Ajoneston ohittaminen (tai korjaaminen)
Re: Ajoneston ohittaminen (tai korjaaminen)
Kysytään tässä ketjussa lisätietoa. Pitää kokeilla toista Ecu boksia ja siinä ei tule mukana ajonesto boksia eikä kuittausavaimia. Jos vaihdan siihen uuteen ecu boksiin tyhjän eeprom piirin niin tarviiko silloin katkaista ajonesto boksilta johtoja ja laittaa yhteen ?
Re: Ajoneston ohittaminen (tai korjaaminen)
Kyllä pitää.
Re: Ajoneston ohittaminen (tai korjaaminen)
Kiitos paljon tiedosta. Kysytään vielä yksi tarkentava kysymys. Kun ajonestoboksilta yhdistetään johdot niin pitääkö ajonestoBoksi jättää liittimeen kiinni vai jättää se ajonestoBoksin johto irralleen
Re: Ajoneston ohittaminen (tai korjaaminen)
Itse olen aina boksin jättänyt paikalleen ja vain ne johdot yhdistänyt.
Re: Ajoneston ohittaminen (tai korjaaminen)
Kysytäämpä vielä neuvoa. Jätetäänkö se eeprom paikka tyhjäksi vai pitääkö siihen juottaa tyhjä piiri paikoilleen?
Mielestäni tein oikein ja akunkengän kiinni laiton jälkeen lähti käymään ja käytin lämpimäksi. Tunnin päästä ei enää lähtenyt käyntiin. Ledi vilkuttaa normaalisti ja pompulalla kuittaa ajoneston mutta ei käynnisty. Ymmärsin että Ledin ei pitäisi vilkkua. Sotkeeko puuttuva eeprom nyt vai mikähän on pielessä. Ajonestoboksilta on ne 2 johtoa katkaistu ja yhdistetty.
Tuolla käytetyllä boksilla oli sama juttu että kaasuläpän asentotunnistimen signaali on matala. Ehkä sitten vika on kuitenkin johtosarjassa
Mielestäni tein oikein ja akunkengän kiinni laiton jälkeen lähti käymään ja käytin lämpimäksi. Tunnin päästä ei enää lähtenyt käyntiin. Ledi vilkuttaa normaalisti ja pompulalla kuittaa ajoneston mutta ei käynnisty. Ymmärsin että Ledin ei pitäisi vilkkua. Sotkeeko puuttuva eeprom nyt vai mikähän on pielessä. Ajonestoboksilta on ne 2 johtoa katkaistu ja yhdistetty.
Tuolla käytetyllä boksilla oli sama juttu että kaasuläpän asentotunnistimen signaali on matala. Ehkä sitten vika on kuitenkin johtosarjassa
Re: Ajoneston ohittaminen (tai korjaaminen)
En jaksa etsiä mutta ilmeisesti tämän vian takia olet boksia vaihtamassa? Oletko mitannut johdot boksi-kaasuläppä . Ja tutkinut kytkentä kaaviosta mitkä muut komponentit ovat samassa piirissä (siis siinä 5 v). Itse työmaalla tappelin kolmatta tuntia kun turbon ohjaus katosi, syyllinen oli imusarjaläppä moottori joka takertui kuumana. Se että vikakoodi tulee jostain toimilaitteesta ei tarkoita että kyseinen laite on hajalla vaan se on herkin/tärkein ja siksi siitä tulee ensimmäinen vikakoodi.
Re: Ajoneston ohittaminen (tai korjaaminen)
Kiitos paljon tiedosta. Epäilen että johtosarjassa on vikaa. Anturille tulee liitin irti mitattuna +5.8V ja maat tulee. Obd2 kautta katsottuna tyhjäkäynnillä on tps 0.78% ja kaasu pohjassa 2% (kunnossa ollessa tyhjäkäynnillä 10%). Huomaa nyt myös että kylmänä käynnistettäessä nosta kierrokset noin 2000 ja minuutin parin päästä tippuu sinne 1000 tai allekkin. (Kunnossa ollessa ei nosta noin korkealle)
Entä se muistipiiri pitääkö juottaa tyhjä eeprom piiri paikoilleen, vai jätetäänkö se paikka tyhjäksi ? Nyt kun tuo ajonesto tuntuu kiukuttelevan vaikka se on ohjeiden mukaan poistettu
Entä se muistipiiri pitääkö juottaa tyhjä eeprom piiri paikoilleen, vai jätetäänkö se paikka tyhjäksi ? Nyt kun tuo ajonesto tuntuu kiukuttelevan vaikka se on ohjeiden mukaan poistettu
Re: Ajoneston ohittaminen (tai korjaaminen)
Kytkiksen mukaan epätasaisen tien tunnistin ja ilmamassamittari on samassa 5V piirissä kiinni. Epätasaisen tien tunnistimessa pinkki-musta johto (napa 1) ja maffissa ruskea (napa 4).
Ja kun Harrilla on se 110 osakuvasto niin tuo tunnistin löytyy sivulta 414 (K160) osanumero 9.
Ja kun Harrilla on se 110 osakuvasto niin tuo tunnistin löytyy sivulta 414 (K160) osanumero 9.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88