet, että koska rytisee. Ei ollut rytissyt, eno oli ajanut volsun sisälle latoon. Kaikki olivat kummastelleet, että miten sen sinne ajettua kun ei setä meinannut saada peruutettua volsua ulos.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

estate kirjoitti:Enpä jaksanut ruveta tappelemaan hondahemmon kanssa.

Pari-kolme vuotta sitten olin liikkeellä vanhalla 520 bemarilla. Oli maaliskuun puoliväli ja tiet olivat sulana. Lähdin hakemaan kaupasta sätkätarpeita, ajoin suurinpiirtein satasta kun oli kerta hyvä keli. Tie rupesi nousemaan ja kaartamaan loivasti oikealle ja kas hupsis, sitä mennään oikea kylki edellä väärällä puolella tietä. Vastaohjausta peliin, ei vaan kerinnyt oikenemaan kun tökkäsi vasen etukulma edellä jäiseen penkkaan. Hyppäsi ilmaan ja putosi katolleen ojaan, tuulilasi lähti irti jolloin ohjaamo tuli täyteen lunta. Luisti parikymmentä metriä katollaan ojaa pitkin, kun taas nokka tökkäsi linja-autopysäkin penkkaan. Heitti perän ilmaan ja putosi vasen takakulma edellä linja-autopysäkille ja kääntyi sitten vasemmalle kyljelle. Käänsin virrat pois, pyyhin lumet rilleistä ja naamalta, etsin lakin päähän, avasin turvavyön ja kömmin ulos tuulilasin aukosta. Oli muuten jonkin verran liukas mutka, ei meinannut jalkaisinkaan pysyä pystyssä. Oli yöllä jäätynyt ulkokurvista valunut lumien sulamisvesi melko liukkaaksi ja huomaamattomaksi. Ei tullut luuvikoja, ei edes niska kipeytynyt. Bemusta korin yläosa taittui 15 cm kuskin puolelle, etuovien etureunan kohdalta kori nitkahti ylös, nokka oli maassa kiinni, tuulilasi irti, takalasi palasina ja koko auto kuin perunapelto, mutta yksikään juuri uusimistani etuvaloista tai uusista lisäpitkistä (yhteensä 8 valoa keulalla) ei hajonnut. Lunta oli auton sisällä sivuikkunoiden alareunaan asti.

Tuossa ois voinu ihan hyvin mennä helposti henkikin. Joskus on, onneksi, ns. onni onnettomuudessa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
estate

Viesti Kirjoittaja estate »

Joo, kyllä sitä tuli jälkeenpäin mieleen, että jos olis joku tullut justiinsa vastaa kun menee kylki eellä tai jos ei olis ollu turvavyötä tai jos siellä lumen seas olis ollu kivi.

Isän pikkuserkku oli viimekesänä hypänny rattiin pienessä laitamyöhäisessä, eikä turvavyötä päälle. Muutama kilometri oli menny kovaa, mutta sitten oli karannu. Kolmoskoppanen escortti otti pikkusen liian sisältä, jolloin auto lähti vetämään ojaan päin. Paha vaan kun tuli siltarummun pää vastaan johon suora keulaosuma, siitä oli esco ottanut lentoa lähelle 30 metriä. Oli pysynyt pyörillään, mutta äijä oli ollut aika pahassa kunnossa. Oli ollut vielä tajuissaan kun auttajia oli tullut. Palomiehet joutuivat katkaisemaan istuimesta selkänojan ja vetivät äijän takaikkunan kautta pois romusta, jalat olivat olleet jumissa polkimien ja koelaudan välissä. Ihme, että selvisi hengissä: muutamia kylkiluita poikki, rintalasta murtunut, nenä murtunut, silmä vaurioitunut ja kumpikin sääriluu poikki, aivoverenvuoto. Esco oli aivan rusina, kone oli suurinpiirtein kuskin jalkatilan alla, ratti oli noussut ylös, kuskin istuin lattiassa kiinni ym. Tämän jälkeen ei oo äijä maistanut tippaakaan viinaa eikä vetänyt yhtään henkosta tupakista. On parantunut melko hyvin, silmä on vähän kierossa ja nenä kuin nyrkkeilijällä, ei saa ajaa enää millään moottoriajoneuvolla.
LydååPower

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

Toissa talvena tuossa turengin kylällä...suurinpiirtein ihan keskustassa.. :lol: kello oli varmaan jotain 22.00 pe iltana..oli mainio vauhti päällä..315 bemulla lapsellisessa kahvassa S-Marketin parkkipaikan läpi kohti pankin mutkaa..kaikki näytti hyvältä siihen asti kunnes oikeelta isolta tieltä alamäkee huristaa eläkeiässä oleva mummo sinisellä ESLALLA hirveessä muna-asennossa kohti bemun kylkee....siinä oli hetken käsiä ja jalkoja hytissä vaikka ois muillekkin jakanu...ja kaikista koomisinta oli se että se mummo ei edes tajunnu että oon tulossa päälle....sydän pomppi hetken sen jälkeen....ja muka nuoriso on riski liikenteessä... :wink:
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Härmäniemi-Varkaus -väli talvella on kivaa hyppyä koko matka. Mk3 Escort alla ja muutama nyppy ilmassa hihitellen tultiin Varkauteen päin. Ajourat oli keskellä tietä ja yritin niistä pois ennen nyppylää, tulos: oikea kulma tapasi penkan ja sinne imaisi. Lunta vain näkyi tuulilasilla vähän aikaa, pysähdyksen jälkeen todettiin kaikkien olevan elossa ja kunnon munkilla kahden kiven välissä. Konehuone oli täynnä lunta, nostettiin biili takasin tielle, huh on meno kummasti hiljentynyt noista kasikympin lätkän ajoista.
KGBMafia

Viesti Kirjoittaja KGBMafia »

NO JAKAJAN YLITTE AJOIN KU HYPPÄS KAHALLE RATTAALLE JA SIT KAADOIN KAKS LIPPU TANKOO LARPALLA JA AUTOON EI TULLUT MITÄÄN.
maitomiäs

kolari törmäys kosahdus

Viesti Kirjoittaja maitomiäs »

pikkuveikka ajeli läheisellä mettätiellä rallia kaverin kanssa.
pikkuveljellä lada nelisk. malli 1300 ja kaverilla skoda perusmalli loota ja neljä pyörää.. olivat ajelleet jonkin aikaa, kun taas lähettiin. kaveri meni ensin , kului liian kauan aikaa joten veli luuli että kaveri ajoi toista reittiä pidemmälle. veli lähti ladallaan, enkä kerinny ees kameraa ottaan taskusta nenälle kun kosahti. kaveri tuli veljeä vastaan mutkassa joka kääntyi musta katsottuna vasemmalle.140 km/h oli yhteisnopeus. ajoin omalla ladalla äkkiä paikalle skoda huusi kaasu täysillä. lada oli sammunut syylärin lapojen ottaessa kiinni etumaskiin. pikkuveli oli jo ulkona. oli vetänyt ittensä rikkonaisesta etusivuikkunasta.
pikkuveljellä takaraivossa joku reikä, kaverin turpa vuoti verta. ei vyötä. veljellä oli vyö. ei siinä sitte mitään vikaa ollu kummallakaan.. skodasta hajosi varapyörä etukannen alta. ja lämppärin säätimet imeytyivät kojetaulun sisään. ladasta taittui kuskin ovi ja moottori oli ehjä, joten se pantiin raktoriin. Kuva

mitä opimme tästä: KÄYTÄ TURVAVYÖTÄ.
ÄLÄ KOSKAAN AJA VASTAAN KAVERIASI ENNEKUIN OLET VARMA ETTÄ SE EI TULE SIELTÄ.
SKODA EI OLE RALLIAUTO.
AJA RALLIA VAIN HITSATULLA LADALLA, RUOSTETTA EI SAA OLLA.
Vastaa Viestiin