Moottorin ominaissoundi
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Moottorin ominaissoundi
Osaakos joku sanoa, että mistä johtuu se Ladan koneen terävä pärinä jossakin 2500rpm? Omassakin kun ei ole vakionokka, eikä vakiokansi, eikä vakio kaasari, eikä vakioputki. Ainoastaan pakosarja on vakio. Kaikesta huolimatta se metallinen pärisevä rallattava soundi kuuluu siellä jossakin 2000-3000 rpm.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Koskaan ole huomannutkaan mitään koneen terävä pärinä. Joskus ku oli kattisammy niin katti oli rikki ja ne palat resonoi pönkössä just 2500rpm nurkilla, mut se on asia erikseen, tuskin sul mitään katteja ole.
Jos kaikki muu on vaidettu niin jäljelle jää alakerta. Kait siin männän poski (epä)sopivasti nojaa lohkon seinämään tai jotain. Jossain on näit kaavoja mut en jaksa ettiä tähän aikaan illasta.
Jos kaikki muu on vaidettu niin jäljelle jää alakerta. Kait siin männän poski (epä)sopivasti nojaa lohkon seinämään tai jotain. Jossain on näit kaavoja mut en jaksa ettiä tähän aikaan illasta.
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
mulla oli aikasemmin tuon 1500 kolmepönttösessä putkessa yhden pöntön sisukset irti, just piti noilla taajuksilla hirmu räminää... vaihdoin uuden ykspönttösen väliputken ja sillä lähti räminät. ite kone kyllä pitää mekaanista saundia vaikka ketju on kiritty ja venat säädössä... ja niinhän sen pitääkin...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Lada 110 1,5 twin cam
-1000r/min-koneen käyntiä tuskin kuulee.Sen näkee kierroslukumittarista.
-2000r/min-sama kuin edellä,meno aika hengetöntä
-3000r/min-huomattavaa piristymistä.Katalysaattorin suojapellin pärähdykset antavat lisä-äänen kiihdytyksissä
-4000r/min-tehopiikki-vitosella mennään varmaan ainakin 130km/h.
-5000r/min-harvoin käytetty kiihdytyksissä
-6000r/min suurin sallittu,harvoin tarvittu
-1000r/min-koneen käyntiä tuskin kuulee.Sen näkee kierroslukumittarista.
-2000r/min-sama kuin edellä,meno aika hengetöntä
-3000r/min-huomattavaa piristymistä.Katalysaattorin suojapellin pärähdykset antavat lisä-äänen kiihdytyksissä
-4000r/min-tehopiikki-vitosella mennään varmaan ainakin 130km/h.
-5000r/min-harvoin käytetty kiihdytyksissä
-6000r/min suurin sallittu,harvoin tarvittu