Super-Avto

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Super-Avto

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Super-Avto tehtaalta lähtee kivoja speciaal malleja 110:stä

Kuva

LADA PREMIER
tämä takajalkatilastan kohdalta pidennetty mallihan oli jo kaikille tuttu. Siihen saa moottoriksi: VAZ-2112 1,5i 16v tai VAZ-21128 1,8i 16v, 1,5 varmaan tulee väistymään kun ei sitä enää Lada tehtaallakaan tehdä.
maski, puskurit, konepelti ja kojelauta ovat kuin 110M mallissa.



Kuva

LADA COUPE
onhan näitäkin katseltu aiemmin, moottorina VAZ-21128 1,8i 16v:ssä
maski, puskurit, konepelti ja kojelauta ovat kuin 110M mallissa.

Kuva

LADA 2110M
Perus 110M malliin (VAZ-21103-03) jossa uudet puskurit, maski, kojelauta yms. perusversiosta poiketen 1,5i 16v tilalla VAZ-21128 1,8i 16v


moottori: 21128, 1,796 litraa, sylinterin halkaisija/iskunpituus 82,5/84, teho 120 hv, vääntö 162Nm 3800 r/min,

super-avton lisävarustelistatkin sisältää ihan kaikkea tarpeellista.

tulossa vielä:
LADA 21108 Premier moottorilla VAZ-21124 1,6i 16v
LADA 2111 pidennetty STW moottorilla VAZ-21128 1,8i 16v
LADA 21128 Sport Coupe piristetyllä 1,8i 16v koneella
LADA 2112 HB moottorilla VAZ-21128 1,8i 16v

lisää netissä osoitteessa http://super-avto.ru/
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Olen aina ollut kolmeovisien autojen ystävä. *kuolaa coupe mallia* :lol:
Kummonen se sport coupe sitten on? Muuten sama mut viriaste korkeampi vai on just tarkoitettu tuo kuvassa oleva. Aika hienosti noilla vedetään sprinttia. NAMi :D
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noista sivuista ei ihan vakuuttunut, jossain luki että 1,8 koneessa on 100 hv, teknisissä tiedoissa puhuttiin 120 hv:sta ja sitten jossain kohtaa mainittiin että Sport Coupessa olis 130 hv, eli vähän vaihtelee sivun mukaan.

tuleekohan tollai M-varusteltu koskaan vientimarkkinoille, esim suomeen, tehdasmallinakin kuitenkin on tota korisarjaa käytetty, mutta eihän tänne edes perus-lux varusteltuja malleja ole tuotu.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Nyt kun itse luin niin siin sanottiin tosta 130 heppaisesta moottorista kyllä mutta siinä on sitten vaidettut nokka-akseli, ilmusarja, parannettu huohotus(?) järjestelmä ja isompi läppärunko.

Eli noi muutokset moottorin osaalta on tehty tohon SPORT-pakettiin. Sieltä tulee se 130 heppaa. Normaali 1,8 (21128):ssa 120 hv.

Aika vähän mielestäni tohon luks M(?) varusteluun sisältyy vakion lisäksi, tosin ei ole paha hinta paketille.

Itse en usko, että Suomeen tuoda noita ellei tehdä muutoksia säädäntöön tai vastaavasti päästöihin. Noi täyttää Euro 2 ja nyt Suomessa Euro 4 kait.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

jaa jo euro4?, eikö enää mikään riitä noissa saastenormeissa? Ja tämä perähikiämaa on ensimmäisenä ottamassa kaikki uudet direktiivit lainsäädäntöönsä vaikka autoja edelleen laittomasti yli-ja kaksoisverotetaan. OBD-mittauksenkin Suomi otti ensimmäisenä Saksan kanssa. :evil:
Pitäisi niiden "satuhassien" myös ajatella saastenormeissa vähän Suomen geopoliittistakin asemaa. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
vesanen

Re: Super-Avto

Viesti Kirjoittaja vesanen »

Kuva

LADA 2110M
Perus 110M malliin (VAZ-21103-03) jossa uudet puskurit, maski, kojelauta yms. perusversiosta poiketen 1,5i 16v tilalla VAZ-21128 1,8i 16v


moottori: 21128, 1,796 litraa, sylinterin halkaisija/iskunpituus 82,5/84, teho 120 hv, vääntö 162Nm 3800 r/min,

Oi oi oi toi ois namu tollasen ku sais :D
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Sanonpahan vaan että nuo OBD mittaukset on ihan perseestä. Käytin yhtä mersua katsastuksessa, mittaus näytti että katti ja lampaada tunnistin ovat rikki!! Niin siinä tietokoneen ruudulla luki!!
..kumma juttu kun päästöt oli täysin kohdallaan ja seos kohdallaan kaikilla kierrosalueilla!

Käsky kävi: katti ja tunnistin vaihdettava.

Onneks sain puhuttua järkeä sen insinöörin kaaliin että anto leiman!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Toi coupehan sopis kuin nenä päähän suomi-poikamiehenkin käyttöön. Bemareitahan on joka sällillä, mutta noita ei. Ja tehoakin on ihan riittävästi. NAM! 8)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

larssi21074 kirjoitti:Sanonpahan vaan että nuo OBD mittaukset on ihan perseestä. Käytin yhtä mersua katsastuksessa, mittaus näytti että katti ja lampaada tunnistin ovat rikki!! Niin siinä tietokoneen ruudulla luki!!
..kumma juttu kun päästöt oli täysin kohdallaan ja seos kohdallaan kaikilla kierrosalueilla!

Käsky kävi: katti ja tunnistin vaihdettava.

Onneks sain puhuttua järkeä sen insinöörin kaaliin että anto leiman!
Näistä OBD-mittauksista liikkuu kaikenlaisia juttuja. Onko noi murheet kuinka yleisiä?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

larssi21074 kirjoitti:Sanonpahan vaan että nuo OBD mittaukset on ihan perseestä. Käytin yhtä mersua katsastuksessa, mittaus näytti että katti ja lampaada tunnistin ovat rikki!! Niin siinä tietokoneen ruudulla luki!!
..kumma juttu kun päästöt oli täysin kohdallaan ja seos kohdallaan kaikilla kierrosalueilla!

Käsky kävi: katti ja tunnistin vaihdettava.

Onneks sain puhuttua järkeä sen insinöörin kaaliin että anto leiman!
Ne 'vikailmoitukset' (osatestit) ku tulee ruudulle on semmoset ku voineet tulla kaikenlaisista syistä, esimerkiksi joku ajosykli ajamatta tai näin talvella pitkä kylmäkäynnystys.

AKE:lta on tullut ohje, jonka mukaan jos jokin osatesti on suorittamatta, mutta päästöt on rajoissa sekä 2000rpm --> ja tyhjäkäynnillä niin auto on OK. Samoin jos löytyy joku vika, eli kone ilmoittaa Vikojen lukumärä 1 (esim), niin katsotaan löytyykö vian koodi auton maahantuojan tarjoamalta vikakoodilistalta. Jos löytyy niin tosiaan on jotain vikaa ja jos ei niin kaikki OK.
Tuo tieto on sitten noin kuukauden vanha. En tiedä onko tullut jotain uutta taas vaihteeksi.
Vastaa Viestiin