Mirafiorin tekniikka Ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
weird0

Viesti Kirjoittaja weird0 »

veli alexei kirjoitti:Niin onko sitä tietoa? Merkintöinä oli 132 CB. Mitä tuosta nyt selviää?
Tuolla on listattuan noita tc-koneita. Tuota 132 CB:tä ei tainnut listalla olla, mutta voisko se olla joku noista 132 C3:sista? Nuo tosin taitaa olla 2 litrasia koneita jos listaa oikein luin.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo 132CB on varmaan juuri niitä valunumeroita. Etsippä se numero siitä suodatinjalan läheltä ja yritä uudelleen. Hieman hankala paikka mutta löytyy kyllä.

Ohjeena http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=6023
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Stefa kirjoitti:Tuo 132CB on varmaan juuri niitä valunumeroita. Etsippä se numero siitä suodatinjalan läheltä ja yritä uudelleen. Hieman hankala paikka mutta löytyy kyllä.

Ohjeena http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=6023
No näin pelkäsinkin. Helppo se olisi katsoa, kun itse katsoisi mutta kun tässä ollaan tulkin tulkkina. Eli en ole koko konetta edes nähnyt. :? Mutta tuossa linkin jutussahan on arviltu että se 132CB on tuo 1585 pysty tc... On tää nii vaikeeta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
zenoloP

Viesti Kirjoittaja zenoloP »

Nuo ulkoiset tuntomerkit ovat vastaavat kuin Polonezin koneessa, ja 1.6:n Polonez-moottorin tyyppikirjaimet ovat juuri CB.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

zenoloP kirjoitti:Nuo ulkoiset tuntomerkit ovat vastaavat kuin Polonezin koneessa, ja 1.6:n Polonez-moottorin tyyppikirjaimet ovat juuri CB.
Jaiks. Mistähän sitä nyt saa sit varmuuden että mikä se on.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jos ei muu kiinnosta kun tilavuus niin mittaa iskun tulpanreiästä mauserilla.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Stefa kirjoitti:Jos ei muu kiinnosta kun tilavuus niin mittaa iskun tulpanreiästä mauserilla.
Kyllä siis muukin kiinnosta. Kone on edelleen tuolla muualla. Eli ei mulla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Voisi veikata yli 90% mahdollisuudella että tuo perus 84mm porauksella oleva 1600 pystykone (eli 1585cc9. Iskun mittaus toisi vielä varmuuden. Kannen numero myös helppo katsoa, on siinä kannessa olevan letkulähdön olikohan tulipellin puolella (ei muista nyt).
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Joo no tää nyt on tällästä kun tosiaan ei itse pääse tutkimaan vaan on tässä ns. välikätenä. Laitoin tuon kuvan tuosta numeron paikasta meneen, mutta ei ole sen jälkeen asiasta ollut keskustelua tässä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Itselläni on nyt intin jälkeen projektina laittaa Lancia prisman 1.6tc vinokone Ladaan, joten olisin erittäin kiinnostunut kaikesta aiheeseen liittyvästä informaatiosta, mikäli jollakulla sattuu olemaan kokemuksia vastaavasta projektista (ja etenkin tuosta vinokoneen tapauksesta).
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Täältä hakua aiheesta ja myös http://fiatforum.ath.cx kannattaa haeskella. Pitäisi löytyä kaikki tarpeellinen.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Hellraiser
Viestit: 381
Liittynyt: 12.11.2004 7:13
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellraiser »

[quote="Stefa"]Tuohon raiskausasiaan en kommentoi...

Kone putoaa ihan siististi, 5-v laatikko vaatii jo kardaanitunnelin avarruksen eli silppuamiseksi menee.

Niin tuosta onkin vielä kysyttävää, mitä sille pitää tehdä?
ladan lootalle siis kun vaihtaa tohon tc koneeseen ladan lootan...
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

TC:ssä on kaksi pulttia jotka törmäävät kytkinkoppaan -> rällällä kytkinkopan yläreunaan koloa. Toisekseen kampiakselin pää kannattaa kattoa että on tukilaakeri kytkinakselille. Jossain tapauksissa kai täytynyt kytkinakselia lyhentää kun kampiakselissa ollut "kolo" liian matala. Tuo jälkimmäinen käsittääkseni vain joissain vinokoneissa tai sitten vain huhua.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Hellraiser
Viestit: 381
Liittynyt: 12.11.2004 7:13
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellraiser »

justjust niin ettei kuitenkaan mitään tarkkaa säätöä tarvi, Rälläkällä vaan vähän "tilaa"... jees (huhhuh) :lol: 8)
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo modi on sellainen "piece of kakunpala" :D
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin