
kytkin poljin
kytkin poljin
kertokaa mitä kokeilen seuraavaksi? nyt pakkasilla kytkin poljin tuntuu erilaiselta melkein joka polkaisulla. joskus irrottaa ihan normaalissa kohtaa ja taas kohta ihan lattiassa. yhtään ei voi tietää missä kohtaa irottaa. aina onneksi on kuitenkin irrottanut ettei liikennevaloissa ole kolahtanut. eilen vaihdoin nesteet ja ilmasin ja kuvittelin et nyt toimii, mut aamulla töihin tullessa oli ihan samanlainen. eikä auttanut spayvaseliinin suihkutus polkimen suunnasta mustan kumin taakse. eihän kenelläkään ole samanlaisia kokemuksia. 

No nyt ollaan samoilla linjoilla, olen kostanut niin tiuhaan että luulempa palautinjousen olevan aikansa elänyt.....pistin meinaan kanssa nesteet kuntoon...
Mitäs sulla on malliavuosimallia??
Kerron kun vähän availen paikkoja.....
Kerro toki kanssa jos eroonpääsit jollain
Nöyrin palvelijanne
LADAKOSTAJA
Mitäs sulla on malliavuosimallia??
Kerron kun vähän availen paikkoja.....
Kerro toki kanssa jos eroonpääsit jollain
Nöyrin palvelijanne
LADAKOSTAJA
Vuosi sitten painin saman ongelman kanssa. Kytkin alkoi välillä ottaa kiinni itsekseen vaikka pedaali oli pohjassa. Ylhäällä käyttö ja uusi polkaisu pohjaan piti taas vähän aikaa auton paikallaan. Ongelma paheni talven tulleessa. Uudet nesteet, ilmaus, säätäminen, mikään ei tuntunut auttavan. Mistään ei nestettäkään vuotanut. Ongelma oli silloin pääsylinterin ohivirtauksessa. Siis pääsyliterin tiivisteet laskivat nesteen painepuolelta pois ja pikkuhiljaa kytkin alkoi ottaa kiinni. Kovin epäilisin että vika on siinä, työsylinterin vuoto kun näkyy jarrunesteen kulumisena.
Oireet näyttäs vähän samantyyppisiltä mitä viime keväänä oli. Pääsylinterissä tosiaan vika. Ei se kai ollut edes kauhean kallis osa motonetissä ja oli kaiken lisäksi helppo vaihtaa.
En tiedä olisiko selvinnyt pelkkien tiivisteiden uusimisella, mutta koko sylinterin vaihto on varmasti paljon helpompi ja varmempi keino.
En tiedä olisiko selvinnyt pelkkien tiivisteiden uusimisella, mutta koko sylinterin vaihto on varmasti paljon helpompi ja varmempi keino.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
testiä
tänä aamuna huomasin että kun hitaasti härnäten painaa poljinta sen saa menemään kevyesti melkein pohjaan ja kytkin ei vieläkään irrota. mut onneksi kun ongelman tietää niin jo heti poljinta painaessaan tunnustelee onko vastusta. kannattaiskohan (vika) korjata heti vai sitten peräänajon jälkeen???
gallup:kuinka kauan te siedätte tämän kaltaisia vikoja(jotka ei estä auton käyttöä vaan tekee siitä mielenkiintoisempaa)
gallup:kuinka kauan te siedätte tämän kaltaisia vikoja(jotka ei estä auton käyttöä vaan tekee siitä mielenkiintoisempaa)

Yleensä niin kauan kunnes rupee itteekin risomaan tarpeeksi tai jos on rahasta kine niin sitten kun saa rahaa -> osan -> intoa tarpeeksi.......
Ite siis harrastan extreme urheilua väljän 1200 koneen kanssa. Eilen tuli ajettua noin 180 km ja loppumatkasta tartti lisätä jo öljyä (täytin lähtiessä


124/2101 practical beauty
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Vastaus galluppiin
Itse ajelin samanlaisella kytkimellä kuukauden, sitten kun se tuli korjattua niin eipä meinannut toimivalla kytkimellä osata ajaa! Itse vaihdoin pääsylinterin, työsylinterin, letkun joka oli pullistunut nakin paksuiseksi, tiivisteen ja palautusjousen, eli kaiken paitsi sen metalliputken.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Tosiaan juu
Tosiaan uskoisin kanssa että vika on joko työ- taikka pääsylinterissä... helpoiten sen Pitäisi huomata siitä, että kun kaveri painaa poljinta niin kytkinnestesäiliöön pitäisi syntyä kuplia, jos sylinterin / sylinterien tiivisteet vuotaa, koska silloinhan neste lähtee kiertämään eikä muodosta tarvittavaa painetta, ja kun neste tulee putkia pitkin takaisin, syntyy kupla. Ruplatuksesta ainakin itse tiesin että oli aika vaihtaa vähän sylinteriä.