Kolareita ja muita vaaratilanteita
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tulin kiitettävän kovaa pientä hiekka tietä Datsun 120A Cherryllä kun eräässä vasurissa auto päättikin kääntyä hieman liikaa ja niin sitä mentiin sisäkurvin puoleista ojaa pitkin mukavan kolinan säestämänä. Nousi takaisin tielle samalla vauhdilla ja pysähdyin tutkimaan vaurioita, vasen takatukivarsi oli revennyt irti ja iskari yläpäästään irti eli rengas oli korissa kiinni vain käsijarruvaijerilla. Ajoin kotiin saakka loput 3 km. Jonkin verran lenkkeilijät katsoivat kun rengas pyöri holtittomasti auton alla hienon kolinan säestyksellä.
Talvella tulin muorilasta samaisella kirsikalla, saavuin T-risteykseen, josta piti kääntyä oikealle. Hiljensin ja aloin kääntymään kun ei toisia tullut. Olin jo päässyt isommalle tielle kun loppuun kuluneet bridgestonet menettivät pidon ja auto syöksähti tien ja ojan yli. Lumipilven laskeuduttua pyöräytin tuulilasin puhtaaksi ja peruutin auton ojan takaa pois, oli hanki sen verran kovaa ettei auto jäänyt mahastaan kiinni.
Talvella tulin muorilasta samaisella kirsikalla, saavuin T-risteykseen, josta piti kääntyä oikealle. Hiljensin ja aloin kääntymään kun ei toisia tullut. Olin jo päässyt isommalle tielle kun loppuun kuluneet bridgestonet menettivät pidon ja auto syöksähti tien ja ojan yli. Lumipilven laskeuduttua pyöräytin tuulilasin puhtaaksi ja peruutin auton ojan takaa pois, oli hanki sen verran kovaa ettei auto jäänyt mahastaan kiinni.
Jälleen kirsikalla liikkeellä. Takajarrut olivat lakanneet toimimasta jo aikapäiviä sitten ja edestä vasen jarrusatula kusi nesteet ulos. Tuli ajeltua rauhallisesti kun eivät vauhdin hillitsimet toimineet, poljinta pumppaamalla sai oiken etujarrun vähän hidastamaan vauhtia mutta vain vähän. Ajoin neljänkympin rajoitus alueella kun havaitsin, että tiellä seisoo poliisi joka viittoo pysähtymään. Eikun ykkönen silmään ja virrat pois. Pysähtyi alle 20 cm:n päähän maijan perästä. Pitivät puhallusratsiaa.
Ostin BMW 315:teen keväällä pinnatut kesärenkaat. Syksyllä auto rupesi jyristämään ajettaessa, ajattelin, että kardaanin ristikot ovat varmaan väljät. Sitten kerran kun tulin töistä niin rupesi takaa kuulumaan jumalaton räpätys ja auto rytkytti aivan mielettömästi. Ajoin tiensivuun ja kiersin auton taakse, oikesta takarenkaasta oli pinta revennyt noin 30 cm:n matkalta irti ja osa langoista katkennut, vasemmastakin oli kudokset näkyvissä. Oikean puoleinen rengas hajosi alle 5 km:n kuluttua, ajoin rikkinäisellä renkaalla loput pari kilsaa kotiin. Ilmat pysyivät kummassakin renkaassa mutta pinnat lähtivät irti.
Bemari lakkasi lataamasta joten päätin uusia laturin hiilet ja jännitteensäätimen. Rupesin irrottamaan hiili-säädinpakettia laturin perästä laturin ollessa kiinni autossa. Jossakin vaiheessa avain osui metallisukalla suojattuun bensaletkuun, seurauksena mahtava kipinöinti.
Ostin BMW 315:teen keväällä pinnatut kesärenkaat. Syksyllä auto rupesi jyristämään ajettaessa, ajattelin, että kardaanin ristikot ovat varmaan väljät. Sitten kerran kun tulin töistä niin rupesi takaa kuulumaan jumalaton räpätys ja auto rytkytti aivan mielettömästi. Ajoin tiensivuun ja kiersin auton taakse, oikesta takarenkaasta oli pinta revennyt noin 30 cm:n matkalta irti ja osa langoista katkennut, vasemmastakin oli kudokset näkyvissä. Oikean puoleinen rengas hajosi alle 5 km:n kuluttua, ajoin rikkinäisellä renkaalla loput pari kilsaa kotiin. Ilmat pysyivät kummassakin renkaassa mutta pinnat lähtivät irti.
Bemari lakkasi lataamasta joten päätin uusia laturin hiilet ja jännitteensäätimen. Rupesin irrottamaan hiili-säädinpakettia laturin perästä laturin ollessa kiinni autossa. Jossakin vaiheessa avain osui metallisukalla suojattuun bensaletkuun, seurauksena mahtava kipinöinti.
Olin jokunen vuosi sitten eräässä nimeltä mainitsemattomassa suomen suurimmassa kyläkaupassa. Olin ajanut bemarin parkkiin umpikujan perälle, josta ei päässyt pois kuin peruuttamalla. Kun olin peruuttamassa pois lykkäsi joku molopää hondansa kulkureitilleni. Hivutin bemarin perän lähes kiinni hondan keulaan mutta eihän se tampio ymmärtänyt peruuttaa pois tieltä. Veivasin lasin auki ja viitoin ääliötä peruuttamaan, vastaukseksi heilahti keskari. Heilautin takaisin ja vetäisin pakin pesään, kierroksia koneeseen ja kytkin nopesti ylös. Mukavaa rutinaa vain kuului kun muovit repeilivät hondasta. Lykkäsin hondan pois tieltäni ja ajoin bemun kulkuväylän sivuun. Oli riisipussista tipahnut puskuri, umpiot särki, syyläri puhki ja ties mitä, bemarista toisen takavalon lasihalki ja pieni lommo puskurin yläpuolella. Hondasta nousi melkoisen kiroilun säestämänä lippispäinen nuori kossi, kysyin rauhallisesti, että mikset väistänyt. Rupesi meuhkaamaan, että tulee hondan korjaaminen sinulle kalliiksi. Kysyin rauhallisesti että, mikset väistänyt, kävi hemmo rinnuksiin kiinni, jolloin tinttasin kaveria luuvitosella otsaan. Saman tien kurvasi paikalle vartiointiliikkeen auto, josta nousi pari jämyn näköistä kaveria. Rupesivat kyselemään kaikenlaista, kun eivät saaneet asioihin selvyyttä soittivat poliisille. Minähän se jouduin maksumieheksi vaan eipä tuo paljon kirpaissut kun ei bemarin vakuutuksissa ollut edes bonuksia.
Musta sun ois pitäny väittää kiven kovaa että Hondatyyppi törmäs sun perään.estate kirjoitti:Olin jokunen vuosi sitten eräässä nimeltä mainitsemattomassa suomen suurimmassa kyläkaupassa. Olin ajanut bemarin parkkiin umpikujan perälle, josta ei päässyt pois kuin peruuttamalla. Kun olin peruuttamassa pois lykkäsi joku molopää hondansa kulkureitilleni. Hivutin bemarin perän lähes kiinni hondan keulaan mutta eihän se tampio ymmärtänyt peruuttaa pois tieltä. Veivasin lasin auki ja viitoin ääliötä peruuttamaan, vastaukseksi heilahti keskari. Heilautin takaisin ja vetäisin pakin pesään, kierroksia koneeseen ja kytkin nopesti ylös. Mukavaa rutinaa vain kuului kun muovit repeilivät hondasta. Lykkäsin hondan pois tieltäni ja ajoin bemun kulkuväylän sivuun. Oli riisipussista tipahnut puskuri, umpiot särki, syyläri puhki ja ties mitä, bemarista toisen takavalon lasihalki ja pieni lommo puskurin yläpuolella. Hondasta nousi melkoisen kiroilun säestämänä lippispäinen nuori kossi, kysyin rauhallisesti, että mikset väistänyt. Rupesi meuhkaamaan, että tulee hondan korjaaminen sinulle kalliiksi. Kysyin rauhallisesti että, mikset väistänyt, kävi hemmo rinnuksiin kiinni, jolloin tinttasin kaveria luuvitosella otsaan. Saman tien kurvasi paikalle vartiointiliikkeen auto, josta nousi pari jämyn näköistä kaveria. Rupesivat kyselemään kaikenlaista, kun eivät saaneet asioihin selvyyttä soittivat poliisille. Minähän se jouduin maksumieheksi vaan eipä tuo paljon kirpaissut kun ei bemarin vakuutuksissa ollut edes bonuksia.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kauan sitten armeijassa olessani olin tulossa iltavapaalta kasarmia kohti kun eteeni juoksi oikealta koira,väistin oikealle ja kaadoin matkalla pari aurauskeppiä,ilmeisesti käänsin liian jyrkästi takaisin tielle kun Corolla lähtikin luisuun ja molempien kaistojen yli nokka edellä noin 2metriä korkeaan vastapenkkaan.
Menetin ilmeisesti tajunnan sekunnin murto-osiksi kun muistan seuraavaksi kun auto pysähtyi.
Oli ikävä tunne kun ei tiennyt kuinkapäin Corolla on pyörillään vai katollaan ja ympärillä oli vain pimeyttä........ kuului sihinää,siis jäähdyttäjä sekä valot oli ainakin rikki.
Laiton vasemman käden kattoon ja avasin turvavyön,pyörillään oltiin nokka kohti tietä mutta auto oli romuna,etupyörät siirtyneet taaksepäin ja takanurkkakin oli sisällä.Olin ottanut kimmokkeen vastapenkasta ja pyörähtänyt ilmassa 180 astetta.
Siinä penkanpäällä oli talo johon kävelin sisään kun siihen aikaan ei ollut kännyköitä ja päivystävälle upseerille ajattelin soittaa että miksi myöhästyn etteivät keksi poistumiskieltoa antaa.
Kävelin siis taloon jossa ei kukaan vastannut huhuiluuni ja olohuonekin oli tyhjä mutta valot paloi ja teevee auki,kas tuossahan on ovi raollaan ja kuului hiljaista ääntelyä.......työnsin oven auki ja sanoin iltaa ......siinä talon isäntä pani takaa
vaimoaan niin että tissit heilui ja tokaisi minulle että ovi kiinni!
jäin odottelemaan olohuoneeseen ja aika nopeasti sieltä makkarista tultiin kyselemään että mikä mies............ 
Toinen onnettomuus sattui kun otin kyytiin pari puolituttua ja lupasin heittää heidät kotiin.
Outoa hiekkatietä ajellessa näin jyrkähkön kurvin lähestyvän ja vaihdoin vitoselta neloselle eli vauhtia oli korkeintaan 80 km/h käänsin oikealle ja Pajero lähti sivuluisuun,no ei siinä olisi ollut hätää mutta vieressäni istunut henkilö ei ollut laittanut turvavyötä ja kaatui minun käsille jolloinka en pystynyt suorittamaan vastaohjausta ja Pajeron oikea takapyörä putosi ojaan siitä katolleen ja takaisin pyörille siten että takapyörät oli ojassa ja etupää tiellä.
Onneksi kukaan ei loukannut itseään.
Auto oli kuitenkin ajokuntoinen ja nelivedon turvin päästiin ojasta pois ja ajamalla kotiin.
Pelonsekaisin tuntein herättämään Isää että tuukko kattoon,Pajero o vähä rikki.Ei Isä tykännyt ei.

Menetin ilmeisesti tajunnan sekunnin murto-osiksi kun muistan seuraavaksi kun auto pysähtyi.
Oli ikävä tunne kun ei tiennyt kuinkapäin Corolla on pyörillään vai katollaan ja ympärillä oli vain pimeyttä........ kuului sihinää,siis jäähdyttäjä sekä valot oli ainakin rikki.

Laiton vasemman käden kattoon ja avasin turvavyön,pyörillään oltiin nokka kohti tietä mutta auto oli romuna,etupyörät siirtyneet taaksepäin ja takanurkkakin oli sisällä.Olin ottanut kimmokkeen vastapenkasta ja pyörähtänyt ilmassa 180 astetta.
Siinä penkanpäällä oli talo johon kävelin sisään kun siihen aikaan ei ollut kännyköitä ja päivystävälle upseerille ajattelin soittaa että miksi myöhästyn etteivät keksi poistumiskieltoa antaa.
Kävelin siis taloon jossa ei kukaan vastannut huhuiluuni ja olohuonekin oli tyhjä mutta valot paloi ja teevee auki,kas tuossahan on ovi raollaan ja kuului hiljaista ääntelyä.......työnsin oven auki ja sanoin iltaa ......siinä talon isäntä pani takaa



Toinen onnettomuus sattui kun otin kyytiin pari puolituttua ja lupasin heittää heidät kotiin.
Outoa hiekkatietä ajellessa näin jyrkähkön kurvin lähestyvän ja vaihdoin vitoselta neloselle eli vauhtia oli korkeintaan 80 km/h käänsin oikealle ja Pajero lähti sivuluisuun,no ei siinä olisi ollut hätää mutta vieressäni istunut henkilö ei ollut laittanut turvavyötä ja kaatui minun käsille jolloinka en pystynyt suorittamaan vastaohjausta ja Pajeron oikea takapyörä putosi ojaan siitä katolleen ja takaisin pyörille siten että takapyörät oli ojassa ja etupää tiellä.
Onneksi kukaan ei loukannut itseään.
Auto oli kuitenkin ajokuntoinen ja nelivedon turvin päästiin ojasta pois ja ajamalla kotiin.
Pelonsekaisin tuntein herättämään Isää että tuukko kattoon,Pajero o vähä rikki.Ei Isä tykännyt ei.
Ensimmäinen ja ainakin tällähetkellä ainut (isompi) ajovirhe on kun kerran päätettiin kaverin peltoauto ladalla (1600) lähteä ajamaan rallia mettä tielle klo 12 aikaan... siinä sitä sitten kyydissä oltiin toisen kaverin kanssa, ja parhaimmillaan se hurjapää päästeli jotain 120 lasissa, ja tie oli sitten tosi huono, että tajuatte millasta rallia se tosiaan oli... siinäpä sitten tuli minunki ajo vuoro, ja eipä sillon paljon kokemusta nuin kovista vauheista ja rajuista sivuluisuista ollu.. niimpä se lata yhessä kurvissa n. 70 km/h vauhissa päätti tarjoilla perää, ja silloinhan pitää oikasa, mutta tulipa sitten oikastua vähän liikaakin, ja lata hyppäsi toisinpäin menemään kylkieellä, ja lopulta mentiin melkeen peräeeltä. sitten tuli ulkokurvin penkkavastaan ja kovapenkka kun oli, niin katolleenhan sen piti pyörähtää. se tais luisua joku 15 metriä siinä penkan päällä, kunnes meni kokonaan puolikylelleen penkkaan. paljua siitä en muista, vaan sen, että konepeltiaukes jossain vaiheessa, ja kone sammu, ja sen jälkeen sinkoilin ympäri autoa ja kaikki tavarat autossa (työkalut, tunkit, jotain palkkeja yms.) lenteli päälle, ja vielä kaveriki siitä pelkäävän paikalta (tosiaan
) tipahti lopulta niskaan. jopa vaihekepin nuppi oli irronnu tuossa rytäkässä 
kaveri (autonomistaja) alkaa sitten siinä jotain alussa huutamaan, mutta sitten tajuaa vasta kysyä että miten kävi. eipä siinä kellään sattunu, mut auto otti hieman iskua, onneksi oli aika lytyssä ja huonossa kunnossa jo valmiiksi, että ei ois enempää tarttenu korvata..
etuvalot siitä meni säpäleiksi (toisen puolen parkki vaan pelas) ja pellit lyttyyn, ja ainoastaan toinen takasivulasi oli säpäleinä.
3 tuntia sitä siellä mettässä käännettiin, ja vielä ajettiin suoralla putkella takas kotia
ja tosiaan valoina oli vaan toisenpuolen parkki, ja silti kaveri ajo max 60 km/h ja tottakai piti ottaa luisuja 
ja ainoa maksu kaverille oli, että vähän jollain kakkosnelosella hakattiin peltejä suoremmaks, ja jonku vanhan mopon takarenkaan annoin sille
että ei kovin paljoa....
tuon ladan omistaja ajo sitten seuraavana kesänä VW pololla katolleen 100 vauhista, se poolo pyörähti 3,5 kertaa ympäri, ja jätkä sitten vielä lensi ikkunasta pihalle puolivälissä pyörimistä. onneksi kaverit ajovat tuolla edellämainitulla ladalla perässä, että kotia pääsivät, ja sieltä äkkiä sairaalaan, ja sinnehhän se viikoksi jäi; niskassa murtuma, päässä 10cm syvähaava, rintalastasta oli irronnu palanen tai palasia, ja muutenki ruhjeilla... aika kauan se oli niskatuen kans...
ja vielä samaisella tyypillä kerran (kesällä), kaverin kanssa (se joka oli ladan kyydissä sillon) ja sen serkun kanssa, päätettiin mennä peräkonti päälle istumaan ku toi jätkä oli lähössä kylille ajelemaan. se sitte yrittää pakilla meitä pudottaa, mut me mitään pudottu. sitten se vaan iskee hanikan 2 tiskiin, ja luulee et me jo pudottiin, mut mitä viel, mehän sinniteltiin siinä kyydissä, ku luultiin et se aikoo hidastaa, mutta jätkä heittää vaan 3 pesään ja kurviin vaan täkyllä, minä siinä sitten sekunnin sadasosalla tajuan että nyt se kannattaa hypätä pois, ja siinä kurvin lopulla puolivahingossa sitten tipahan, ja annan itteni pyöriä vaan ojaan asti, enkä yrittänykkään ottaa käsillä mitenkään vastaan. toinen kaveri sitten siinä 15 metrin päässä suoralla tipahtaa, ja ottaa tietty refleksin omasesti käsillä vastaan, ja eiku toinen käsi aivan pois sijoiltaan, ja parista kohtaan poikki. kolmas kaveri sinnittelee vielä johonki 50 metrin päähän, ja tippuu vasta siellä ja onnistuu telomaan kätensä, ja lyömään päänsä kovaa tietä vasten.
äkkiä vaan sisälle hakemaan kaverin isoveli joka sitten lähtee kuskaamaan nuita poikia sairaalaan, minä en etes mukaan lähteny, ku tajusin että ei mulle tapahtunu mitään vakavaa (mitäny perse kipee
)
oli se toinen kaveri kuulemma puhunu aika sekavia, ja unohtanu kaikki ihan hetkessä
kuulemma sairaalassa oli vaan naureskellu ohikmenevälle äij'älle, jolla oli jotku ihme kuteet, ja ku oli kulman taakse se päässy, ni ei enää muistanu mitään 
että semmosta nuitten jätkien kans
ja mulle ei vielä mitään fyysisiä vaurioita oo sattunu...


kaveri (autonomistaja) alkaa sitten siinä jotain alussa huutamaan, mutta sitten tajuaa vasta kysyä että miten kävi. eipä siinä kellään sattunu, mut auto otti hieman iskua, onneksi oli aika lytyssä ja huonossa kunnossa jo valmiiksi, että ei ois enempää tarttenu korvata..
etuvalot siitä meni säpäleiksi (toisen puolen parkki vaan pelas) ja pellit lyttyyn, ja ainoastaan toinen takasivulasi oli säpäleinä.
3 tuntia sitä siellä mettässä käännettiin, ja vielä ajettiin suoralla putkella takas kotia


ja ainoa maksu kaverille oli, että vähän jollain kakkosnelosella hakattiin peltejä suoremmaks, ja jonku vanhan mopon takarenkaan annoin sille

tuon ladan omistaja ajo sitten seuraavana kesänä VW pololla katolleen 100 vauhista, se poolo pyörähti 3,5 kertaa ympäri, ja jätkä sitten vielä lensi ikkunasta pihalle puolivälissä pyörimistä. onneksi kaverit ajovat tuolla edellämainitulla ladalla perässä, että kotia pääsivät, ja sieltä äkkiä sairaalaan, ja sinnehhän se viikoksi jäi; niskassa murtuma, päässä 10cm syvähaava, rintalastasta oli irronnu palanen tai palasia, ja muutenki ruhjeilla... aika kauan se oli niskatuen kans...
ja vielä samaisella tyypillä kerran (kesällä), kaverin kanssa (se joka oli ladan kyydissä sillon) ja sen serkun kanssa, päätettiin mennä peräkonti päälle istumaan ku toi jätkä oli lähössä kylille ajelemaan. se sitte yrittää pakilla meitä pudottaa, mut me mitään pudottu. sitten se vaan iskee hanikan 2 tiskiin, ja luulee et me jo pudottiin, mut mitä viel, mehän sinniteltiin siinä kyydissä, ku luultiin et se aikoo hidastaa, mutta jätkä heittää vaan 3 pesään ja kurviin vaan täkyllä, minä siinä sitten sekunnin sadasosalla tajuan että nyt se kannattaa hypätä pois, ja siinä kurvin lopulla puolivahingossa sitten tipahan, ja annan itteni pyöriä vaan ojaan asti, enkä yrittänykkään ottaa käsillä mitenkään vastaan. toinen kaveri sitten siinä 15 metrin päässä suoralla tipahtaa, ja ottaa tietty refleksin omasesti käsillä vastaan, ja eiku toinen käsi aivan pois sijoiltaan, ja parista kohtaan poikki. kolmas kaveri sinnittelee vielä johonki 50 metrin päähän, ja tippuu vasta siellä ja onnistuu telomaan kätensä, ja lyömään päänsä kovaa tietä vasten.
äkkiä vaan sisälle hakemaan kaverin isoveli joka sitten lähtee kuskaamaan nuita poikia sairaalaan, minä en etes mukaan lähteny, ku tajusin että ei mulle tapahtunu mitään vakavaa (mitäny perse kipee

oli se toinen kaveri kuulemma puhunu aika sekavia, ja unohtanu kaikki ihan hetkessä


että semmosta nuitten jätkien kans

- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kyllä mullakin joskus 14 vuotiaana lähti pelto-Lada käsistä kurvissa ja etukulma edellä puuhun, vauhtia ei ollut hurjasti enää ja voidaankin syyttää rallirattia se teki ohjauksen liian jäykäksi




Itse nukahdin rattiin pari vuotta sitten Tuusulantiellä. Vantaalle päin olin menossa ja heräsin siihen kun apukuskin puoleinen sivupeili tuli sivulasista läpi sisään.
Auto oli ajautunut tieltä oikean puoleiselle pientareelle ja saanut "sivuosuman" puuhun. puu repi ohi mennessään etulokarin ja kuskin oven tohjoksi samalla lähettäen sen peilin maata kiertävälle radalle. Sekä etu että takapuskurista repesi pätkä noin puoleen väliin puskuria asti.
Taisi olla tuuria matkassa kun ei mennyt enempää oikealle, olis varmaan pysähtynyt siihen puuhun. Nyt kuitenkin matka jatkui ja sain havahduttuani ohjattua vauhdista takaisin tielle.
Tuli isän vanhaan sierraan vähän remonttia...
Auto oli ajautunut tieltä oikean puoleiselle pientareelle ja saanut "sivuosuman" puuhun. puu repi ohi mennessään etulokarin ja kuskin oven tohjoksi samalla lähettäen sen peilin maata kiertävälle radalle. Sekä etu että takapuskurista repesi pätkä noin puoleen väliin puskuria asti.
Taisi olla tuuria matkassa kun ei mennyt enempää oikealle, olis varmaan pysähtynyt siihen puuhun. Nyt kuitenkin matka jatkui ja sain havahduttuani ohjattua vauhdista takaisin tielle.
Tuli isän vanhaan sierraan vähän remonttia...
.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Jussillakin on pimeä Ladantuhooja taustansa ja täällä se nyt sitten syyllistää muiden touhuja ja tuhoamisia.Lada-Jussi kirjoitti:kyllä mullakin joskus 14 vuotiaana lähti pelto-Lada käsistä kurvissa ja etukulma edellä puuhun, vauhtia ei ollut hurjasti enää ja voidaankin syyttää rallirattia se teki ohjauksen liian jäykäksi![]()


Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Juu. Täällä Pirkkalassa meinasin jäädä auton alle jalkakäytävällä, kun joku tampio ajoi kerrostalon pihasta siihen reipasta vauhtia. Ajattelin, että kai se pysähtyy, kun kerran on selvästi pihasta tulossa, ja kävelin vaan eteenpäin. Mutta ei. Just ja just sai sen kotteronsa pysähtyyn ja mun piti vielä väistääkkin metrin verran tielle päin.R-J kirjoitti:Joo ei siihen jalankulkijan, lain suomaan oikeuteen, todellakaan kannata liikaa luottaa, nykyliikenteessä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
nyt yritän saarnata ihmisille omien virheiden kautta, etteivät eksyisi väärälle polulleveli alexei kirjoitti:Jussillakin on pimeä Ladantuhooja taustansa ja täällä se nyt sitten syyllistää muiden touhuja ja tuhoamisia.Lada-Jussi kirjoitti:kyllä mullakin joskus 14 vuotiaana lähti pelto-Lada käsistä kurvissa ja etukulma edellä puuhun, vauhtia ei ollut hurjasti enää ja voidaankin syyttää rallirattia se teki ohjauksen liian jäykäksi![]()
Oliko irtosoraa? Sen vuoksi allekirjoittanut kävi tutkimassa valtaojan pohjan kuntoa hurjina vuosinaan.

syy oli ehkä enemmän kokemuksen puutteessa ja tilanne nopeudessa, hiekkainen metsätie oli kyseessä, puut liian lähellä ja ohjaus liian raskas.

Täytyy myöntää että on siinä eroa jos kasvaa maalla tai kaupungissa. Tuntuu että maalla kasvaneet ajelee jatkuvasti kolareita tai kavereista aika jättää ku kännissä vedetään rekkaa päin tms.
Kaupungissa kun kasvaa niin kuolinsyyt on yleensä huumeet -tai sitten itsarit huumeiden takia.
Pari tuttua on kyl jostain kumman syystä pudonnu kännissä keskustan talojen katolta. Molemmat selvis mut luut silppuina ja on nykyään vähän jäykempiä ku nuorempana rautatappien takia.
Kaupungissa kun kasvaa niin kuolinsyyt on yleensä huumeet -tai sitten itsarit huumeiden takia.
Pari tuttua on kyl jostain kumman syystä pudonnu kännissä keskustan talojen katolta. Molemmat selvis mut luut silppuina ja on nykyään vähän jäykempiä ku nuorempana rautatappien takia.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!