Stefa kirjoitti:Ei tuo turbolla paljoa vaikeampi saada kilpiin, vain teholapun joutuisi hakemaan. Jos vakiokoneelle teet mitään muuta kun poraat, niin teholapun joutuisi jo siitäkin hakemaan jos kaikinpuolin laillisen meinaa.
Tottakai laillinen, mitäs oikeen meinaant?
No kait se jonkun sortin turbo luvat tarvii jos siis turbon laittaa?
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Stefa kirjoitti:Ei tuo turbolla paljoa vaikeampi saada kilpiin, vain teholapun joutuisi hakemaan. Jos vakiokoneelle teet mitään muuta kun poraat, niin teholapun joutuisi jo siitäkin hakemaan jos kaikinpuolin laillisen meinaa.
Tottakai laillinen, mitäs oikeen meinaant?
No kait se jonkun sortin turbo luvat tarvii jos siis turbon laittaa?
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Ei turbo mitään lupia tarvitse, ainoastaan teholappu ja muutoskatsastus. Sama pätee vaparimoottorin virittämiseen, jos tehoa ei pystytä luotettavasti laskemalla todistamaan, niin tehtävä tehonmittaus. Käytännössä ainona laskemalla todistettava viritys ladaan on poraus.
Edit: postaus jotain jurppii, vaikka herjaakin niin tulee silti läpi. Tuli itsekkin laitettua 3 kertaa tämä vastaus ensin.
Hienoa että asiasta virisi kunnon keskustelu. Kun joku kyseli miksei vaihda kerralla matalampia mäntiä kankien sijaan on kysymys puhtaasti siitä että ajatukseni oli ja on edelleen käyttää mahdollisimman paljon alkuperäisiä osia jo kustannusten ja saatavuuden takia. Tuon tiiviste asian tutkailin ja ketjukoneen tiivisteestä saa muokattua sopivan eli sekään ei tuota enää ongelmia. Tämä oli noin nopeasti vilkaistuna, pitää tarkastaa asia vielä pariin kertaan.
Seuraavaksi selvitän venäjältä mahdollisuuden poruuttaa lohko. Ainakin petroskoissa tämä onnistuu ja hintaa tulisi 37 euroa neljältä reiältä. Aika kallista, mutta sitähän elämä on.
37 ekkerii /4 reikää elikkästä lohko. on todella edullinen porautus (ainakin mun mielestä) itte kyselin porausta ja suomes hinnat menee yli satasen/lohko ja jos joudutaan poraileen paljon niin ottavat lisähintaa.
Vähän ot, mutta ittelläni maksoi 0.6mm ylikokoon porautus neljältä reijältä yhteensä 104 euroa, eli näihin suomen hintoihin verrattuna todella edullinen tuo venäjän hinta. Vaikkakin siihen taitaa tulla muitakin kuluja esim. matkat jne.