2107i puolat + johdot järjestys

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Trader
Viestit: 4
Liittynyt: 23.8.2025 11:47

2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja Trader »

Kysyisin tulpanjohtojen oikeaa järjestystä edestä taaksepäin kahdelta rinnakkaiselta puolalta tulpille?
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja degen »

4-1-3-2
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Trader
Viestit: 4
Liittynyt: 23.8.2025 11:47

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja Trader »

Hei
Ei toimi tuolla.
Eli. Auton kuljettajan puolella (vasemmalla ) moottoriöljyn suodattimen yläpuolella on sytytysyksikkö ja 2kpl puolia. Kummassakin Puolassa on 2 nastaa tulpan johdoille, eli yhteensä nastoja on 4. Edestä (syyläristä) lukien:

1. Nasta johto 4 pyttyyn?
2. Nasto johto 1 pyttyyn?
3. Nasta johto 3 pyttyyn?
4. Nasta johto 2 pyttyyn?

1. Pytty on siis etummainen (syylärin) puoleinen jne.

Vai jotenkin muuten?

Pätkii, poksuu, lyö putsariin, ei käy enää.

Vaihdettua osia:
Sytytys yksikkö
Molemmat puolat
Lämpötila anturi
MAF

Aiemmin veti lämpimänä suunnilleen pätkimättä. Kylmänä pätki kovasti. Kierrokset jäi lämpöisenä leijumaan. Välillä laski, välillä ei. Mikä hemmetti tätä vaivaa?
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja pressa »

Miksi osat ovat vaihdettu? Onko vaihdetut osat uusia ehjiä vai jostain etsittyjä käytettyjä (ehkä rikkinäisiä)? Miksi alettiin osia vaihtaa oliko jotain vikakoodeja?
Trader
Viestit: 4
Liittynyt: 23.8.2025 11:47

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja Trader »

Osia vaihdettu juuri tuon käynti ongelman vuoksi. Välillä käy paksulla selkeästi, kun työntää musta pakoputkesta.

Vaihdetut osat ovat uusia MAF:a lukuunottamatta.
Lisäksi autoon on vaihdettu uusi lambda.

Mikään osien vaihdoista ei ole poistanut tuota nykimistä kylmänä eikä kierrosten seilausta.
Vikakoodeja ei ole luettu.
jarkoc
Viestit: 53
Liittynyt: 6.7.2009 11:51
Paikkakunta: Nastola

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja jarkoc »

Suosittelen hommaamaan kerhon korjaus muistitikun siellä on korjausopas gm ruiskusta ja sen toiminnasta.
Vikakoodit lukuun ensin jos check engine valo pelaa ennenkuin osia rupee summassa vaihtamaan. Onko vaihdettu lambda oikeanlainen gm ruiskuun?
Löytyykö alipaine vuotoja? Bensanpaineen tarkistus itselläni oli tankin paluulinja ruostunu umpeen ja kävi todella rikkaalla.
Lada 2105 1500s -90
Lada 2104 1700i -97
Lada 2103 1300s -81
Trader
Viestit: 4
Liittynyt: 23.8.2025 11:47

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja Trader »

Lambda on oikea boschin tekemä lämmitetty 3 johtoinen
jarkoc
Viestit: 53
Liittynyt: 6.7.2009 11:51
Paikkakunta: Nastola

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja jarkoc »

gm ruiskussa on nelijohtoinen lambda
https://www.lada.expert/happianturi-lam ... fs-tarvike
Lada 2105 1500s -90
Lada 2104 1700i -97
Lada 2103 1300s -81
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja pressa »

Trader kirjoitti: 23.8.2025 14:47 Pätkii, poksuu, lyö putsariin, ei käy enää.
Vaihdettua osia:
Sytytys yksikkö
Molemmat puolat
Lämpötila anturi
MAF
Lisäksi autoon on vaihdettu uusi lambda.
Eli aluksi kävi ja kun korjattiin niin lakkasi käymästä, eli nyt ensimmäiseksi kaikki vanhat osat takaisin siten kun ne tehtaalta lähtiessä ovat olleet. Tämän jälkeen kun auto käy niin katsotaan vikakoodit tai tehdään vian määritys missä on vika. Summissa on turha vaihdella osia.
virtain
Viestit: 1136
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Viesti Kirjoittaja virtain »

Näissä 1700i koneisissahan on sytytys puolissa numerot, että mikä johto tulee mihinkin....joten eihän niitä voi väärin laittaa (toki, jos ei ymmärrä numeroita, niin sitten voi)...Kannattaa tarkistaa myös kampuran asentotunnistin, eli ettei ole se nasta likainen, joka ottaa alahihnapyörältä tietoa.
Vastaa Viestiin