Pavlovits kirjoitti:Isäni osti sen Joensuusta rekisteristä poistettuna varaosiksi edellä mainittuun Framoon noin vuonna -64.
Ehdin ajella sillä meidän yksityistien pätkällä melkein koko kesän ennen päreiksi panoa. Tuo Framo oli meidän käyttöautona monet vuodet.
Ossi tuntuu tietävän nämä derkkuautot, niin kerron vielä, että Barkaksessa oli alkuperäiset Riesa-renkaat.
Kyseessä on ollut Barkas V 901,jonka eri versioita valmistettiin vuosien 54-61 välisenä aikana,eli semmoinen Framoa muistuttava "piikkinokka" Barkas.Se oli hieman modernisoitu muunnos Framosta,lamput upotettu lokasuojiin ja vähän muunneltu maski.Moottori oli sama kuin F9:ssä.Minulla ei ollut tietoa,että noita on ollut ambulanssi varusteltuina,kuten Framoja oli.Saattaa olla,että muutos on tehty Suomessa ja Framo-ambulanssin varusteet on siirretty 8-hengen pikkubussiin.V 901 korvattiin tunnetumalla B 1000-mallilla,joita myös tuotiin jonkin verran Suomeen.
Ossi puhuu täyttä asiaa. Näin juuri oli.
Vielä asiaan liittyen: tästä Barkaksesta ja siitä Framosta yhdistettiin paikalliselle kodinkonekaupiaalle nelitahtinen pakettiauto. Siihen tuli moottoriksi 1938-mallisen Opel Olympia Kadettin kansiventtiilikone. Siis sen Opelin, josta piikkinokkamosse kopioitiin
Ei tämäkään niitä tavallisimpia ollut: Fiat 1400 D Lang.
dieselkone, kahdeksalle rekisteröity. Meille tullessaan siitä oli lohko halki. Vedet ja nesteet kyllä pysyiväi omalla puolellaan, mutta ei kesälläkään käynnistynyt ilman Start Pilotia. Meni lopulta paalaukseen http://www.geocities.com/rhaimakainen/G ... .jpgn-[url]
Voiko joku neuvoa, miten tämän URLin voi korvata lyhemmällä ja osuvammalla tekstillä?[/url]
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Pavlovits kirjoitti:eikä tämä linkkikään toiminut. Pitänee opetellavielä
Eli jos haluat kuvan tänne näkyviin niin:
img hakasuluissa, osoite kuvaan ja loppuun /img hakasuluissa.
Jos haluat laittaa lyhyen tekstilinkin kuvaan niin:
alkava hakasulku, url, yhtäsuurikuinmerkki, osoite, lopettava hakasulku, haluttu linkin teksti, /url hakasuluissa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
tässä on ensimmäinen ajamani auto: 1938 Ford V( Panel Truck.
Autossa ei ollut lämmityslaitetta, joten isäni veti pakoputken kiemurtelemaan etujalkatilassa tulipellin takana ja siitä kiertämään tuulilasin ympäri ja takaoven alta ulos. Olin tuolloin seitsemänvuotias, joten en muista tehosta muuta, kuin että kylmää oli vaikka putken alkupää hehkuikin punaisena.
Kokeilen vielä Veli Alexein antamaa toista linkitysohjetta, toivottavasti kuva näkyy tästäkin[/url]
Tässä Panel Truckissa oli muuten sama lättäpää, kuin Odessan mainitsemassa 1938 kuormurissa.Meillä oli samaisesta kuormurista 1940 vuosimallinen, mutta silloin isä ei vielä antanut minun ajaa sillä, vaikka olin silloin jo kahdeksanvuotias.
Tunsin edesmenneen ko. autojen hankkijan ja kuvissa olevia kaikkia tuli ajettua, muutamia katsastukseen ja muutamia ihan vain huvikseen Helsingin keskustassa.
Olivat muuten kertaluokkaa pappaladaakin kovempia ajettavia ; )
Onneksi katsastusmies oli ymmärtävä kun parin tonnin vehkeessä oli jarruja vain nimeksi ja todettiin vain että " ei se näissä niin tarkkaa ole"
Täytyy kyllä todeta että noissa amerikkalaisissa tekniikka on omaa luokkaansa, jokainen on alkuperäinen ainakin sodan lopun nähnyt keskieuroopasta ja toimii huollon jälkeen ilman ongelmia.
UMM 4x4 autoa en nähnyt ja VW Iltis taisi olla 1982 mallia, ja Ural on uusi pyörä. http://www.kolumbus.fi/torpin.tykit/kuvagalleria.htm
Se alkoi lähinnä harrastuksesta. Vanha herra Sven (asekauppias) alkoi vanhoilla päivillä hakemaan sotakamaa euroopasta omaksi huvikseen. Jossain vaiheessa noita autoja oli jo niin paljon että perheen tytär laittoi Inkooseen museon pystyyn. On siinä mielessä erikoinen paikka että ainakin nuo isommat kamat on ostettu ns. omalla rahalla.
Ite ajoin viime kesään parii kertaa -69 Plymouth fury III laulu- limusiinil,
ol ihan mukava peli ajaa ku ol melkosta lail iso auto. Kotkas meripäivil tosin eivät poliisit meist oikee tykänt, häätivät kaupungist
Skoda Felicia 1962 oli myös ihan mukava. siis Octavian avoversio varustettuna rätti- ja kovakatolla, tulakaasareilla ja Octaviasta poiketen lattiavaihdekepillä.