Ostettiin maanantaina auto Järvenpään Delta-autosta. Pari kertaa oltiin siellä aiemmin käyty katselemassa, ja myyjiä sai kyllä etsiä suurennuslasin kanssa. Semmoinen naismyyjä siellä tosiaan oli, joka vaikutti mukavalta ja asialliselta, mutta ne miehet...
Ensinnäkin meiltä yritettiin huijata kaupanteossa 600 euroa enemmän kuin oli sovittu (onneks huomattiin). Ei myöskään saatu suomenkielistä käsikirjaa kun ne oli "loppu", ja tulee postissa perässä. (Saas nähä tuleeko.) Mutta renkaat on se suurin ongelma:
Maanantaina ei saatu kesärenkaita mukaan, kun ne piti kaivaa jostain varastosta, kysyivät jos voidaan tulla hakemaan myöhemmin, ja mun mies sopi että torstaina. Torstaina mies sitten kävi siellä, ja sanoivat, että renkaat ei ole vielä valmiit, pitää laittaa ne vanteille, huomenna vois hakea. No mä menin tänään niitä hakemaan (kuumeessa vieläpä). Se tänään töissä ollut mies ei tiennyt koko jutusta mitään, mutta soitti sille "meidän" myyjälle (Huusari), joka sanoi, ettei niitä renkaita nyt ole, hän soittaa meille kun on.

Vähän taisin "kommentoidakin" tota touhua, mutta onhan toi nyt kumma. Miten niitä renkaita ei nyt "ole", kun torstaina ne oli vaan vanteita vailla? Eiks uudet autot yleensä tule kesärenkaat alla liikkeeseen, eli miks hitossa ne on ylipäätään ottaneet ne pois vanteilta? Ja miksei se Huusari voinut torstaina sanoa, että soittaa, vaan ajelutti mua turhaan? Alan jo epäillä, että ne yrittää laistaa koko jutusta, eli katsoa josko me luovuttais koko jutusta jos ne vetkuttelee tarpeeksi. No kahtellaan, kahtellaan, mutta jos ei niitä renkaita kohta ala tulla, otan kyllä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Onko muuten totta, ettei uutta autoa saisi edes myydä ilman suomenkielistä käsikirjaa?
En taatusti suosittele kenellekään Järvenpään Delta-autoa. Kaiken edellämainitun lisäksi tänpäiväinen myyjä ei pahoitellut asiaa mitenkään eikä edes sanonut näkemiin (pikkujuttu, mutta kumminkin). Uuteen autoon ollaan kumminkin tyytyväisiä, että edes jotain hyvää tässä.