Samarassa on kylmäsilta lampun kautta.Ajon aikana lampun kohta katossa on sula.Jos auton seistessä katto on sula ja lamppu ei pala niin johan on ihme homma ?Tuon ikäisissä autoissa jos akku on alkuperäinen niin se voi vedellä viimeisiään.Vikojan voi olla:
-starttimoottori purkaa akun
-vuotovirta likaisen akun kautta
-viallinen laturi
-vuotovirta auton virtapiireistä ym...ym..
Joo pitää laittaa isälle tuosta sähköpostia... lampun se on ottanut pois jo
aikaa sitten mutta lamppu kyllä on palanu... Kiitos vaan kovasti tiedosta!
Akku ei ole alkuperäinen on vartan uusi akku... laturi lataa kuitenkin 13,8 volttia että sen pitäisi kyllä olla jännitteeltään kunnossa, en kuitenkaan osaa sitten sanoa latausvirtaa.
Kattovalon kohta on monessakin, varsinkin vanhemmassa autossa, sulana, koska sen kohdalla on katossa ohuemmasti lämpöeristettä.
Jos akku on alkuperäinen kannattaisi ominaispainomittarilla katsoa joka kennon ominaispaino, hyvinkin mahdollista että akku on vaan tullut tiensä päähän.
töissä olis kyllä tuo vuotovirtamittari ja muut mutta vain vaihtojännitteelle.
Sillä olis kätevä mitata.. työtakin taskussa kyllä ampeerimittari tasajännitteelle sillä pitää yrittää mitata latausvirta... tosin vuotovirta ehkä tasajännitteellä mahdoton koska jännite kulkee miinuksesta plussaan...
Nonnis kirjoitti:Joo. Mä päätin tehdä päävirtakatkaisijan.
Oikein. Sit vaan naruja vetään. Katkasija on arvaten mallia Biltema...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Nonnis kirjoitti:Joo. Mä päätin tehdä päävirtakatkaisijan.
Oikein. Sit vaan naruja vetään. Katkasija on arvaten mallia Biltema...
Noup, katkaisija on mallia vene ja sijaintipaikka Multisilta ja sun pitäs hakea se
Jaaha. Näin sitä pieni ja viaton sivullinen toweri uhrataan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Joo ei se niinkään tuo tyhjääkään akkua, sain tuossa lisäinfoo että se särkee kennoja akusta. 3 akkua jo särkyny ja neljäs kovaa vauhtia menossa... en tiiä sen enempää kun auto on isän... Veikkaisin kuitenkin laturia tähänki oireeseen
Tuommoinen päävirtakatkaisija on tosiaan kätevä vähän joka paikassa... varmaan tilattava biltemalta ja tumpattava lattaraan...
Vaikka ei tuo oma lattara purakaan akkua...
Piti tehdä lattarasta välillä perheauto kun Volvosta hävis toimintasavu lämppärin moottorista... saa mennä korjaamolle en jaksa itse ruveta sitä vaihtamaan...
Oli oikei tuninkia kun laitettiin lastenistuin lattaraan
Kylmä-Mika kirjoitti:Joo ei se niinkään tuo tyhjääkään akkua, sain tuossa lisäinfoo että se särkee kennoja akusta. 3 akkua jo särkyny ja neljäs kovaa vauhtia menossa... en tiiä sen enempää kun auto on isän... Veikkaisin kuitenkin laturia tähänki oireeseen