Seuraavaksi seurasi kassuttimen kunnostus, vanhojen tiivisteiden ja kalvojen vaihto. Kaasutin siis Ozon 2107-1107010-20. Suuttimet vakiot, eli bensapuolella 112/150 ja ilmasuuttimet 160/160.
Bensan pinta säädettiin YouTudesta löytyvän Konelan opetusvideon (https://youtu.be/5Hoj9Tqzt40?si=IunpYlSIQ2yE1GZU) mukaan, eli kohon etäisyys runkoon lepoasennossa (säätölipare lepää kevyesti neulaventtiilin helmen päällä kaasutin pystyssä) 6,5mm ja maksimiasento säädetty +8mm = 14,5mm. Olenko sisäistänyt ja säätänyt tuon maksimipinnan oikein?
Tämän jälkeen suoritin ryyppyläpän säädön ja ykköskurkun avauman ryyppyä käytettäessä video-ohjeen mukaan, tämä ok.
Koeajolla havaitsin että yläkierroksilla ei autossa ole vetoa, kulkee nippanappa 90. Tarkastelussa totesin että olin ryssinyt alipainekalvon rikki joka ohjaa kakkoskurkun avautumista alipaineella.
Nyt kuuluu varsinainen kysymys: Kun vaihdan uuden kalvon, kuinka minun tulisi säätää kalvoa käyttävän tangon asento, mikä on ohjearvo? Entä miten huomaan säädön vaikutuksen ajaessa? Tämän jälkeen varmasti edessä myös kaasuttimen hienosäätö, eli CO arvo ja käyntinopeus säätöruuveista kohdalleen (minulla mahdollisuus käyttää pakokaasulaitteita työn puolesta). Millaista seosta kannattaisi lähetä hakemaan?
Toivotaan että vappuna pääsisi ajeleen jo kunhan leiman saa