
Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada on maastokelpoinen ja sitä saa/voi/täytyy, ihan oikeesti, ajaa.Misha kirjoitti:Aijaa, se kuitenkin vaikutti jotenkin?Jeltsin kirjoitti:Vaihdoin ladaan uudet KYB:n kaasuiskarit,surkeat ajo-ominaisuudet paranivat ja muuttuivat ainoastaan huonoiksi
Ladanhan ajo-ominaisuudet eivät ole surkeat, vaan maastokelpoiset. Erinomaiset huonoilla teillä, mutta siitä joutuu sitten maksamaan hyvillä teillä ajaessa.

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Minäkään en aiemmin luottanut kitkarenkaisiin pätkääkään, mutta tänä talvena ajelin kitkarenkaisella mesellä, ja hyvin se tuntui tiellä pysyvän. No, silti luotan enemmän nastoihin, ne ois kuorma-autossakin etuakselilla kova sana, jos vaikka ei sitten puskis niin perkeleesti. 

Reippaina käymme rekkain alle 

Tänään oli kylmä, n. -15 astetta. Auto lähti käyntiin, mutta starttimoottori pyöri tosi hitaasti. Mutta kyllä se sit aika nopeeta lähti. Ikkunat oli sisältä olleet ihan huurussa kun viimeksi käytin, nyt olivat jäätyneet umpeen. En viittinyt skrabata niinpä odottelin parkkipaikalla aukeemista.
Ajoin ensin lyhyen matkan postiin eikä auto ehtiny lämpeneen kunnolla. Ihan hyvin kulki, mutta auto haisi ulkopuolelta pahalta, jotenkin palaneelle tai ikäänkuin muovi tms ois kärtsänny kun noisin postissa autosta. Sitten kun ajoin auton lämpimäksi se toimi moitteetta eikä haissu.
Lada haisee.
Ajoin ensin lyhyen matkan postiin eikä auto ehtiny lämpeneen kunnolla. Ihan hyvin kulki, mutta auto haisi ulkopuolelta pahalta, jotenkin palaneelle tai ikäänkuin muovi tms ois kärtsänny kun noisin postissa autosta. Sitten kun ajoin auton lämpimäksi se toimi moitteetta eikä haissu.
Lada haisee.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vanhat nollakasit oli ylivetorenkaita, niitä näki vielä pitkään, liikenteestä poistumisen jälkeen, jääratakuskeilla.lada 1200s kirjoitti:Nykynastat on vaan niin pieniä että niiden pureutumiskyky
ei ole hirveen hyvä jos jään päällä on jotain. Jotkut vanhat
hakkapeliitat vois olla hyvät, taitaa vaan olla pahasti kovettuneita kaikki.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Päätin sitten ottaa itteäni niskasta kiinni ja asensin oikeen roppa kaupalla mittareita autooni. Lidlistä ostin hienon ja laadukkaan ulko/sisä lämpömittarin pakkasvaroittimella jonka laitoin kojelaudalle sen keskiritilän viereen. Samalla laitoin ritilän päälle melkein vuosi sitten ostamani kierroslukumittarin ja kytkin piuhatkin siihen.
No kierroslukumittarin asentaminen meni hiukan mönkään kun puolassa ei ollutkaan + ja - merkkejä vaan jotkut kummat kirjaimet.
Piuhojen veto vaati hiukan kojelaudan purkamista. Lämmityksen säädön edessä olevan muovisen systeemin jouduin irrottamaan. Mittarin sähköt kytkin tupakansytyttimeen (johon on muuten jo kytetty sterkatkin :p) ja mittarin valon kytkin tietysti tupakansytyttimen valoon.
Toimiva ratkaisu.
Mittaria en ehtiny mitata sen enempää, kun ajoin kovin lyhyen matkan tallilta kotiin, no näytti se eri lämpöä kuin auton sisällä. Anturin laitoin oikean puolen sisälokasuojan sisäpuolelle. Eiköhän sen siellä pitäisi olla tarpeeksi lähellä tietä mutta silti suojassa lumelta ja ties miltä.
Seuraava parannus onkin CD soittimen ostaminen. Hong Kongissa oli myytävänä 70 euron vehje mutta siinä ei ollu RDS radioo vaikka hertsit oli ilmaistu digitaalinäytöllä.
No, odotan että Claes Ohlson aukeaa ja haen sieltä satasen cd soittimen RDSsällä.
Eiköhän sitten jo popita kun on kajareitakin 6kpl, pullonkaulana on tosiaan ollut vesilinnulla viskattavissa oleva shaitti kasettimankka jonka kasettipesäkin on rikki
No kierroslukumittarin asentaminen meni hiukan mönkään kun puolassa ei ollutkaan + ja - merkkejä vaan jotkut kummat kirjaimet.
Piuhojen veto vaati hiukan kojelaudan purkamista. Lämmityksen säädön edessä olevan muovisen systeemin jouduin irrottamaan. Mittarin sähköt kytkin tupakansytyttimeen (johon on muuten jo kytetty sterkatkin :p) ja mittarin valon kytkin tietysti tupakansytyttimen valoon.
Toimiva ratkaisu.
Mittaria en ehtiny mitata sen enempää, kun ajoin kovin lyhyen matkan tallilta kotiin, no näytti se eri lämpöä kuin auton sisällä. Anturin laitoin oikean puolen sisälokasuojan sisäpuolelle. Eiköhän sen siellä pitäisi olla tarpeeksi lähellä tietä mutta silti suojassa lumelta ja ties miltä.
Seuraava parannus onkin CD soittimen ostaminen. Hong Kongissa oli myytävänä 70 euron vehje mutta siinä ei ollu RDS radioo vaikka hertsit oli ilmaistu digitaalinäytöllä.
No, odotan että Claes Ohlson aukeaa ja haen sieltä satasen cd soittimen RDSsällä.
Eiköhän sitten jo popita kun on kajareitakin 6kpl, pullonkaulana on tosiaan ollut vesilinnulla viskattavissa oleva shaitti kasettimankka jonka kasettipesäkin on rikki

Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kävin tänään Deltalla säädättämässä pakokaasut kuntoon. Pientä vexlaamista se vaati ja aika tiukalle veti. o2:sta ei meinannu millään saada alas, veikkasi pakoputkivuotoa. Myös katalysaattori on ilmeisesti saanut jostain shokin eikä pelitä ihan täydellisesti, mutta kyllä se pienellä säädöllä sitten meni tarpeeksi lähelle.
Toivottavasti eivät katastuksessa ala urputtamaan raja-arvoista.
Maksoi muuten aika mukavasti tuo säätö, 60€ kun 40€ oli säätö ja 20€:n edestä se pisti kumiletkuja sinne jotka olivat katkenneet. Aika kalliita kumiletkuja, mutta mitäs siinä vaiheessa enään mitään sanomaan.
Huomasin muuten ajelleeni muutaman kuukauden katsastamattomalla autolla. Pistin mainoskiellon kun alko hitsit jatkuvat Tuulilasi ym paskamainokset joten sitten ei tullu myöskään katsastusmuistutusta.
Täytynee huomenna käydä se sitten hoitamassa.
Onnistuin sitten kiekkalukumittaria asentaessani katkasemaan radiolta virran.
Eikä Deltassakaan osanneet sanoa kumpi on + ja kumpi -
Toivottavasti eivät katastuksessa ala urputtamaan raja-arvoista.
Maksoi muuten aika mukavasti tuo säätö, 60€ kun 40€ oli säätö ja 20€:n edestä se pisti kumiletkuja sinne jotka olivat katkenneet. Aika kalliita kumiletkuja, mutta mitäs siinä vaiheessa enään mitään sanomaan.
Huomasin muuten ajelleeni muutaman kuukauden katsastamattomalla autolla. Pistin mainoskiellon kun alko hitsit jatkuvat Tuulilasi ym paskamainokset joten sitten ei tullu myöskään katsastusmuistutusta.
Täytynee huomenna käydä se sitten hoitamassa.
Onnistuin sitten kiekkalukumittaria asentaessani katkasemaan radiolta virran.
Eikä Deltassakaan osanneet sanoa kumpi on + ja kumpi -
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Minä olen useimmiten tehnyt läpiviennin samaa kumilätkään, jossa on valojen korkeussäädön vaijereiden läpivienti. Etenkin sisätilan lämmittimen haaroitussarjalle siinä on tarpeeksi iso pehmeä paikka.Misha kirjoitti: Piuhojen veto vaati hiukan kojelaudan purkamista. Lämmityksen säädön edessä olevan muovisen systeemin jouduin irrottamaan. Mittarin sähköt kytkin tupakansytyttimeen (johon on muuten jo kytetty sterkatkin :p) ja mittarin valon kytkin tietysti tupakansytyttimen valoon.
Sytkäri on kyllä hyvä kytkentäkohta. Sulakerasiasta löytyy myös pari vapaata paikkaa ohjaamon puolelta. Kun ostin viimeisen takavetoni, ostin siihen samalla Konelasta radion valmiiksi asennettuna. Olivat näemmä tyytynyt tekemään liitokset rosvolla. Sehän on tietysti kaikkein nopeinta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Tänään vaihdoin apusimpukan. Tavallisen tilalle laitoin hienon laakeroidun. Ero näiden kahdella oli aika selkeä. Tavallinen kääntyy silleen nihkeesti, aika jäykkä vehje on. Laakeroitu pyörii reiässään kuin tyhjää.
Ohjaus oli kyllä muuttunut, mutta vaikea sanoa kuinka paljon koska oli liukasta kun ajoin tallilta.
Nyt on kyllä paikat ihan rikki kun tuo vääntäminen oli aika moista helvettiä. Raidetangon (vai mikä se keskellä oleva pitkä tanko sitten onkaan) ruuvi oli paskana ja kiroilin sitä ensin auki ja sitten kiinni varmaan suurimman osan ajasta.
Ja sitten tietysti huomasin että siinähän on kumi rikki ja rasvaa valuu ulos, joskin oli sitä siellä kumin sisällä vielä aika paljon. No pitänee (tällä kertaa vaihdattaa) siihen uus jossain vaiheessa pian. Mutta tarvin autoa taas huomenna enkä voinu jättää hommaa maanantaihin.
Tässä muuten kysymys, kun niitä pallonivelten muttereita kiristää, niin kuinka kireelle ne pitää laittaa? Niissähän on ne lukkoprikat jotka pitää paikallaan, mutta pitääkö siis olla helvetin kireet vaiko vaan mahdollisimman pohjaan saakka laitetut?
Homma kesti aika monta tuntia. No, onneksi on nyt korjattu. Huh.
Ohjaus oli kyllä muuttunut, mutta vaikea sanoa kuinka paljon koska oli liukasta kun ajoin tallilta.
Nyt on kyllä paikat ihan rikki kun tuo vääntäminen oli aika moista helvettiä. Raidetangon (vai mikä se keskellä oleva pitkä tanko sitten onkaan) ruuvi oli paskana ja kiroilin sitä ensin auki ja sitten kiinni varmaan suurimman osan ajasta.
Ja sitten tietysti huomasin että siinähän on kumi rikki ja rasvaa valuu ulos, joskin oli sitä siellä kumin sisällä vielä aika paljon. No pitänee (tällä kertaa vaihdattaa) siihen uus jossain vaiheessa pian. Mutta tarvin autoa taas huomenna enkä voinu jättää hommaa maanantaihin.
Tässä muuten kysymys, kun niitä pallonivelten muttereita kiristää, niin kuinka kireelle ne pitää laittaa? Niissähän on ne lukkoprikat jotka pitää paikallaan, mutta pitääkö siis olla helvetin kireet vaiko vaan mahdollisimman pohjaan saakka laitetut?
Homma kesti aika monta tuntia. No, onneksi on nyt korjattu. Huh.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vaihdoin loputkin alipaineletkut uusiin. Säädön ja ko vaihdon jälkeen auto toimi varmaan about niin hyvin kuin on toimiakseen.
Pirulauta kun en tajunnut mitata matkaa Turusta Kangasalalle, mutta oli siinä enemmän kuin jos vaan Tampereelle Turusta ajaa.
Hyvin toi latuska pelitti. Moottoritiellä ei jostain syystä edes hirvittänyt kun ajoin 120 ja enemmänkin lasissa. Hyvin se kiihtyy korkeammissakin vauhdeissa ja mukavasti pysyy liikenteen mukana.
Silti, suhteellisen kova meteli väsyttää kohtuuttomasti ja olikin perillä jotenkin puhki olo.
Laakeroitu apusimpukka ei paranna ohjausta korkeilla nopeuksilla ihan niin paljoa kuin hitailla.
Oli muuten ihan hauska ajaa letkassa.
Pirulauta kun en tajunnut mitata matkaa Turusta Kangasalalle, mutta oli siinä enemmän kuin jos vaan Tampereelle Turusta ajaa.
Hyvin toi latuska pelitti. Moottoritiellä ei jostain syystä edes hirvittänyt kun ajoin 120 ja enemmänkin lasissa. Hyvin se kiihtyy korkeammissakin vauhdeissa ja mukavasti pysyy liikenteen mukana.
Silti, suhteellisen kova meteli väsyttää kohtuuttomasti ja olikin perillä jotenkin puhki olo.
Laakeroitu apusimpukka ei paranna ohjausta korkeilla nopeuksilla ihan niin paljoa kuin hitailla.
Oli muuten ihan hauska ajaa letkassa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!