Kaverilla oli Tane, ja suurin ongelma siinä oli, et peräöljyt valu ulos, vaikka vaihto tiivisteet tai kokeili mitä poppaskonsteja. Siinä mielassä vaan, et ainaki teoriassa sama vois tapahtua Larssissakin, mutten ole ainakaa viimesen vuoden aikana nähny tai kuullu kenenkään moista valittavan?
Toine propleemi isommissa tuuppareissa kuulemme on puskeminen moottorijarrutuksessa. Ainoo kerta, ku tuupari Larssissa havaitsin ks. ominaisuuden, oli, kun talvella ajoimme muuttokuormaa kombilla ja peräkärryllä. HURJA tunne, kun piti alamäessä painaa kaasua, että sai "yhdistelmän" pysymään ruodussa, tai siis yleensäkään nokka menosuuntaan päin.
Ilman peräkärryä en ole moista ominaisuutta havainnut, mut en kyl oo mitää sementtikuormia kuletellukkaa.
Taunus
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Taunus
Mulla oli 15 vuotta sitten nätinvärinen Taunus. Sillä oli tosin ajettu noin 200 000 km kun ostin sen. Niin huonoa autoa ei ole mulla ole ollut. Aina siinä oli jotain vikaa. Parasta autossa oli ainakin hyvät penkit sekä mukavan matala käyntiääni.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Taunus
Siis mistä se sitä öljyä vuotaa? Stefasta? Vai mistä? Sahajauhoa voi laittaa sekaan. En tiedä tukkiiko kuinka mutta kuulemma ainakin hiljenee jos monkuu. (En ota mitään vastuuta moisesta) Tämä on siis isoilta pojilta kuultua.Ladakeho kirjoitti:Kaverilla oli Tane, ja suurin ongelma siinä oli, et peräöljyt valu ulos, vaikka vaihto tiivisteet tai kokeili mitä poppaskonsteja. Siinä mielassä vaan, et ainaki teoriassa sama vois tapahtua Larssissakin, mutten ole ainakaa viimesen vuoden aikana nähny tai kuullu kenenkään moista valittavan?
Tämäkin voi auttaa
Mulla Lada vuotaa perästä öljyä sieltä taka-akselin ja välityksen välistä. Hermo siihen alkaa mennä. Millä ihmeellä sen saisi tukkoon?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Re: Taunus
No siis tämä on jo vähän vanha juttu, piti alkaa oikeen funtsia, miten kaikki meni. Muistaakseni vuotokohta oli taka-akselin ja renkaan liittymässä, jos ei peräti osa öljystä valunut jarrurumpuihinkin. Mutta pihalle kuitenkin tuli, eikä parantunut stefojen vaihdolla yms.veli alexei kirjoitti:
Siis mistä se sitä öljyä vuotaa? Stefasta? Vai mistä? Sahajauhoa voi laittaa sekaan. En tiedä tukkiiko kuinka mutta kuulemma ainakin hiljenee jos monkuu. (En ota mitään vastuuta moisesta) Tämä on siis isoilta pojilta kuultua.Mulla Lada vuotaa perästä öljyä sieltä taka-akselin ja välityksen välistä. Hermo siihen alkaa mennä. Millä ihmeellä sen saisi tukkoon?
Tota Ford-repair-kittiä kaveri ei ehtiny kokeileen, kun laitto autonsa kierrätykseen ja hankki uuden. Mut kyllä toi ehdottamasi korjaussarja tietenkin olisi ratkaissut ongelman ja pysyvästi

Toveri Stefa jo tuossa ehdottelikin sulle huohotinreiän putsaamista. Ootko sen jo tsekannu?
Tuli ajettua Tanella useita vuosia.Seuraavassa kokemuksia.
-auto on lämmin.Se voitti kerran jopa Saab 99:in TM:n lämmityslaitevertailussa.
-Taunus on hyvä ajettava jos alusta on kunnossa.Vanhat Tanet olivat vähän sellaisia veteliä lullia kun olisi tarvinnut vaihtaa kaikki apurungon ja etupään puzzlat ja nivelet.Löysät takapään holkit aiheuttivat "liukas peilijää ilmiön" takapäässä ja taka-akseli ohjaili urissa.
-muotoilu oli sellaista köyhän miehen jenkki-tyyliä.
-bensaa paloi kohtuullisesti suuren korin ja pienen tehon (1,6l-73hv)takia.
-vaihdekepin käsiinjääminen on Taunus-klassikko
.
-Huollettavuus oli klassisten pappa-Ladojen luokkaa,elllei parempi.
-ajoasento oli varsin hyvä myös suuremmallekkin henkilölle.
-Fordin koneitten tapaan öljyä tihkui vähän joka tiivisteestä moottorissa ja varsinkin venttiilin ohjurit olivat kulutustavaraa kuten Sierroissa.
-yhden talven ajoin jopa kitkarenkailla,mikä täällä etelässä oli joskus hiuksia nostattava kokemus.
-joskus otti hattuun kun saksalaisissa poliisisarjoissa roistot oli pantu ajamaan Fiiateilla ja Taunuksilla,joilla itekkin olen paljon ajanut.Etsivät itse tietenkin ajoivat Bemuilla ja Mersuilla
.
-auto on lämmin.Se voitti kerran jopa Saab 99:in TM:n lämmityslaitevertailussa.
-Taunus on hyvä ajettava jos alusta on kunnossa.Vanhat Tanet olivat vähän sellaisia veteliä lullia kun olisi tarvinnut vaihtaa kaikki apurungon ja etupään puzzlat ja nivelet.Löysät takapään holkit aiheuttivat "liukas peilijää ilmiön" takapäässä ja taka-akseli ohjaili urissa.
-muotoilu oli sellaista köyhän miehen jenkki-tyyliä.
-bensaa paloi kohtuullisesti suuren korin ja pienen tehon (1,6l-73hv)takia.
-vaihdekepin käsiinjääminen on Taunus-klassikko

-Huollettavuus oli klassisten pappa-Ladojen luokkaa,elllei parempi.
-ajoasento oli varsin hyvä myös suuremmallekkin henkilölle.
-Fordin koneitten tapaan öljyä tihkui vähän joka tiivisteestä moottorissa ja varsinkin venttiilin ohjurit olivat kulutustavaraa kuten Sierroissa.
-yhden talven ajoin jopa kitkarenkailla,mikä täällä etelässä oli joskus hiuksia nostattava kokemus.
-joskus otti hattuun kun saksalaisissa poliisisarjoissa roistot oli pantu ajamaan Fiiateilla ja Taunuksilla,joilla itekkin olen paljon ajanut.Etsivät itse tietenkin ajoivat Bemuilla ja Mersuilla

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kyllä sen pitäs avautua. Siis sen "venttiilin". Jos sitä tarkoitit?Stefa kirjoitti:Onhan huohotukset kunnossa? Jos lämpö vaihtelee suljetussa tilassa niin ei siellä mikään öljy pysy.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.