Tosin eipä kelloa tule juuri vilkuiltua ajon aikana ja ratiossa on sitä varten jos tarvii.
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
Shanti Fiilis
nyt on reilun kuukauden päivät ajeltu satakympillä ja täytyy sanoa että mukavasti käy ja rullaa ja toimii. Ainoa ihmetyksen aiheeni on ollut kello. kello käy silloin kun autossa ei ole virrat päällä, mutta heti kun starttaa niin kello pysähtyy. Ja heti kun auton sammuttaa niin kello lähtee taas käymään. 
Tosin eipä kelloa tule juuri vilkuiltua ajon aikana ja ratiossa on sitä varten jos tarvii.
Tosin eipä kelloa tule juuri vilkuiltua ajon aikana ja ratiossa on sitä varten jos tarvii.
Varauduin huomisen aikaiseen lähtöön ja kävin kaivamassa auton kinoksesta.Varauduin jäätyneisiin lukkoihin,siihen olin varannut hiustenkuivaajan lyhyellä jatkojohdolla.Kuten arvelinkin kuljettajan lukko oli jäässä.Sain sen sulatetuksi.Ovea avatessa katolla olevaa pakkaslunta valahti etupenkin reunukselle.Aamulla lukot ovat varmaan sulat sisälämmittimen ansiosta.Varmaankin joku ajattelee,että käyttäis aseöljyä,lukkospräytä ym....mutta on varmaan käytetty purkkki kaupalla.Kauko-ohjattu lukko olisi varmaan yksi mahdollisuus tai se saattolämmityskaapeli oven välissä.Kuukauden kulutttua on taas kevät niin voi varautua uuteen talveen.Näitten ongelmien kanssa on vain opittava "elämään".
Kyllä laatikkoladassakin lunta penkille tulee vaikka onkin kyljistään aika pysty. Pitäis autossa varmaan olla räystäät että ei tulis.Jaska HKI kirjoitti:Varauduin huomisen aikaiseen lähtöön ja kävin kaivamassa auton kinoksesta.Varauduin jäätyneisiin lukkoihin,siihen olin varannut hiustenkuivaajan lyhyellä jatkojohdolla.Kuten arvelinkin kuljettajan lukko oli jäässä.Sain sen sulatetuksi.Ovea avatessa katolla olevaa pakkaslunta valahti etupenkin reunukselle.Aamulla lukot ovat varmaan sulat sisälämmittimen ansiosta.Varmaankin joku ajattelee,että käyttäis aseöljyä,lukkospräytä ym....mutta on varmaan käytetty purkkki kaupalla.Kauko-ohjattu lukko olisi varmaan yksi mahdollisuus tai se saattolämmityskaapeli oven välissä.Kuukauden kulutttua on taas kevät niin voi varautua uuteen talveen.Näitten ongelmien kanssa on vain opittava "elämään".
Sun pitää tehdä niiden lukkojen kanssa silleen, että rasvaat niitä ihan pikkasen melkeen joka kerta kun käytät autoa. Eli otat vaan tavakses ruiskasta pikkasen aseöljyä tms sinne lukkoon vaikkapa joka toinen päivä. Sitten ei jäädy.
Turtle waxin lukkosula on muuten parempaa kuin crc, mutta ei ihan yhtä hyvää kuin aseöljy. Mutta, se on semmosta mömmöä, että se jättää paksun kerroksen lukon ympärille joka sitten estää lukon ulko-osaa jäätymästä. Sitä joutuu vaan käyttään useammin kuin aseöljyä. Mutta ehkä se ois parempi tohon 110aan?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Nyt lukot taas toimii kun on ollut oikeaa pakkastakin.Tuulilasin pyyhkijän varsia putsatessani tein erään havainnon.Pyyhkijöiden akselitapeilta lähtee sellaiset tangot,johon varsinaisesti pyyhkijän varret on nivelöity.Koska nämä tankojen etäisyys välikaukalon suojamuovista on varsin pieni on mahdollista että loska jäädyttää nämä varret alustaansa kiinni vaikka pyyhkijät ovat irroitettu jäätyneestä lasista voi mekanismit rikkoutua
.Pyyhkijöitä käynnistettäessä jäätyminen rasittaa pyyhkijöiden moottoria ja vipumekanismeja,joita olen kuulut rikkoutuneen satakympeissä joskus.Vanhoissa Ladoissahan nivel on heti akselitapissa,pyyhkijän varressa.Olisiko wanhassa wara parempi 
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
nyt pääsee kartuttamaan kokemuksia 110:stä, kun isäukkokin meni sellaisen ostamaan, koko suku on jo siirtynyt vahvasti noihin etuvetoisiin.
2001 malli HB vaikuttaisi muuten asialliselta mutta ajonesto ja tyhjäkäyntisekoilee. valvontataulukin näyttää mitä tahansa ja sisävalo ei toimi, viittaa ovikatkaisijaan noi viat, mutta ei sieltä kai ensivilkaisulla mitään vikaa löytynyt, eikä korjannut tilannetta mitenkään sen ihmettely.
ostaisko itsekin 110:n nyt kun noita kilometrejä tuppaa kertymään...?
2001 malli HB vaikuttaisi muuten asialliselta mutta ajonesto ja tyhjäkäyntisekoilee. valvontataulukin näyttää mitä tahansa ja sisävalo ei toimi, viittaa ovikatkaisijaan noi viat, mutta ei sieltä kai ensivilkaisulla mitään vikaa löytynyt, eikä korjannut tilannetta mitenkään sen ihmettely.
ostaisko itsekin 110:n nyt kun noita kilometrejä tuppaa kertymään...?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Mikäli 110:ssä on tyhjäkäyntiongelmia niin syynä usein on kaasuläpän asennontunnistin tai 'tyhjäkäyntimoottori'. Ne olisi syytä vaihtaa GM:n tekemiin. Ne alkuperäiset ovat huonoja - varsinkin se kaasuläpän asennontunnistin (potentiometri, joka kuluu pilalle hyvinkin lyhyessä käytössä).
Ensimäisissä Samaroissa (GM-ruisku) oli GM:n laitteet ja meni 200 000 km ilman ongelmia ja varmaan toimii vieläkin jossain päin Venäjää. Osat maksavat maltaita mutta itse sain ne ROI-osasta - olivat saaneet muutaman täydellisen Euro-Samaran koneen, josta ne otettiin.
Ensimäisissä Samaroissa (GM-ruisku) oli GM:n laitteet ja meni 200 000 km ilman ongelmia ja varmaan toimii vieläkin jossain päin Venäjää. Osat maksavat maltaita mutta itse sain ne ROI-osasta - olivat saaneet muutaman täydellisen Euro-Samaran koneen, josta ne otettiin.
Jos autoa vertaa muihin autoihin niin 110 16V on:
-yhtä nopea kuin yli 20 000€:n perheauto
-yhtä edullinen kuin halvin auto
-yhtä tilava kuin 20 000€:n perheauto
-menee lumessa kuin 30 000€:n laatuauto
-kuluttaa polttoainetta kuin pikkuauto
-maavaraa enemmän kuin citymaasturissa
-huollettavuus kuin vanhanmallinen ruiskuauto
-pikkuvikainen kuin 15 vuotta vanha pikkuauto
-viimeistely kuin aidossa itäautossa
-luonnetta kuin aidossa Englantilaisessa urheiluautossa
Tällaista "sekametelisoppaa" ei muista autoista löydy!
-yhtä nopea kuin yli 20 000€:n perheauto
-yhtä edullinen kuin halvin auto
-yhtä tilava kuin 20 000€:n perheauto
-menee lumessa kuin 30 000€:n laatuauto
-kuluttaa polttoainetta kuin pikkuauto
-maavaraa enemmän kuin citymaasturissa
-huollettavuus kuin vanhanmallinen ruiskuauto
-pikkuvikainen kuin 15 vuotta vanha pikkuauto
-viimeistely kuin aidossa itäautossa
-luonnetta kuin aidossa Englantilaisessa urheiluautossa
Tällaista "sekametelisoppaa" ei muista autoista löydy!
Lada on ainutlaatuinen. Hyvässä ja pahassa.Jaska HKI kirjoitti:Jos autoa vertaa muihin autoihin niin 110 16V on:
-yhtä nopea kuin yli 20 000€:n perheauto
-yhtä edullinen kuin halvin auto
-yhtä tilava kuin 20 000€:n perheauto
-menee lumessa kuin 30 000€:n laatuauto
-kuluttaa polttoainetta kuin pikkuauto
-maavaraa enemmän kuin citymaasturissa
-huollettavuus kuin vanhanmallinen ruiskuauto
-pikkuvikainen kuin 15 vuotta vanha pikkuauto
-viimeistely kuin aidossa itäautossa
-luonnetta kuin aidossa Englantilaisessa urheiluautossa
Tällaista "sekametelisoppaa" ei muista autoista löydy!
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Vasemmasta takapyöräkotelosta alkoi liikkeelle lähdettyä kuulua tuttua kahnutusta.Erityisesti se kuului kuopissa ja kaarteissa.Jäätynut lumi hankaa pyöräkaaren takaosassa takarenkaaseen.Syynä on roiskeläpän muodostama kuoppa lokasuojassa johon lumi alkaa kerääntyä.Pyörän liikkuessa sisäänpäin väli menee umpeen ja hankausääni kuuluu.Pitää kokeilla saisiko esimerkiksi silikonilla rasvattua roiskeläppiä,että lumi ei pysyisi niissä.
joo katseltiin tossa veljen kanssa tota samaa hommaa ja todettiin, että se rako on muutenkin aika ahdas pyörän ja roiskeläpän välissä.Jaska HKI kirjoitti:Vasemmasta takapyöräkotelosta alkoi liikkeelle lähdettyä kuulua tuttua kahnutusta.Erityisesti se kuului kuopissa ja kaarteissa.Jäätynut lumi hankaa pyöräkaaren takaosassa takarenkaaseen.Syynä on roiskeläpän muodostama kuoppa lokasuojassa johon lumi alkaa kerääntyä.Pyörän liikkuessa sisäänpäin väli menee umpeen ja hankausääni kuuluu.Pitää kokeilla saisiko esimerkiksi silikonilla rasvattua roiskeläppiä,että lumi ei pysyisi niissä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jep, olen havainnut saman ongelman etenkin näillä 14" vanteilla ja renkailla. Miten on niiden 110:n kanssa, joissa on 13" vanteet? Onko samaa ongelmaa kuin Festivaleissa? Olisi mukavaa tietää, miten kävisi jos talvellakin olisi 15" vanteet 195-50 rengastuksella. Saattaisi olla melko ahdasta, kun on kesälläkin...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
-
juhakki
Keskuslukot toimii nyt, elämäni ensimmäinen merkkiliike korjaus.
Vänkärinpuolen lasinpyyhin ei toimi ( 2 cm nykimistä lasin alareunassa). Kuskin puolella vastaavasti pyyhkijän varsi hakkaa sitä muovia vasten, eli toimii vähän turhankin terhakkaasti.
Eniten kuitenkin hitsit se, kun peruutin ovi auki betonipilariin. Onneksi ovi vain vääntyi hieman alaosasta, päästää tosin ikävän äänen kun ovi aukaistaan ja suljetaan. Jotakin positiivista sentään, ei voi pistää ainakaan ladan syyksi
Vänkärinpuolen lasinpyyhin ei toimi ( 2 cm nykimistä lasin alareunassa). Kuskin puolella vastaavasti pyyhkijän varsi hakkaa sitä muovia vasten, eli toimii vähän turhankin terhakkaasti.
Eniten kuitenkin hitsit se, kun peruutin ovi auki betonipilariin. Onneksi ovi vain vääntyi hieman alaosasta, päästää tosin ikävän äänen kun ovi aukaistaan ja suljetaan. Jotakin positiivista sentään, ei voi pistää ainakaan ladan syyksi
En muista, onko tästä asiasta ollut aikaisemmin puhetta: tuossa eräs tuttuni soitti ja kertoi 110:ssä havaitun sellainen ongelma, että ruiskulle tulevat / lähtevät polttoaineletkut olivat hankautuneet käytännössä poikki
Hän oli lisäksi kokeillut niitä letkuja auton ollessa käynnissä ja sieltä oli alkanut tulla polttoainetta suihkuamalla. Oli kuulemma onnea, ettei ollut 110 syttynyt tuleen vielä.
Tuttuni oli huomannut tämän ongelman pissapojan tehdessä lakon ja mennessään sitä raplaamaan, oli havainnut polttoaineletkujen olevan märät. Tämä 110 on 16V koneella, en tosin tiedä onko sillä merkitystä.
Siispä, tarkista pikaisesti oman 110:si ruiskulle tulevien polttoaineletkujen kunto. Maahantuojalta tai lähimmältä merkkiliikkeeltä on turha kysellä näitä letkuja, sillä uusia ei ole kuulemma koko maassa. Jos alkaa itse väsäilemään uusia putkia, täytyy ottaa huomioon järjestelmässä vallitseva noin 3 kilon paine.
Omastani en ole vielä tarkistanut...
Tuttuni oli huomannut tämän ongelman pissapojan tehdessä lakon ja mennessään sitä raplaamaan, oli havainnut polttoaineletkujen olevan märät. Tämä 110 on 16V koneella, en tosin tiedä onko sillä merkitystä.
Siispä, tarkista pikaisesti oman 110:si ruiskulle tulevien polttoaineletkujen kunto. Maahantuojalta tai lähimmältä merkkiliikkeeltä on turha kysellä näitä letkuja, sillä uusia ei ole kuulemma koko maassa. Jos alkaa itse väsäilemään uusia putkia, täytyy ottaa huomioon järjestelmässä vallitseva noin 3 kilon paine.
Omastani en ole vielä tarkistanut...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Onko tämä ihan yleisempikin ongelma, vaiko sattumanvarainen yksilövika? Kuulostaa vähemmän mielenkiintoiselta.samara88 kirjoitti:En muista, onko tästä asiasta ollut aikaisemmin puhetta: tuossa eräs tuttuni soitti ja kertoi 110:ssä havaitun sellainen ongelma, että ruiskulle tulevat / lähtevät polttoaineletkut olivat hankautuneet käytännössä poikkiHän oli lisäksi kokeillut niitä letkuja auton ollessa käynnissä ja sieltä oli alkanut tulla polttoainetta suihkuamalla. Oli kuulemma onnea, ettei ollut 110 syttynyt tuleen vielä.
Tuttuni oli huomannut tämän ongelman pissapojan tehdessä lakon ja mennessään sitä raplaamaan, oli havainnut polttoaineletkujen olevan märät. Tämä 110 on 16V koneella, en tosin tiedä onko sillä merkitystä.
Siispä, tarkista pikaisesti oman 110:si ruiskulle tulevien polttoaineletkujen kunto. Maahantuojalta tai lähimmältä merkkiliikkeeltä on turha kysellä näitä letkuja, sillä uusia ei ole kuulemma koko maassa. Jos alkaa itse väsäilemään uusia putkia, täytyy ottaa huomioon järjestelmässä vallitseva noin 3 kilon paine.
Omastani en ole vielä tarkistanut...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)